2007-12-15, 00:34
Medlem
Torgny Peterson nazist?

Citat:
Ursprungligen postat av a06
I ramkällkoden på http://www.rmradio.nu/ så ser man att användaren heter 27th Panzer, lite skummt...

file:///C:/Documents and Settings/27th Panzer/Mina dokument/Mina webbplatser/reageramera
Ett intressant fynd.

Att mr ReageraMera eller Torgny Peterson som han heter skulle vara nazist känns inte helt otänkbart. Ett sådant överdrivet hat av en relativ mild drog som cannabis och det intensiva sätt han propagerar för det gör mig bara mer säker.
Citera
2007-12-15, 01:40
Medlem
Katarsiss avatar
Den enda vetenskapligt baserade undersökning som under en något längre tid följt upp elever som varit på Hasselakollektiv har genomförts inom ramen för det s.k. BAK-projektet (Behandling Av Klienter).
Åtta år efter det att personerna lämnat Hasselakollektiven hade 72 % antingen dömts för brott eller avlidit.
Källa: Bergmark, A, Lindberg, S, Olsson, B, & Oscarsson, L A LONG-TERM FOLLOW-UP OF RESIDENTIALLY TREATEDDRUG ABUSERS Addiction Research Group, Stockholm university 1996.

Länkar med kritiska röster:
http://www.mah.se/templates/Page____23828.aspx
http://www.socialpolitik.com/gamlanummer/arkiv1998/984/98454.html
http://www.stockholmsfria.nu/artikel/2477

Kan inflika att Anneli Ravid som uttalar sig i den mittersta länken idag, med sin man Ami, lever på att sälja herbalife´s produkter: http://www.ar-marketing.org/index.htm

Jag tycker att det är helt otroligt att Hassela, efter den fruktansvärda kritik som kommit från ungdomarna, inte blivit mer granskat än vad det blivit. Kanske har det att göra med att de är en stor kraft inom socialdemokratin (kollektiven är även en tvångsutbildning i socialdemokrati) och att företrädare finns representerade ganska högt upp i politiken.

Hassela har även kalvat av sig och består idag av ett stort nätverk sammanhållet av Hassela solidaritet, ett förbund som får pengar av socialstyrelsen för sitt arbete (1 540 000 år 2002, 1 600 000 år 2003 och 2004, 1 400 000 år 2005. 1 200 000 år 2006)
De får även medel från allmänna arvsfonden. År 2001 fick de tex 183 000 för att starta ett projekt som handlade om att få till integration med basket.
http://www.hasselasolidaritet.se/

Med tanke på alla de pengar de får och med tanke på hur stort ingrepp det är i en ungdoms liv att bli inlåst på ett dylikt ställe, så borde det finnas underlag så det räcker för en granskning.
Citera
2007-12-15, 08:28
Medlem
Bodde på Hassela gotland -03, tycker inte det var så farligt
Citera
2007-12-16, 20:04
Medlem
tjockbobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b_rydberg
Ett intressant fynd.

Att mr ReageraMera eller Torgny Peterson som han heter skulle vara nazist känns inte helt otänkbart. Ett sådant överdrivet hat av en relativ mild drog som cannabis och det intensiva sätt han propagerar för det gör mig bara mer säker.

Ja nått fel är det på han iaf. Vete fan om han inte är scientolog, han har iaf varit med på Narconons antidrogkonferens.

http://www.drugnews-europe.com/newsletter57.htm

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Narconon, ett av scientologikyrkan drivet företag med huvudsyfte att tillhandahålla rehabilitering och öppenvård för narkotika- och alkoholmissbrukare. Företaget grundades 1966 av William Benitez, Henning Held och Arthur Maren. Held och Maren tillhörde scientologikyrkans säkerhetsorganisation Guardian’s Office. 1976 dömdes Held till ett flerårigt fängelsestraff för sin inblandning i Operation Snow White. Narconons svenska verksamhet startade 1972 och har numera (2005) behandlingshem i Eslöv och i Huddinge, samt viss verksamhet i Göteborg och Västerås.

Narconons metoder har kritiserats av många sakkunniga bland annat av Socialstyrelsens vetenskapliga råd (se nedan) för att medföra potentiellt allvarliga medicinska risker för dem som undergår en behandling samt att alla påståenden om behandlingseffekter är felaktiga, vilseledande och vetenskapligt helt ogrundade. En del av behandlingen är den s.k. "reningsgenomgången" (purification rundown / avtändningen) med påstående om att den kan påskynda utdrivningen av mediciner och droger etc. som lagras i kroppens fettvävnader. Reningsgenomgången innefattar bl.a. överdosering av B-vitaminer och dagliga 5-6 timmars bastubad. Utöver reningsgenomgången vill Narconon genom ett så kallat studieprogram lära missbrukaren att hantera sin situation och använda Narconons verktyg för att undvika droger. Studieprogrammet i sig självt är identiskt med de kurser nya medlemmar i Scientologikyrkan måste genomgå och betala för. Böcker och läromedel som används är författade av L. Ron Hubbard, Scientologikyrkans grundare. Undervisning eller utbildning i beroendelära, riskfaktorer för återfall, droglära, hälsokonsekvenser av missbruk, etcetera, förekommer inte alls inom Narconon.

I en rapport daterad 20 mars 1997 presenterar Socialstyrelsen resultatet av en av länsrätten i Skåne (mål nr 3624-96) begärd utredning av Narconons verksamhet. I rapporten konstaterar Socialstyrelsen att behandlingen saknar vetenskapligt stöd och att den kan vara farlig.

En granskning av Socialstyrelsens vetenskapliga råd (diarienr 00-10129/95) drog samma slutsats efter en prövning av verksamheten.

Kritiker av Narconon och Scientologikyrkan menar att ett av Narconons syften är att värva medlemmar till Scientologikyrkan och att detsamma skulle gälla för Scientologikyrkans andra frontgrupper, till exempel Criminon, Applied Scholastics och Kommittén för mänskliga rättigheter (Citizens Commission on Human Rights)
Citera
2007-12-25, 09:46
Medlem
tjockbobs avatar
Stör mig så dant på den där Torgny, han har ett inlägg på förstasidan om att cannabis är sååå farligt at röka för lungorna, har postat två coments om att man då kan äta elr använda vaporizer istället, väljer han att publisera det? Näää. Ändamålen helga medlen.
Citera
2008-01-27, 06:27
Medlem
Weedmastas avatar
måste bara skirva det hära jag har bott på hassela gotland under 3.5års tid det var den sjukaste tiden i mit liv alla hadde sex med alla vuxna som ungdomar inte nog med det så en väldigt bra vän till mej hadde sex med 1 praktikant o 1 medlevare o desutom så köpte hon gräs till honom några gånger som vi rökte med henne hehe inte nog med det så försökte dom bryta ner än genom flera timmars diskutioner vandringar o så. jag träffade många genom åren dära vissa har man kontakt med än idag vissa blev helt hjärntvättade jag är samma person som jag är idag som när jag kom dit för 4år sen har inte lärt mej något bara fått flera kontakter inom drog världen jag var bara 14år när jag kom ditt hadde typ rökt min första braja men när man kom dit fick man lära sig mer om droger dära ungdomarna satt dära o prata helt öppet i rökrutan o desutom så var det inte så svårt att få tag på fans nästan alltid knark på kolektivet man fick se mycket på den tiden ungdomar som dog av överdos personal som hadde sex med andra ungdomar som lars sigelins son kan jag medge som hadde sex med en ungdom på ynka 17år herregud
o personal som hängde sig själv o personal som var drog påvärkade mitt på kolektivet bland ungdomar o personalens barn ja du de finns så mycket att skriva om det dära stället jag bodde dära under 03-06 om du har något att fråga om tveka inte att kasta i väg ett PM aa håller på att skriva om en bok om hassela gotland

Peace..
Senast redigerad av Weedmasta 2008-01-27 kl. 06:29.
Citera
2008-01-27, 13:20
Medlem
TomiXIIs avatar
Wow, hassela verkar ju vara en del värre än man anat. Det enda jag haft att göra med dem är väl att jag sett en teaterpjäs när jag var 12-13år gammal av hassela intagna, den var anti-narkotika förstås men det var nog första gången jag tänkte: Någon gång ska jag prova heroin åtminstonde och mellan 5-6år senare så var det sanning.

Tur man inte hamnat på ett sådant ställe, lider med er som fått några år av erat ungdomsliv stulet!
Senast redigerad av TomiXII 2008-01-27 kl. 13:23.
Citera
2008-01-27, 18:26
Medlem
Weedmastas avatar
ja du sånt e livet jag har även medverkat i den där pjäsen inget man skulle göra idag dom hjärntvätar folk dära så ere punkt slut
Citera
2008-01-27, 18:33
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weedmasta
ja du sånt e livet jag har även medverkat i den där pjäsen inget man skulle göra idag dom hjärntvätar folk dära så ere punkt slut

Citera
2008-01-27, 18:46
Medlem
TomiXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weedmasta

Då kanske man sett dig, vet ju inte hur gammal du är visserligen men jag måste bara säga: Tack för introduktionen till drogvärlden

Den pjäsen var magnifik, visserligen kommer jag inte ihåg så mycket för jag sov under halva tror jag. Men skitsamma det var då jag visste att fan sån ska jag bli
Citera
2008-01-28, 00:48
Medlem
Weedmastas avatar
ja du har säkert set mej vart såg du den jag hadde för det mästa en gravsten det ståg canabis på tror jag heheh jag var med i den pjäsen typ 2år av min tid där bara för man kunde åka till andra städer o så o inte bara jobba ått kolektivet när man var med där så fick man åka bil i flera timmar bo på hotel äta på resturang de var ganska sofft faktiskt jämfört att jobba grattis på kolektivet i städelaget eller uttelaget själv stog man nästan jämt i köket eftersom de var minst slitigast hehe där kunde man slöa tills dagen var slut hehe

aja men vart såg du den o viket år
Citera
2008-01-28, 01:28
Medlem
....

Inte så konstigt att Hassela är så fucked up! Det är ju grundat av en gammal kommunist och verkar ju fortfarande styras i sann kommunistisk anda. Hjärntvätt, tortyr, sexuella utnyttjanden mm mm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in