2013-03-17, 19:51
Medlem
Jag hör ofta new age folk prata om låga och höga frekvenser. Låga frekvenser representera det ondskefulla och höga frekvenser det goda. Från ett mer naturvetenskapligt synsätt; så är förhållandet som så att ju högre frekvens t.ex. en elektron har ju varmare blir den, med den logiken så blir vi varmare ju mer goda tankar vi tänker, tycker det låter orimligt. Därav min fråga vad menar ni med låga och höga frekvenser?
Senast redigerad av TabascoXXX 2013-03-17 kl. 20:46.
Citera
2013-03-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TabascoXXX
Jag hör ofta new age folk prata om låga och höga frekvenser. Låga frekvenser representera det ondskefulla och höga frekvenser det goda. Från ett mer naturvetenskapligt synsätt; så är förhållandet som så att ju högre frekvens t.ex. en elektron har ju varmare blir den, med den logiken så blir vi varmare ju mer goda tankar vi tänker, tycker det låter orimligt. Därav min fråga vad menar ni med låga och höga frekvenser?
världen är gjord av olika sorts vågor med olika frekvenser. våra tankar är också vågor med olika frekvenser, precis som mikrovågor, radiovågor och sånt. att man tänker tankar som har höga frekvenser påverkar inte elektronernas frekvens i våra kroppar. därför blir man inte varmare.
Citera
2013-03-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
världen är gjord av olika sorts vågor med olika frekvenser. våra tankar är också vågor med olika frekvenser, precis som mikrovågor, radiovågor och sånt. att man tänker tankar som har höga frekvenser påverkar inte elektronernas frekvens i våra kroppar. därför blir man inte varmare.

Ok vilken typ av partikel är det? eller hur har den teorin uppkommit?
Senast redigerad av TabascoXXX 2013-03-17 kl. 22:14.
Citera
2013-03-17, 22:25
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:

Något simplistiskt tolkat men utifrån materialet tillgängligt via flashback förstår jag att det verkar så. Vad man vanligen brukar prata om är att infusera en frekvens (tanke/fokus från hjärnfrekvens) med känsla som i sin tur kan höja/sänka/sätta i balans eller obalans en person/grupp. Effekterna är bortom vad vi vet idag, mycket kunskap om det här är rent ut sagt förlorad.

Jag har funnit http://lawofone.info vara relativt informativ för ämnet. De kallar frekvenser för densitet. Jag förstår ifall du känner skepsis inför vad sidan påstår. Det är ok, ta det som du vill =).
Citera
2013-03-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ok vilken typ av partikel är det? eller hur har den teorin uppkommit?
det är partiklarna som kvarkarnas beståndsdelar består av, men det finns inget namn för dom än, för att vetenskapen har inte hittat dom än. men en vetenskapsman med namnet john keely hittade dom, för att han använde en annan teknik än partikelacceleratorer.
Citera
2013-03-17, 23:08
Medlem
wembis avatar
Citat:

De pratar om så mycket.
En frekvens är varken ond eller god, men antagligen pratar de om att låga frekvenser kommer från lägre dimensioner där onda varelser huserar.
Det är iaf så jag tolkar deras snack.
Men vem vet, de har sällan någon större koll på hur världen och frekvenser fungerar utanför new-age sfären så de kan nog tolka det lite hipp som happ om de blir ifrågasatta.
Citera
2013-03-18, 01:09
Bannlyst
Citat:
Från ett mer naturvetenskapligt synsätt; så är förhållandet som så att ju högre frekvens t.ex. en elektron har ju varmare blir den, med den logiken så blir vi varmare ju mer goda tankar vi tänker, tycker det låter orimligt. Därav min fråga vad menar ni med låga och höga frekvenser?

Jag tycker din översättning till naturvetenskapligt synsätt är en ganska bra liknelse faktiskt.

