2013-03-19, 10:52
Bannlyst
Hej!
Jag behöver hjälp med följande:

Jag hjälper en liten ideell förening med hemsida och lite annat allmänt IT-stöd.
Nu vill jag försöka skapa ett webbaserat medlemsregister åt dem, som de kan ha separata inloggningar till (de sitter på lite olika ställen) och logga in och ändra och greja när det behövs.

Systemet måste kunna hantera flera samtidiga användare / postlåsning.
Det skall även verka som adresslista vid diverse utskick.

I vad skall jag göra detta medlemsregister?

Jag har lite koll, men är ingen programmerare direkt, så finns det något åtminstone halvfärdigt open source-system eller liknande som kan göra detta så vore ju det toppen.

Tips och förslag mottaget tacksamt!
Citera
2013-03-19, 10:57
Medlem
Robinbobbaans avatar
Phpacademy på youtube kan nog hjälpa dig, men se till att använda annan kryptering än MD5.
Citera
2013-03-19, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robinbobbaan
Phpacademy på youtube kan nog hjälpa dig, men se till att använda annan kryptering än MD5.

Tack, men det var inte riktigt så jag menade, jag vill inte behöva registrera alla medlemmar på det viset, utan det är ett befintligt register på runt 1000 medlemmar som skall importeras på något sätt.

Däremot behöver de få (ca 10st) varsitt användarkonto i systemet för att kunna ändra, lägga till, ta bort osv. allt eftersom, men medlemmarna i sig behöver ju inga konton i systemet på det viset.
Citera
2013-03-19, 13:55
Medlem
Har du medlemsregistret i digital form på något sätt? Då kan du manipulera datan och sedan mata en databas med den. Vad du ska använda för teknik för själva webbsidan beror på personliga preferenser/kunskap och vilka funktioner du behöver. Utifrån din fråga kan jag inte rekommendera något. Kanske du kan använda wordpress ? Kan du något språk?
Senast redigerad av GastenGusten 2013-03-19 kl. 14:04.
Citera
2013-03-19, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dicobayo
Tack, men det var inte riktigt så jag menade, jag vill inte behöva registrera alla medlemmar på det viset, utan det är ett befintligt register på runt 1000 medlemmar som skall importeras på något sätt.

Däremot behöver de få (ca 10st) varsitt användarkonto i systemet för att kunna ändra, lägga till, ta bort osv. allt eftersom, men medlemmarna i sig behöver ju inga konton i systemet på det viset.

Har du dem i excel eller liknande kan du importera dem till ms/mySQL
Citera
2013-03-19, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GastenGusten
Har du medlemsregistret i digital form på något sätt? Då kan du manipulera datan och sedan mata en databas med den. Vad du ska använda för teknik för själva webbsidan beror på personliga preferenser/kunskap och vilka funktioner du behöver. Utifrån din fråga kan jag inte rekommendera något. Kanske du kan använda wordpress ? Kan du något språk?

Citat:
Ursprungligen postat av _x3m_
Har du dem i excel eller liknande kan du importera dem till ms/mySQL

De finns i Excel idag.

Finns det en medlemsregisterfunktion i Wordpress?
Citera
2013-03-19, 17:52
Medlem
Citat:
De finns i Excel idag.

Finns det en medlemsregisterfunktion i Wordpress?

Det finns säkert någon plugin som passar för ändamålet. Jag arbetar inte WP så jag är fel person att fråga. Du skrev inte vad du har för erfarenhet eller vilka språk du använt så det är svårt att hjälpa till. Jag skrev WP för det är många som har erfarenhet av det och tänkte att det var sanolikt att du också hade det.
Citera
2013-03-21, 22:51
Medlem
Citat:
De finns i Excel idag.

Då kan du importera dem i "Microsoft SQL Server Management Studio". Skulle det uppstå problem kan du alltid exportera till något annat format från Excel som Management Studio accepterar bättre. Jag har gjort det och gick riktigt smidigt. Du kan sedan exportera till en fristående databas om du vill från Management Studio eller "SQL frågor".
Senast redigerad av _x3m_ 2013-03-21 kl. 22:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in