2013-03-19, 06:59
Medlem
Tjena, jag har fått något problem med min iphone 5, när jag lyssnar på musik från t,ex youtube, spotify etc med mina hörlurar inkopplade kan jag inte höja ljudet till 100%, det tar stop vid kanske 75% ungefär, och få blir det som en liten gul fyrkant på "volymprickarna"

Bild: http://www.bilddump.se/bilder/201303....58.144.12.jpg

Någon som haft liknande problem och vet hur man fixar det? Kan ju tillägga att det fungerade tidigare, samt att min lur är jailbreakad, dock har jag inte laddat ner eller installerat några tweeks som kan påvärka detta.

Har iOS 6.1.2
Citera
2013-03-19, 07:00
Medlem
Kan även tillägga att den fungerar att sänka volymen, samt att öka den, men sen tar stopp vid den gula fyrkanten.
Citera
2013-03-19, 07:15
Medlem
cammos avatar
Eftersom din telefon är jailbreakad så blir det svårt att svara på. Det ser inte likadant ut på en "vanlig" iphone 5.
Senast redigerad av cammo 2013-03-19 kl. 07:28.
Citera
2013-03-19, 08:12
Medlem
Glimes avatar
Det där problemet kommer försvinna när du återställer telen i iTunes och jailbreaken försvinner
Citera
2013-03-19, 08:30
Medlem
Men det borde inte ha något med jailbreaket att göra, jag satt på tåget och lyssna på musik med full volym, sedan när jag klev på bussen några minuter senare gick det bara till 75%, jag måste ha råkat komma åt någon inställning?
Citera
2013-03-19, 09:55
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wahzar
Men det borde inte ha något med jailbreaket att göra, jag satt på tåget och lyssna på musik med full volym, sedan när jag klev på bussen några minuter senare gick det bara till 75%, jag måste ha råkat komma åt någon inställning?
Precis, och då måste du hitta den inställningen.
Ett tips kan ju vara att gå in på Inställningar och kolla runt.
Citera
2013-05-27, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wahzar
Tjena, jag har fått något problem med min iphone 5, när jag lyssnar på musik från t,ex youtube, spotify etc med mina hörlurar inkopplade kan jag inte höja ljudet till 100%, det tar stop vid kanske 75% ungefär, och få blir det som en liten gul fyrkant på "volymprickarna"

Bild: http://www.bilddump.se/bilder/201303....58.144.12.jpg

Någon som haft liknande problem och vet hur man fixar det? Kan ju tillägga att det fungerade tidigare, samt att min lur är jailbreakad, dock har jag inte laddat ner eller installerat några tweeks som kan påvärka detta.

Har iOS 6.1.2

Sätt telefonen i "safe mode" och höj till fullt.. Sen startar du om den, funka för mig
Citera
2014-03-14, 11:07
Medlem
skillsSherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcridX21
Sätt telefonen i "safe mode" och höj till fullt.. Sen startar du om den, funka för mig

Fungerade för mig också.
Eller att bara höja via menyn man tar upp genom att dra fingret längst nedifrån och upp en bit på skärmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in