2005-05-26, 07:34
Medlem
Det är helt otroligt att detta jävla flatland ens finns kvar. Man får inte plocka fram fakta som säger att invandrare oftare hamnar i finkan och utför grövre brott än Svenskar i genomsnitt för då är man rasist. Man får inte tycka att det ska ställas krav på dem som kommer hit att se till att klara sig själv i vårat samhälle.
Kärringar får säga att män är djur(precis som att kärringar är bättre) men så fort vi säger ens att kärringar är kärringar, ja då blir det ett jävla liv.

Och nu ska inte ens ungarna få stå för vad de vill?

Sen tar tar de tag i problemet på helt fel sätt. Ist för att försöka förklara för personen vad som Hitler verkligen stod för så tror man att allt blir bra bara personen i fråga tar av sig ett märke?
Är det inte skolans uppgift att lägga fram fakta så folk får skapa sin egen uppfattning? Eller näe då kan de inte bli hjärntvättade av skolan att tycka att socialdemokratin är det bästa som finns.
Citera
2005-05-28, 15:47
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Min gamla skola valde att inte ha några pepparkaksgubbar i luciatåget för det var rasistiskt. Jag tycker det är rasisiskt att se några pepparkaksgubbar som förtryckta negrer.

Läraren som förbjöd detta ville även förbjuda kläder som Wu-tang och Lonsdale men misslyckades eftersom så många föräldrar inte kunde köpa massa nya kläder till kidsen. Lonsdale var nazistkläder och Wu-tang betyder "Hata vita". Inget av det stämmer, men men. Snacka om att skapa motsättningar.

Det roligaste av allt är att hon ingått i den gamla goa grupp patrioter som under tidigt 90-tal hade Sverigeflaggor, Torshammare och lyssnade på Ultima Thule. Enligt egen utsago. Om jag ska vara ärlig tror jag det var lite mer extremt än så och att hon idag vill "rentvå" sig eller något, jag garvar bara när jag hör det i vilket fall.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in