2013-03-19, 17:15
Medlem
Hej, kan ngn hjälpa mig med hur man fejker ett kvitto från en internetbank?

Jag vill alltså att det ska se ut som att jag betalat fast jag inte gjort det, så köper jag lite extra tid tills lönen medans dom letar?

Det gäller nämligen en försäkring som inte går att teckna igen om jag inte skickar in ett kvitto på att jag utförde betalningen. Så kan jag skicka in den och sedan sätta in hela premien på måndag.

Inga idiotförklaringar utan tips mottages tacksamt
Citera
2013-03-19, 17:37
Medlem
Det är väl bara att photoshoppa lite. Men tänk på att det är väldigt olagligt. Rekommenderas inte.
Citera
2013-03-19, 17:40
Medlem
Robows avatar
Om du har några kvitton från banken sedan tidigare så är det lite svårare att upptäcka, eftersom du då bara behöver trixa lite med siffror, och inte hela logotyper och skit.
Citera
2013-03-19, 19:02
Medlem
sommarlovs avatar
I teorin kan du spara en webbsida i html, och redigera i tex Openoffice.
Skriv ut eller spara som en pdf.

Antagligen saftigt brottsligt!
Citera
2013-03-19, 20:18
Medlem
Avadors avatar
Är också intresserad av detta men många säger att det är väldigt brottsligt - vad är det för brott man begår?
Citera
2013-03-19, 20:56
Medlem
y.ys avatar
Bedrägeri och urkundsförfalskning.
Citera
2013-03-19, 22:17
Medlem
Ingen bra ide försäkringsbolaget kommer att försöka hitta betalningen och när det inte går så kommer de antagligen att skicka en kopia till banken och fråga. Sen är ju bara frågan ifall banken anmäler eller inte.
Citera
2013-03-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Ingen bra ide försäkringsbolaget kommer att försöka hitta betalningen och när det inte går så kommer de antagligen att skicka en kopia till banken och fråga. Sen är ju bara frågan ifall banken anmäler eller inte.
Exakt vad som händer. Och om inte banken anmäler så kommer försäkringsbolaget göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in