• 1
  • 2
2013-03-18, 18:15
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Tro mig, sockerberoende finns, och "avtändningen" är ett helvete gmf med tex nikotin, har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv som när jag slutade med socker/godis/läsk och drog ner på kolhydraterna. Spenderade 2 dagar i sängen med frossa och ont i hela kroppen, humörsvängningar som fick PMS-häxor att verka lugna och stabila, totalt orkeslös, kravings så man klättrade efter väggarna, efter 2 veckor började det kännas bättre men tog närmare 2 månader innan jag kände mig normal igen. Men än idag får jag sjuka kravings till och från, framförallt om jag slarvat och ätit nånting kolhydratrikt tex bröd. pasta, ris eller potatis.

Hahaha var det värsta jag hört. Du får gärna ta fram information om detta sockerberoende. Tror nästan att det skulle vara nyttigt för dig att testa på opiater.

Edit: "avtändning" "nikotin"? Du måste ju ha lite verklighetsuppfattning.
Senast redigerad av herrcarlsson 2013-03-18 kl. 18:21.
Citera
2013-03-18, 18:42
Medlem
BlueStars avatar
Godis och snacks --> Psykiska problem
/Moderator
Citera
2013-03-19, 02:26
Medlem
väldigt lätt att komma in i den cirkeln speciellt under deppiga tider. Själv äter jag sött 4 dagar i veckan så ungefär varannan dag. Man blir sugen men man kan ju typ äta något got o fett till middag istellet.
Citera
2013-03-19, 12:03
Medlem
Peter77s avatar
Helt ärligt ganska meningslöst att försöka hjälpa en människa som inte vill bli hjälp.
Av trådstarten framgår att hon inte är villig att lägga någon betydande ansträngning på att ändra livsstil, utan vill ha enkla tips, helst någon form av knapp man kan trycka på som trollar bort problemet enkelt?

"Be mig inte äta frukt för jag haaaataaar frukt"
jaha, men då så.
Argumenten skulle kunna fortsätta
"Be mig inte motionera för det är jobbigt"

Ursäkta mig TS om jag verkar lite hård. Men du framstår som en ytlig fjortis som är för lat för att göra något åt det du ser som ett problem, och vill ha allt serverat på silverfat.

Du kommer sluta som ett tröstätande fetto som hatar dig själv, och blir jobbig för sin omgivning genom att alltid vilja hävda sig och stå i centrum för att kompensera sin inre egna olycka.

Jag har varit ihop med ett par, och alla uppvisar samma mönster.
Citera
2013-03-20, 19:37
Medlem
hotgyaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Helt ärligt ganska meningslöst att försöka hjälpa en människa som inte vill bli hjälp.
Av trådstarten framgår att hon inte är villig att lägga någon betydande ansträngning på att ändra livsstil, utan vill ha enkla tips, helst någon form av knapp man kan trycka på som trollar bort problemet enkelt?

"Be mig inte äta frukt för jag haaaataaar frukt"
jaha, men då så.
Argumenten skulle kunna fortsätta
"Be mig inte motionera för det är jobbigt"

Ursäkta mig TS om jag verkar lite hård. Men du framstår som en ytlig fjortis som är för lat för att göra något åt det du ser som ett problem, och vill ha allt serverat på silverfat.

Du kommer sluta som ett tröstätande fetto som hatar dig själv, och blir jobbig för sin omgivning genom att alltid vilja hävda sig och stå i centrum för att kompensera sin inre egna olycka.

Jag har varit ihop med ett par, och alla uppvisar samma mönster.

ja har väldigt svårt för att bli tjock, men det är jobbigt för mig att sluta, d som att du skulle röka och sluta, du vill ha enkla tips som kan få dig dra NER på rökandet. å nej ja är inte fjorton längre, d va ett tag sen
Citera
2013-03-20, 19:39
Medlem
hotgyaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deniseh
Ät dig mätt på vanlig mat så du inte orkar äta något sött.
Ät sötmandlar och jordnötter för att dämpa, gör nyttiga bars som kan dämpa ditt sötsug då de kan innehålla vaniljextrakt, honung eller sirap.

de du skrev m honung sirap eller vanilj lät skit bra, ska testa eftersom det är ju "sött"
Citera
2013-03-21, 09:17
Medlem
Argus-eyeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hotgyaal
de du skrev m honung sirap eller vanilj lät skit bra, ska testa eftersom det är ju "sött"

Säker på att du inte är 14?
Citera
2013-03-21, 10:22
Medlem
6its avatar
Jag var beroende av cola. Var jobbigt som fan första dagarna efter jag slutat, men efter några veckor tänkte jag inte på det längre och sen när jag provade det igen långt senare tyckte jag det bara var äckligt med allt socker.

Det svåra är nog bara att sluta.
Citera
2013-03-21, 13:45
Medlem
Iktorivil2mgs avatar
Jag gick gjälv en CT på socker i början på året. note: inte som nyårslöfte orkade bara inte med att känna mig tvingad att ha en cola i handen varje timme + att jag tränar rätt hårt. Nu har jag varit sockerfri i snart 4 månader första 3 veckorna var helvetiska, frös , va trött , ont i huvet och lätt iriterad. Men jag såg detta som lätt med tanke på att jag tänt av från Heroin , Morfin , Benso mm. men fortfarande är socker a hell of a drug. Man blir fet av det och smutsar ner kroppen, så att sluta är bland det bästa jag gjort.

Råd till dig är att kriga bara ta en CT bit ihop gå och träna. Finns inga genvägar vad jag kan se förutom kanske ett urtrappnings schema med frukt , light läsk , och honungs-rostade nötter

Så det är bara att kriga några veckor sen är det över lovar dig! Lycka till !
Citera
2013-03-21, 17:38
Medlem
hotgyaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argus-eyed
Säker på att du inte är 14?

nej jag är osäker,idiot
Citera
2013-03-21, 19:24
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hotgyaal
ja har väldigt svårt för att bli tjock, men det är jobbigt för mig att sluta, d som att du skulle röka och sluta, du vill ha enkla tips som kan få dig dra NER på rökandet. å nej ja är inte fjorton längre, d va ett tag sen

Hej,

Måste be om ursäkt i efterhand för mitt inlägg som jag inser var onödigt hårt.
Jag fick en bild av en särskild människotyp i huvudet, och det var fel att förutsätta det på grund av ett enda inlägg.

till dig för ett prestigelöst svar.

Mvh
Citera
2013-03-22, 08:21
Medlem
kapgars avatar
prova att käka sånt som inte är gjort på vanligt strösocker, inte heller så jättehälsosamt men ändå inte fullt så farligt, testa att baka egna grejer eller gör eget godis med stevia i, stevia smakar nästan sötare än socker men innehåller inte lika mycket kolhydrater, och det är inte nåt onaturligt sötningsmedel heller, kommer från en växt, och jag har för mig att stevia ska vara bra för blodsockret och motverka diabetes också, jag använder det själv då jag inte vill äta för mycket socker men ändå unna mig nåt gott ibland
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in