2013-03-20, 02:25
Medlem
Som topic. Har ett par Klipsch Image S4i som är designade för iPhone. Kopplar jag in dem i min Androidlur (ZTE Blade 3) så låter ljudet skräp om jag inte håller inne samtalsknappen på headsetet. Så länge den är intryckt så låter det bra, men jag har ingen lust att hålla i den hela tiden.

Är det någon som har förslag på lösning? Jag har testat Headset Blocker och liknande program för att försöka stänga av knappfunktionerna ö.h.t. då jag inte använder dem speciellt ofta men ingenting har fungerat.

Är det någon som har haft samma problem och löst det?
Citera
2013-03-20, 03:18
Medlem
erowids avatar
skaffa en bättre mobil.
Citera
2013-03-20, 10:22
Medlem
Inte alla hörlurar som funkar till alla telefoner. Har haft telefoner från samma tillverkare , och så har inte samma tillverkares hörlurarna varit kompatibla mellan alla modeller.

Skaffa alltså hörlurar som är kompatibla och fråga innan du köper! Annars kan du inte göra retur på öppnad förpackning...

Mvh
Citera
2013-03-20, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erowid
skaffa en bättre mobil.
Du kan koppla in headsetet i en Samsung Galaxy S3 om du vill och samma skit kommer hända eftersom problemet är hur Android tolkar headsetets fjärrkontroll.
Citat:
Ursprungligen postat av KorsarDjupaVatten
Inte alla hörlurar som funkar till alla telefoner. Har haft telefoner från samma tillverkare , och så har inte samma tillverkares hörlurarna varit kompatibla mellan alla modeller.

Skaffa alltså hörlurar som är kompatibla och fråga innan du köper! Annars kan du inte göra retur på öppnad förpackning...

Mvh

.. Det vet jag väl. Headsetet är köpt till en iPhone och fungerar utmärkt där, nu vill jag använda det till min Androidtelefon vilket går alldeles utmärkt om man hittar någon form av kod som kan ignorera knapparna till det. Därför skapar jag den här tråden. Ditt svar hjälper liksom inte riktigt.

Och jo, du kan göra retur på öppnad förpackning så länge det inte är köpt över disk enligt distansköplagen. Men det har ingen som helst relevans i tråden.

Någon som är mer insatt som har lust att kommentera på detta? Det som efterfrågas är alltså applikationer som antingen inverterar headsetknappen eller stänger av funktionerna helt och hållet i telefonen. Telefonen är rootad om det hjälper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in