• 1
  • 2
2013-03-19, 13:44
Medlem
Hej!

Jag har vldigt svrt fr att ta mat tidigt p morgonen, drfr dricker jag oftast bara lite juice eller ibland inget alls.

Jag r ute efter tips p ngot man kan dricka p morgonen som man hller sig p fram till lunch. Drycken fr grna vara:

-Inte alls fr dyr att gra.
-S hllbar som mjligt. Iaf s att man kan gra drycken kvllen innan.
-Nyttig.
-Mttande.
-Ngorlunda god, men nyttig och mttande gr fre.

Tack!
Citera
2013-03-19, 13:47
Medlem
ClubbingSealss avatar
3 Bananer
8 Jordgubbar
14 Blbr

Mixa med valfri juice eller yogurt eller liknande.
Citera
2013-03-19, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClubbingSeals
3 Bananer
8 Jordgubbar
14 Blbr

Mixa med valfri juice eller yogurt eller liknande.

Okej, nice. Kan det vara vrt att ha lite frn av ntt slag trro du? Fr att f en lite mer komplett frukost liksom. Jag mixar grna ner lite vad som helst fr att bli riktigt mtt.
Citera
2013-03-19, 14:10
Medlem
ClubbingSealss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishslayer
Okej, nice. Kan det vara vrt att ha lite frn av ntt slag trro du? Fr att f en lite mer komplett frukost liksom. Jag mixar grna ner lite vad som helst fr att bli riktigt mtt.

Visst du kan ju ha i linfr eller kanske havregryn men jag fredrar utan.
Citera
2013-03-19, 14:18
Medlem
x57s avatar
Hr har du riktigt bra tips. Sjlv tar jag blbrspulver och havregryn i min. Toppar med lite Frebacos brmusli. Str mig utan problem till lunchen.

http://linnajohansson.se/smoothie-en...oduktionskurs/
Citera
2013-03-19, 14:31
Medlem
Vaniljyoghurt eller fil med vaniljsmak, sedan r det bara att kpa fryst frukt och en mixer

Tips r att hlla sig borta frn hallon och bjrnbr, eftersom det r sjukt irriterande med alla frn som fastnar verallt. Blbr, jordgubb och mango r mina favoriter.
Citera
2013-03-19, 16:19
Medlem
Holisistics avatar
Havregryn 1 dl
Frysta br (ex. hallon, blbr, jordgubbar)
1 banan
Pumpakrnor
Havremjlk (fredrar jag)
Citera
2013-03-19, 16:43
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Hej!

Jag har vldigt svrt fr att ta mat tidigt p morgonen, drfr dricker jag oftast bara lite juice eller ibland inget alls.

Jag r ute efter tips p ngot man kan dricka p morgonen som man hller sig p fram till lunch. Drycken fr grna vara:

-Inte alls fr dyr att gra.
-S hllbar som mjligt. Iaf s att man kan gra drycken kvllen innan.
-Nyttig.
-Mttande.
-Ngorlunda god, men nyttig och mttande gr fre.

Tack!
Jag r sjlv notoriskt dlig p att ta frukost. Har i hela mitt liv lidit av morgonillamende om jag frskt ta det vanliga som folk brukar ta. Smrgs och ost eller ktt r helt uteslutet, likas fil, yoghurt och liknande. Under mina yrkesverksamma r s var jag dock tvungen att frska f i mig ngot innan jag kte till jobbet, fr i mitt yrke var raster ingen sjlvklarhet, s ibland kunde jag fr g utan mat nda fram till 4-tiden p eftermiddagen trots att jag startade mitt skift 6:45.

Pulverkrm med lttmjlk blev min rddning. Det gjorde mig faktiskt inte illamende men innehll tillrckligt med energi fr att f igng mig. Med tiden lrde jag mig ven att tolerera att bryta ned lite knckebrd i krmen som en slags flingor, och d hll jag mig nnu bttre.
Citera
2013-03-19, 17:03
Medlem
Tack fr alla svar! Mycket hjlpsamt.

Det hr med hllbarhet d. Kan man mixa en smoothie med tex lite br, bananer och mjlk och lta den st i ett par dagar i kylen? Det mest bekvma r ju om jag kan mixa en stor omgng fr hela veckan. Ett i-landsproblem, men hade varit bra veta.
Citera
2013-03-19, 18:02
Medlem
1optimistjolles avatar
Citat:
Tack fr alla svar! Mycket hjlpsamt.

Det hr med hllbarhet d. Kan man mixa en smoothie med tex lite br, bananer och mjlk och lta den st i ett par dagar i kylen? Det mest bekvma r ju om jag kan mixa en stor omgng fr hela veckan. Ett i-landsproblem, men hade varit bra veta.
Den blir nog frschast om du gr den fr dagen du ska ta, om du vill ha smoothie varje dag r det bara lta mixern st framme samt frbereda dina br eller frukter och alltid ha yoghurt, fil, mjlk eller juice hemma.
Citera
2013-03-19, 22:16
Medlem
Ett tag nr jag pendlade lngt krde jag med en frukost-smoothie som jag drack p tget.

receptet jag krde p var:

1dl havregryn
1dl valfri frukt/br (blbr, banan, jordgubbar, hallon)
1dl naturell yoghurt
0,5dl proteinpulver med vaniljsmak
mjlk

Ner med allt i en shaker och mixa till en smoothie med mixerstav. Spd med mjlk till nskad konsistens. Blir bttre om den fr st 15minuter innan den dricks s havregrynen hinner svlla lite.
Citera
2013-03-20, 01:35
Medlem
Grodaifickans avatar
1 banan
~ 1 dl frysta br. Brukar kra p antingen jordgubbar (d blir det oftast lite mer n 1 dl) eller s kr jag en blandning av hallon och blbr.
250 gram kvarg
En halv dl valfri yoghurt
En skvtt valfri juice
Lite mjlk om konsistensen blir fr tjock.

Mixa med stavmixer.

Vill man grisa till det och ha nnu mer protein s kan man byta ut yoghurten och mjlken mot en vanilj-Gainomax. Har jag inte det hemma kr jag oftast en till burk (250g) kvarg i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in