Har köpt ett par pennyloafers Johnston & Murphy, men misstänker att de har en slags ytbehandling, stämmer detta? Vet att jag när jag köpte ett par tasselloafers fick höra att jag skulle köpa någon slags spray och inte smörja in dem. Vet någon om detsamma gäller?
Reserverar mig ifall frågan varit uppe tidigare, sitter nämligen på telefonen med begränsad sökförmåga.
Misstänker att det rör sig om polished binder/corrected grain, dvs nedslipat (corrected) läder som täckts av en hinna av vinyl.
På tala om S&H beställde jag ett par C&J Cavendish, modellen heter samma sak hos S&H. Ser dock nu att de har plockat bort alla sådana skor i utbudet och min order ligger på status "pending" sen någon vecka tillbaka. Får väl se om jag får några skor.
Skulle S&H inte ha kvar den längre finns alltid deras före detta filial i Frankrike Matthew Cookson, som har en Cavendish-liknande (eller exakt) gjord av C&J. Lite dyrare än S&H men fortfarande billigare än C&J:s egna: https://en.matthewcookson.com/shoes/loafers/porlock/714-dark-brown
Jag har den där modellen och det är C&J Connought vilket har konstaterats ett flertal gånger tidigare . Fram t.o.m måndag så kan man använda koden "BWAR" och får då 20 pund rabatt vilket är samma summa som frakten kostar till Sverige. Så passa på eller skit it.
Har sneglat på Fitzroy aka Connaught ett tag och nu blev man ju inte lite sugen. Någon som vet vad de använder för kurir och hur lång tid man kan räkna med att det tar för leveransen om man beställer idag? Ska nämligen åka bort ett tag...
Har sneglat på Fitzroy aka Connaught ett tag och nu blev man ju inte lite sugen. Någon som vet vad de använder för kurir och hur lång tid man kan räkna med att det tar för leveransen om man beställer idag? Ska nämligen åka bort ett tag...
De skickar med Royal Mail som sen lämnar över till Posten. Går på några dagar, om de har skorna i sitt butikslagret. Finns de bara på huvudlagret kan det ta några dagar/en vecka ytterligare.
Det har säkert nämnts i tråden men orkar inte leta igenom hela. Det jag söker är en välsorterad webbstore med hyfsade kvalitetsskor i prisklassen 1500-4000 som har gratis frakt och där man kan byta enkelt om de inte passar. alltså typ som zalando och sån skit, fast med bra grejer.
Ska till USA inom kort, ska bland annat till Boston och New York, garderoben håller för närvarande inte någon högre klass, så tänkte passa på att bättra på den när jag är där. Några par skor skulle nog kunna vara vettigt, funderar på ett par svarta oxford (kanske köra ett par bruna istället och tycka att de svarta jag har är bra nog, något udda lågkvalité jag köpt, men används så sällan), kanske ett eller två par loafers. Kommer även inhandla några chinos/pikéer/skjortor, inte något drastiskt.
Funktion och bekväma är egentligen min första prioritet, om det sedan blir snyggt är det bara en eftersträvansvärd bonus. Så är mina prioriteringar rätt när det gäller skor?
Springer just nu mest runt i jeans, tröjor och tygskor som de flesta andra dåligt klädda människor... Inte köpt några nya kläder på länge... mest för att jag är snål och försöker göra övergången till att klä mig med stil utan att slöa bort för mycket pengar på saker som inte är vettiga.
Finns en risk att jag får köpa en ny resväska inför hemresan...
De skickar med Royal Mail som sen lämnar över till Posten. Går på några dagar, om de har skorna i sitt butikslagret. Finns de bara på huvudlagret kan det ta några dagar/en vecka ytterligare.
Tack för ditt svar. Vet du hur sådan ska behandlas? Tänkte besöka några fler skomakare, dessvärre har ingen av de tre hittills förstått vad jag menat.
Ta med skorna dit.
Annars tycker jag du skall göra ett vanligt test, att lägga på ett mycket tunt lager skokräm och se huruvida lädret verkar suga in det eller om det lägger sig som en hinna över.