Kan du länka till informationen som visar att Marilyn Manson-tröjor är förbjudna på många ställen i amerikanska skolor. Eftersom Google är din vän kan det väl inte vara något problem.
tcker det är en dum ide det där med att man inte får ha på sig vissa
tröjor med vissa tryck. hade en anarkist tröja på mig i plugget en gång
och dom tvingade mig att taav mig den. jag vägrade och gick hem...
tcker det är en dum ide det där med att man inte får ha på sig vissa
tröjor med vissa tryck. hade en anarkist tröja på mig i plugget en gång
och dom tvingade mig att taav mig den. jag vägrade och gick hem...
Helt rätt. Sånt här är bara så jävla 1800-tal.
Den dagen min eventuella unge förbjuds bära vad han vill i skolan är det jag som undervisar honom hemma.
Fånigt, är min första reaktion.
Påminner om när nationalsången inte skulle sjungas på skolavslutningar, om inte det bara är en sägen?
Typiskt att försöka lösa alla "problem" med förbud och censur. Vad har hänt med diskussion och dialog?
Problemet i Sverige är inte att folk bär svenska flaggan på kläderna utan att det antas betyda att alla som gör det är rasister. Det kan ju lika gärna betyda att man är svensk.
Jag kan komma med insiderinformagtion och säga att folk som bor i Finspång inte är värda att tas på allvar. Förövrigt går byhålan under namnet "Äggskallebyn"
Skulle denna rektor verkligen få rätt att genomföra detta vore det ännu ett slag under bältet på demokratin. Du får inte bära ett hakkors för det påminner om nazi-tyskland som krävde 3-9 miljoner liv. Men man får bära en kommunistisk symbol, kommunister som dödat uppåt 80 miljoner(!) liv genom åren. Kommunismen skördar fortfarande sina liv.
Låt ungarna ha sina åsikter i fred. Så länge dom inte slåss och mobbas på skoltid så finns det absolut INTE någon anledning att ingripa.
Instämmer till fullo med ditt resonemang. För mig personligen ser jag ingen skillnad mellan vad ett hakkors och hammaren och skäran symboliserar. Vad jag inte kan förstå är varför hammaren och skäran inte är förbjudna när hakkorset och övriga nazistiska symboler är det. Den rådande politiken i Sverige anser jag att ger ett sken av att unga mer extrema vänsteranhängare är lite "gulliga" och "söta" medan högerextrema utmålas som om de vore djävulen själv.
Både kommunism och nazism/fascism har skördat många människoliv och är enligt mig lika förkastliga.
Vad är det för fel på ett land där de bestämmande är så inställda på att invandrare ska känna sig hemma när det samtidigt gör så att allt fler svenskar känner sig främmande i sitt eget land? Ett land som en gång var ett fritt land där man fick ha på sig vad som helst och röka var som helst. Självklart är jag emot all form av nazism och rasism men man borde väl för i helvete få ha på sig vad som helst! Vad kommer härnäst? man får inte ha vita skor på sig eftersom att det anses uppmuntra till apartheid?
..Uhma fan ... var inte skolan opartisk och politisk oberoende? *host*
Sund Nationalism och Patrioism behövs i ett land om dessa förbjuds kommer den osunda upp till ytan ibland önskar jag att Sverige varit med i WWII då hade uppfattningen av dessa 2 fenomén varit annorlunda.
Skola = PK indokoreringscentral?