Citat:
Ursprungligen postat av TabascoXXX
En frekvens innebär att något vibrera, ju fortare något vibrera ju mer energi krävs det. Med den analogin krävs det mer energi att tänka högre tankar än lägre?
Så hjärnan styrs av en elektrisk kraft skulle man kunna säga så?
Den personen där hävdar sig vara Ra. Det finns hur många som helst som hävdar att de är en känd person., tyckte inte det kändes trovärdigt.
Nej, vibrationen är inte avhängig tankarna så mycket som inställning/känslor. Att bereda sig för högre frekvenser/densiteter handlar om att lyfta hela din varelse, alltså går det inte åt annan energi än fokus. Fokus är å andra sidan närliggande tankar då tankar ger fokus och fokus ger tankar.
Analogin är ganska korrekt ändå. Det krävs mer energi av dig för att lägga fokus på ett förhöjande av din egna varelse. Däremot är indelning av 'högre/lägre' tankar lite lustig då alla tankar är lika. Det är din inställning till dem som bestämmer vad du gör av energin.
Att hjärnan har elektriska impulser är väl sedan länge vedertaget? Däremot skulle jag vara väldigt försiktig med att säga att vi styrs av elektriciteten i hjärnan då inget mig veterligen stöder detta varken på det spirituella eller empiriska planet.
Den personen hävdar inte sig vara Ra. Entiteten som pratar genom personen hävdar sig vara Ra. Ra var, enligt vår historia, en solgud och ingen person som så. Det förklaras i de första ca. tre sidorna med frågor.
Vad som sägs på sidan är, oavsett källa, väldigt intressant. Speciellt då det kom från tiden innan 'kanalisering' blev populärt och informationen är snarlik men mer allomfattande än de ganska tramsiga kanaliseringar som försigkommer idag.
Själv blev jag övertygad genom både upplevelser med döda anhöriga och okontrollerade vibrationer i kroppen under specifika former av meditation samt bisarra värmeväxlingar i kroppen under lång tid.
Och ja, alla har värmeväxlingar. Nej, det var inga naturliga sådana.