Har aldrig gjort någon smörgåstårta förut. Men tänkte göra det nu, till veckan här...
Och jag vill ha följande i/ på: Skinka, räkor, skivade ägg= detta ett
måste...
Men kan jag ha alla de här ingredienserna på, då? Går de ihop tillsammans, smakmässigt sett?
Och om så, vad skall i sådana fall den här "kletröran" emellan(eller var -nu -densamma -skall -ligga -någonstans?!)vara och bestå utav och var skall resten ligga någonstans/ var skall alla ingredienser ligga någonstans?!
Räkor och skivade ägg är då ett
måste; skinkan ifråga kan jag väl, motvilligt, undvara...
Men hur gör man en god och smakriktig smörgåstårta? Med då dessa tre, men då främst dessa tvenne(se ovan önskan), ingredienser...?
Och utseendet på en smörgåstårta...; består denna BLOTT utav
synintryck, eller skall densamma= utsmyckandet(som jag då tror och vill)ingå även i
smakriktigheten...?
Läst på lite i ämnet "Smörgåstårta" och bara sett att
majonnäs verkar vara en stomme i alla smörgåstårtor? Ja, vad gäller då "kletet", ifråga.
Så skall detta "kletet" alltid bestå utav majonnäs? Eller kan man, enligt "den givna mallen"(eller rättare sagt- utanför densamma) då, "kleta till det med" t. ex då grädde? Ja, vispad grädde och valfri smak i/ på denna då, tänkte jag? Typ då som kaviar blandad med vispad grädde?
Eller vad sjutton skall "kletet", enligt "mallen", alltid bestå utav?
Och var skall detsamma= "kletet" ligga...?
Läste att en smörgåstårtas botten kan bestå av landgångsbröd(denna skall läggas i typ omlott och 3 på rad/ bredd och 3 på hög. Right?)men att densamma även kan beställas direkt av bagare= då slipper man lägga omlott(men denna slags beställan tänker jag inte göra- kan fälv).
Men i övrigt då och i smörgåstårtans "helhet"; hur göra en smakmässigt(och även estetiskt)lyckad smörgåstårta? Med då mina önskade 2 eller 3 ingredienser i?
Och var/ hur lägga "kletet"? Ja, "kletet" skall ju smakmässigt harmonisera med resten= det övriga...
Help me make a good smorgostarta. Min första och som jag tänker bjuda på då, alltså...