2013-04-01, 05:58
Medlem
Robss avatar
När jag skriver i en tramstråd så ser jag oftast något som kan bli en diskussion, kanske inte där TS är med i diskussionen, utan mer de andra som svarat i tråden.

Tror inte jag har sett en enda tråd med namnet "Nu vill jag diskutera användaren X åsikter!", och det diskussionsunderlaget i sig skulle nog bli ganska smalt och troligtvis desto mindre inbjudande heller till andra.

En tråd jag själv gjorde för ett tag sedan som nog var lite tramsig
https://www.flashback.org/t2093381

Däremot hade jag inte tanken att "nu ska jag tramsa och trolla som bara fan!", utan jag försökte förutspå en större diskussion senare, där jag till viss del i trådstarten försökt vara lite provocerande. Dessvärre låstes tråden innan det hann bli något av den, vilket var helt rätt beslut.
Citera
2013-07-28, 22:07
Medlem
svampdamps avatar
Ännu ett exempel
https://www.flashback.org/t2188332

Ni förstår vad jag menar?
Citera
2013-07-28, 22:57
Medlem
Combots avatar
Tja, varför gillar folk att titta på Simpsons och Family Guy?
När de egentligen enbart borde titta på dokumentärer.

Nej, du hör själv ts, det är en märklig frågeställning du har.

Vad är det för fel att trams loss ibland. Jag är säker på att
även de mest "tuffa" moderatorer har trams och trollkonton.
Som om moderatorer vore något att lägga ribban efter...
Citera
2013-07-29, 00:06
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Tja, varför gillar folk att titta på Simpsons och Family Guy?
När de egentligen enbart borde titta på dokumentärer.

Nej, du hör själv ts, det är en märklig frågeställning du har.

Vad är det för fel att trams loss ibland. Jag är säker på att
även de mest "tuffa" moderatorer har trams och trollkonton.
Som om moderatorer vore något att lägga ribban efter...
Tog mig friheten att kursivera. Det måste vara det bästa du har skrivit någonsin. All TV borde vara dokumentärer.

Men för att svara på TS så får jag väl säga att det beror mycket på frustrationsnivån. Ibland så måste man bara yttra sig för att man är så irriterad. Trams eller inte så är det en diskussionstråd. Då får jag lov att ge min synpunkt. Klart att man gör det då. Varför skulle man inte göra det då?
Citera
2013-07-29, 06:11
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Ännu ett exempel
https://www.flashback.org/t2188332

Ni förstår vad jag menar?

Jag förstår exakt vad du menar. Dessutom så blir jag också minst sagt irriterad över fenomenet. Det blir som du säger ett sämre forum, om man uppmuntrar värdelösa trådar. Jag brukar surfa vidare, när jag stöter på trolltrådar. I värsta fall rapporterar jag, om det är riktigt illa.

Jag tycker folk som skriver i trolltrådar är minst sagt lika pantade som TS själv. Det behöves hårdare tag tycker jag. Börja dela ut varningar till användare som besvarar uppenbara tramstrådar.

Anledning till varför dessa pappskallar svarar är antagligen för att de inte förstår bättre. Ett annat alternativ är att dom vill öka deras post med ett. Vilket är ett lika löjligt fenomen.
Citera
2013-07-29, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Jag förstår exakt vad du menar. Dessutom så blir jag också minst sagt irriterad över fenomenet. Det blir som du säger ett sämre forum, om man uppmuntrar värdelösa trådar. Jag brukar surfa vidare, när jag stöter på trolltrådar. I värsta fall rapporterar jag, om det är riktigt illa.

Jag tycker folk som skriver i trolltrådar är minst sagt lika pantade som TS själv. Det behöves hårdare tag tycker jag. Börja dela ut varningar till användare som besvarar uppenbara tramstrådar.

Anledning till varför dessa pappskallar svarar är antagligen för att de inte förstår bättre. Ett annat alternativ är att dom vill öka deras post med ett. Vilket är ett lika löjligt fenomen.
Då handlar det väll om okunskap isåfall.Du ökar ju inte din postcount mer än tillfälligt.Den åker ju tillbaka igen när moderatorn har kastat tråden.Vilket borde vara uppenbart för dom flesta om något mongo startar en tråd där det står bajs 50 gånger eller liknande.Den som inte fattar att den tråden kommer att kastas är bra trög.
Citera
2013-07-29, 20:04
Medlem
svampdamps avatar
Det är väldigt sällan jag ser moderatorer varna användare som postar trams i tramstrådar. Det ger ett tyst medlåtande och visar att det är helt OK att förpesta Flashback med skit.
Citera
2013-07-29, 20:19
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Det är väldigt sällan jag ser moderatorer varna användare som postar trams i tramstrådar. Det ger ett tyst medlåtande och visar att det är helt OK att förpesta Flashback med skit.

Eftersom du inte ser vilka som får en varning då dessa sällan annonseras publikt så vet du ju inte vilka som får en varning.

Anledningen till att jag inte varnade någon där var för att jag inte visste vad tråden handlade om och t.ex. "Dammsugaren?" kunde vara OnT. Hade trådstarten varit kvar så hade jag varnat för minst inlägget om åldern, men återigen så vet jag inte om dom andra inläggen var OnT innan TS försvann.
Citera
2013-07-29, 20:30
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Eftersom du inte ser vilka som får en varning då dessa sällan annonseras publikt så vet du ju inte vilka som får en varning.

Anledningen till att jag inte varnade någon där var för att jag inte visste vad tråden handlade om och t.ex. "Dammsugaren?" kunde vara OnT. Hade trådstarten varit kvar så hade jag varnat för minst inlägget om åldern, men återigen så vet jag inte om dom andra inläggen var OnT innan TS försvann.

Ibland ser jag att "Varningar utdelade för trams" och tar förgivet att några stollar har fått en varning för att de bidragit till förpestningen av Flashback.

Så ni moderatorer kan inte se hur tråden såg ut innan edit? Jag såg det och det var ganska uppenbart att det var ren och skär trams.
Citera
2013-07-29, 20:31
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Jag brukar ge varningar för trams i tramstrådar. Undantaget är om det är enstaka inlägg, men det är inget man ska räkna med.

E: Dock skriver jag inte alltid ut det i tråden. Det är väldigt sällan jag skriver ut sånt på forumet ö.h.t.
Citera
2013-07-29, 20:33
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ibland ser jag att "Varningar utdelade för trams" och tar förgivet att några stollar har fått en varning för att de bidragit till förpestningen av Flashback.

Så ni moderatorer kan inte se hur tråden såg ut innan edit? Jag såg det och det var ganska uppenbart att det var ren och skär trams.

Nej, bara om den rapporteras innan edit, då får vi orginaltexten i RPn.

Hade åldersjägaren rapporterat trådstarten och TS hade skrivit att h*n var minderårig i den så hade vi sett det och kunnat stänga av TS men nu var det viktigare att skriva det i tråden av någon anledning.
Citera
2013-07-29, 20:35
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Nej, bara om den rapporteras innan edit, då får vi orginaltexten i RPn.

Hade åldersjägaren rapporterat trådstarten och TS hade skrivit att h*n var minderårig så hade vi sett det och kunnat stänga av TS men nu var det viktigare att skriva det i tråden av någon anledning.

Känner du att ni moderatorer hämmas av detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in