2005-05-19, 08:50
Medlem
hundens avatar
Hejsan!

Försöker hitta något liknande som benzo..kanske inte direkt något likvärdigt men man blir ju lite lugnare i stressade situationer med Atenolol, som är en betablockerare.

Denna medicin finns ju att köpa på en del ställen på nätet..bland annat från Spanien = lagligt.

För och nackdelar med Atenolol?
Jag har inga hjärtproblem, möjligtvis något högt blodtryck p.g.a snuset.
Kan man äta dessa med gott samvete utan att få dödsångest?

Tacksam för svar.
Citera
2005-05-19, 09:00
Medlem
TomiXs avatar
Atenolol är ju en blodtrycksreglerande medicin, går det verkligen att flumma på sådant?
Citera
2005-05-19, 09:03
Medlem
hundens avatar
Hade inte tänkt att flumma på den.

Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Atenolol är ju en blodtrycksreglerande medicin, går det verkligen att flumma på sådant?
Citera
2005-05-19, 10:51
Medlem
mankots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunden
Hejsan!

Försöker hitta något liknande som benzo..kanske inte direkt något likvärdigt men man blir ju lite lugnare i stressade situationer med Atenolol, som är en betablockerare.

Denna medicin finns ju att köpa på en del ställen på nätet..bland annat från Spanien = lagligt.

För och nackdelar med Atenolol?
Jag har inga hjärtproblem, möjligtvis något högt blodtryck p.g.a snuset.
Kan man äta dessa med gott samvete utan att få dödsångest?

Tacksam för svar.

Jag rekommenderar dig att absolut inte ta dessa i kombination med centralstimulerande grejer som affe, efedrin, kola eller E.. det finns risk för hjärtinfarkt....
Citera
2005-05-19, 11:25
Medlem
hundens avatar
Gör inte det och tänker aldrig göra det heller.
Men är det lugnt annars då eller?
Citera
2005-05-19, 11:47
Bannlyst
Du blir INTE lugnare utav betablockerare, det som händer är att vissa symptom som uppstår vid stress, tex skakningar och svettningar, helt enklet mildras.

Den psykiska biten behöver du benzo emot tyvärr...

Tradolan kanske kan hjälpa dig oxå?
Citera
2005-05-19, 22:08
Medlem
hundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver
Du blir INTE lugnare utav betablockerare, det som händer är att vissa symptom som uppstår vid stress, tex skakningar och svettningar, helt enklet mildras.

Den psykiska biten behöver du benzo emot tyvärr...

Tradolan kanske kan hjälpa dig oxå?

Nej jag blir inte lugnare på atenolol är på benzo..men lugn borde man väl bli..
Säger iaf farsan + några till..självklart kan jag inte jämföra atenolol med benzo. Men far min har aldrig tagit ngn benzo så han vet ju inte skillnaden..
På tradolan/tramadol blir man ju cp..stirrig som fan, fast inte alltid..slår så olika varje gång tycker jag..

Ibland blir man lättirriterad, ibland euforsikt, ibland händer ingenting...och ibland blir jag stirrig och ibland någon mix av dessa
Citera
2005-05-19, 22:46
Medlem
darws avatar
Har du provat buspar då? Jag funderar själv på att ge det ett försök för att slibba tigga benso av läkaren hela tiden.
Citera
2005-05-20, 19:04
Bannlyst
En kamrat till mig använder Buspar och benzo och han hävdar att Buspar fungerar ganska bra för att mildra avtändningen när han inte har benzo

Hunden: Att du blir lugn kan nog tillskrivas det faktum att du vet att du svettas och skakar mindre när du tar tabletterna, alltså du blir mindre stressad.
Stress fungerar ju så att du blir extra nervös pga. att du är orolig på hur du ska reagera i en situation, och med piller som minskar reaktionerna så känner du dig mer självsäker och slappnar därmed utav...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in