Citat:
Ursprungligen postat av Zeromatic
Hittar du på det här medan du skriver, eller har du lärt dig det från någon bok eller hemsida eller så?
Ja, olika hemsidor och några böcker. John Keely var en vetenskapsman som lyckades ansluta fysiska saker till hans medvetande och få dom att sväva eller öka i gravitation genom att spela vissa ljud, för att han förstod hur universum och tankar bestod av vibrationer i olika frekvenser.
Citat:
Jag har länge försökt få klarhet i vad folk i detta forum menar med "frekvenser" och "energier", då termerna används i överflöd och på väldigt ologiska vis, men aldrig fått någon konkret förklaring. Någon hänvisade mig till paranormal.se, men det kändes mest ungefär som en förlängning av den här tråden.
Vad är det för fel på min förklaring då? Jag använder ju ordboksdefinitionen av ordet frekvens, förutom att jag anser att tankar också är vågor med olika frekvenser.
Grejen är ju att hela universum består av vågfrekvenser och energier, vilket gör att orden kan användas på många olika sätt. Men ofta när New age personer använder orden höga och låga frekvenser så används de helt enkelt för att referera till det vi vanligtvis kallar godhet och ondska.