Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-19, 21:41
  #1
Medlem
Vagabundos avatar
Hojj hojj Flashback!

Jag funderar åka ner till Indien igen och göra en yogalärarutbildning.
Har någon erfarenhet av detta? Kan ni rekommendera några ställen och vad ligger priserna på för en 500 timmars kurs? Är stället anslutet till något förbund? Finns där nån central organisation som ger ut certifikat och är det värt att ansöka om detta?
Hur är det med massörsutbildningar där? Har ni något att rekommendera?
Citera
2013-03-21, 06:45
  #2
Medlem
Kan inte ge någon konkret info om vad som är bäst eller sämst, men träffade många som utbildade sig i rishikesh. Mitt tips är att åka dit och leta reda, i lugn och ro, på det ställe som verkar bäst.
Citera
2013-03-21, 16:46
  #3
Medlem
Vagabundos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMidnatt
Kan inte ge någon konkret info om vad som är bäst eller sämst, men träffade många som utbildade sig i rishikesh. Mitt tips är att åka dit och leta reda, i lugn och ro, på det ställe som verkar bäst.

Ja Rishikesh är fint, möjligtvis mitt favoritställe i hela världen.
Kollade runt lite halvhjärtat bland alla Ashrams för att göra ett residential retreat men nappade aldrig på något sist.
Betalar gärna bra för det men vill vara säker på att stället håller standard och inte har för kultiga vibbar.

Leker med tanken på att göra buisness av det här hemma nämligen men har egentligen ingen tidigare erfarenhet av den gymnastiska formen av yoga vi i väst ofta definierar begreppet som men däremot en hel del av meditation och kampsport. Är det naivt att tro att en 500 timmars abitiös kurs vore tillräckligt för att kunna lära ut till andra?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2105765

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback