2013-03-17, 22:14
Medlem
Tja,

Jag kör Windows Vista och saknar kunna välja att Windows ska övervintra (Hibernate)

Jag har de följande val, START:
  • VÄXLA ANVÄNDARE
  • LOGGA UT
  • LÅS
  • STARTA OM
  • VILA
  • STÄNG AV

Jag menar inte Vila Windows, jag Övervintra Windows.

Det är möjlig endast via några program som tex Vista Shutdown Timer, det visas att det är möjligt att windows vista överintra
Senast redigerad av Reborn.swe 2013-03-17 kl. 22:17.
Citera
2013-03-17, 22:26
Medlem
Polyklorfenols avatar
Kör "cmd" som administratör.
Skriv "powercfg -h on"
Citera
2013-03-18, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Kör "cmd" som administratör.
Skriv "powercfg -h on"

Ngt gick fel och jag vet inte vad.

jag körde CMD som administratör, då kom upp command promt svarta rutan, där skrev jag powercfg -h on" och det verkade har tolkats rätt från datorn "inga fel meddelande".
övervintra val kom inte, jag startade om windows och det hjälpte inte, jag valde VILA för att se om ngt hade ändrats men det blev inte, dator läks inte helt som övervintra läge.

Har jag ng fel, varför fungerade inte?

Jag hade båda val på XP:en och skillnad är var det a "Övervintrar" datorn släkts helt (fläkt, lampor, hårddiskar etc) sedan startade snabb på power knappen. Det vat perfekt!

Om någon vill uppleva skillnad rekommenderar jag ett litet programa "Vista-ShutdownTimer", det behövs inte installerar, det är en EXE fil som du kan har på skrivbordet.

Jag vill fortfarande kunna har "Hibernate / Övervintra" val, HELP"
Senast redigerad av Reborn.swe 2013-03-18 kl. 10:25.
Citera
2013-03-18, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reborn.swe

Ngt gick fel och jag vet inte vad.

jag körde CMD som administratör, då kom upp command promt svarta rutan, där skrev jag powercfg -h on" och det verkade har tolkats rätt från datorn "inga fel meddelande".
övervintra val kom inte, jag startade om windows och det hjälpte inte, jag valde VILA för att se om ngt hade ändrats men det blev inte, dator läks inte helt som övervintra läge.

Har jag ng fel, varför fungerade inte?

Jag hade båda val på XP:en och skillnad är var det a "Övervintrar" datorn släkts helt (fläkt, lampor, hårddiskar etc) sedan startade snabb på power knappen. Det vat perfekt!

Om någon vill uppleva skillnad rekommenderar jag ett litet programa "Vista-ShutdownTimer", det behövs inte installerar, det är en EXE fil som du kan har på skrivbordet.

Jag vill fortfarande kunna har "Hibernate / Övervintra" val, HELP"

Jag kollade tjejens datorn som också kör Windows Vista, hon har två val VILA och VILOLÄGE det heter så och inte Övervintra he he he he förlåt!

Kan någon hjälpa mig?
Citera
2013-03-18, 12:30
Medlem
kimdah2002s avatar
Måste man inte kryssa i "Artivera stöd för viloläge" under energialternativ för att valet skall komma upp i menyn ?
Citera
2013-03-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Måste man inte kryssa i "Artivera stöd för viloläge" under energialternativ för att valet skall komma upp i menyn ?

Energialternativ under kontrollpanelen?
Jag hittade inte "Artivera stöd för viloläge" för att kryssa.
Citera
2013-03-19, 11:19
Medlem
PROBLEMET ÄR LÖST!!!!

Ta en titt på den HÄR om du har samma problem eller du som vill lära dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in