Nu är det så att jag måste komma till bios på min dator men kan inte lyckas komma dit. Om jag trycker DEL under starten (för att komma till Enter Set-Up) så kommer jag bara till Windows starthanteraren, och om klickar f12 kommer jag direkt till boot menyn.
Motherboard Model: imedia 3712
BIOS Version: AMI BIOS 08.00.15
Tack på förhand!
edit: Behövs mer info, så skriv!
Senast redigerad av Wiskars 2013-03-18 kl. 19:55.
Testa kallstart och håll inne valfri tangent innan, du sätter på strömmen. Om allt går rätt till kommer den pipa och tjuta och säga någonting om keyboard error och skriva något om det.
Ett av alternativen den kommer att spotta ut kommer antagligen att vara bios/setup.
Funkar inte det kan du alltid göra en cmos reset genom att plocka ur och stoppa tillbaka batteriet på moderkortet. Då kommer du definitivt in i bios. Är bios låst/blockerat kan du behöva ha batteriet ur under en bra stund, se till att maskinen är helt strömlös först.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2013-03-18 kl. 20:31.
Är det den där korkade datorn som man måste starta om för att DEL ska fungera!?
Det stämde! Var ju väldigt skumt. Stänger av den normalt så kan man inte öppna BIOS men om man väljer Starta om då jäklar funkade det perfekt! Skönt att det gick så lätt ändå
Det stämde! Var ju väldigt skumt. Stänger av den normalt så kan man inte öppna BIOS men om man väljer Starta om då jäklar funkade det perfekt! Skönt att det gick så lätt ändå
Tack!
Jag kände till det då jag läst en kommentar på ett Linux-forum.
En kille ville installera Linux på en sån burk, men kom inte runt problemet med boot på USB...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!