• 1
  • 2
2013-03-18, 17:49
Medlem
usb3s avatar
Var förra veckan och köpte en Rapé white på statoil och såg då att det fanns en ny etikett på locket. En StarQuality märkning med lite text om en ny kvalitetsgaranti. Nu var jag och köpte en ny dosa på den lokala turk-affären, men där saknades den nya märkningen. Kan tilläggas att dosan jag köpt i dag har 1 månads längre bäst före än den förra dosan.

Har de helt enkelt slutat med StarQuality-märkningen eller har jag köpt någon billig Kina-kopia? Hoppas att någon GR-snusar kan reda ut detta
Citera
2013-03-18, 17:55
Medlem
Strungs avatar
Jag snusar inte rapé, men jag tror nog att StarQuality är något nytt och turk-kiosken har äldre dosor kvar Statoil brukar oftast bara ha färsk snus
Citera
2013-03-18, 17:59
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strung
Jag snusar inte rapé, men jag tror nog att StarQuality är något nytt och turk-kiosken har äldre dosor kvar Statoil brukar oftast bara ha färsk snus

Ja, det tänkte jag också först. Men Statoil-dosan har "Bäst Före: 24 05 2013" och Turk-dosan har "Bäst Före: 27 06 2013".
Citera
2013-03-18, 18:01
Medlem
Herenocastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Ja, det tänkte jag också först. Men Statoil-dosan har "Bäst Före: 24 05 2013" och Turk-dosan har "Bäst Före: 27 06 2013".

dosan och snuset kan vara tillverkat olika datum och utgångsdatum har tryckts dit efteråt kanske?
Citera
2013-03-18, 18:03
Medlem
Strungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herenocastle
dosan och snuset kan vara tillverkat olika datum och utgångsdatum har tryckts dit efteråt kanske?
Kan nog stämma..
Men tror nog inte att det är någon kopia
Citera
2013-03-18, 18:09
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Vad innebär kvalitetsmärkningen StarQuality guarantee?
StarQuality guarantee är vårt löfte till dig som konsument att alla våra produkter håller den höga och jämna kvalitet du har rätt att förvänta dig. Vi garanterar perfektion i varje dosa, oberoende av varumärke. Hur vågar vi ge en så generös garanti? Det finns tre goda skäl till det.

För det första, vi har 200 års erfarenhet av snustillverkning och sätter en ära i att förvalta ett svenskt kulturarv. För det andra, vi arbetar efter en banbrytande kvalitetsstandard under strikta hygienkrav. För det tredje, vi tar dina synpunkter på allvar, hör av dig till oss om du inte är nöjd, på så sätt kan vi utveckla oss och bli ännu bättre.

http://svensktsnus.se/sv/akademin/fragor/

Dom har nog haft den kvalitetsmärkningen hela tiden,
var det ett klistermärke på locket eller?
Citera
2013-03-18, 18:12
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herenocastle

Hur menar du nu?
Citera
2013-03-18, 18:14
Medlem
Herenocastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Hur menar du nu?

Gammal dosa med nytt snus.
Citera
2013-03-18, 18:16
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
http://svensktsnus.se/sv/akademin/fragor/

Dom har nog haft den kvalitetsmärkningen hela tiden,
var det ett klistermärke på locket eller?

Ja precis, klistermärke på locket var det.
Citera
2013-03-18, 18:19
Medlem
Statoils snus rinner mer gött än de snus man brukar köpa i de små butikerna. Eller är det bara jag som tycker det? (Göteborgs Rapé)
Citera
2013-03-18, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Polansef
Statoils snus rinner mer gött än de snus man brukar köpa i de små butikerna. Eller är det bara jag som tycker det? (Göteborgs Rapé)

Har nog att göra med att snuset är mer färskt där då snuset de säljer säljs av ganska snabbt. Snabb rotation = snuset blir inte liggandes så länge. Därav var snuset färskt, därav upplever du att det är bättre.
Citera
2013-03-18, 18:35
Medlem
usb3s avatar
Statoils till vänster och turkens till höger:
http://i.imgur.com/g5Xcdzc.jpg

Någonting känns skumt
Senast redigerad av usb3 2013-03-18 kl. 18:38.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in