För mig ser jag det mer som att folk med låg frekvens har högre täthet/tröghet än folk med hög frekvens.
Citera
2013-03-18, 01:49
Medlem
Om du mediterar så kan du höja din frekvens. Exakt vad som sker vet jag dock ej. Förmodligen öppnas dina chakran för "universell energi" eller liknande. Det känns extremt tydligt och går inte ta miste på. Är du vanligtvis deprimerad så blir du av dessa energier en ny människa. Superglad mm
Citera
2013-03-18, 16:52
Medlem
Citat:
det är partiklarna som kvarkarnas beståndsdelar består av, men det finns inget namn för dom än, för att vetenskapen har inte hittat dom än. men en vetenskapsman med namnet john keely hittade dom, för att han använde en annan teknik än partikelacceleratorer.

Lyssnade för någon dag sedan om dessa acceleratorer.
Partiklar som kommer upp nära ljusets hastighet, protoner, kan inte kollidera med varandra trotts sin stora massa. De åker igenom varandra obehindrat. Det är kvarkarna som kolliderar med varandra och visar underpartiklarnas egenskaper.

Det är intressant tycker jag..
Vi har föreställningar om världen utefter vårt sätt att leva.
Allt beter sig inte som vi tror att det ska göra.
Citera
2013-03-18, 19:22
Medlem
En frekvens innebär att något vibrera, ju fortare något vibrera ju mer energi krävs det. Med den analogin krävs det mer energi att tänka högre tankar än lägre?

Citat:

Så hjärnan styrs av en elektrisk kraft skulle man kunna säga så?

Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Jag har funnit http://lawofone.info vara relativt informativ för ämnet. De kallar frekvenser för densitet. Jag förstår ifall du känner skepsis inför vad sidan påstår. Det är ok, ta det som du vill =).

Den personen där hävdar sig vara Ra. Det finns hur många som helst som hävdar att de är en känd person., tyckte inte det kändes trovärdigt.
Citera
2013-03-18, 22:03
Medlem
Om jag omformulera mig lite, hur blev ni övertygade om att dessa frekvenser existrera, de har som elsydeon sa inte blivit upptäckta ännu. Så ni måste blivit övertygade genom egna erfarenheter, vad är detta för erfarenheter?
Citera
2013-03-19, 15:42
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
En frekvens innebär att något vibrera, ju fortare något vibrera ju mer energi krävs det. Med den analogin krävs det mer energi att tänka högre tankar än lägre?

Så hjärnan styrs av en elektrisk kraft skulle man kunna säga så?

Den personen där hävdar sig vara Ra. Det finns hur många som helst som hävdar att de är en känd person., tyckte inte det kändes trovärdigt.

Nej, vibrationen är inte avhängig tankarna så mycket som inställning/känslor. Att bereda sig för högre frekvenser/densiteter handlar om att lyfta hela din varelse, alltså går det inte åt annan energi än fokus. Fokus är å andra sidan närliggande tankar då tankar ger fokus och fokus ger tankar.

Analogin är ganska korrekt ändå. Det krävs mer energi av dig för att lägga fokus på ett förhöjande av din egna varelse. Däremot är indelning av 'högre/lägre' tankar lite lustig då alla tankar är lika. Det är din inställning till dem som bestämmer vad du gör av energin.

Att hjärnan har elektriska impulser är väl sedan länge vedertaget? Däremot skulle jag vara väldigt försiktig med att säga att vi styrs av elektriciteten i hjärnan då inget mig veterligen stöder detta varken på det spirituella eller empiriska planet.

Den personen hävdar inte sig vara Ra. Entiteten som pratar genom personen hävdar sig vara Ra. Ra var, enligt vår historia, en solgud och ingen person som så. Det förklaras i de första ca. tre sidorna med frågor.

Vad som sägs på sidan är, oavsett källa, väldigt intressant. Speciellt då det kom från tiden innan 'kanalisering' blev populärt och informationen är snarlik men mer allomfattande än de ganska tramsiga kanaliseringar som försigkommer idag.

Själv blev jag övertygad genom både upplevelser med döda anhöriga och okontrollerade vibrationer i kroppen under specifika former av meditation samt bisarra värmeväxlingar i kroppen under lång tid.
Och ja, alla har värmeväxlingar. Nej, det var inga naturliga sådana.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in