2005-05-21, 18:22
Medlem
Fula Gubbens avatar
Sånt här larv trodde jag hörde till det tidiga 90-talet, "Rör inte min kompis"-eran, när vissa skolor förbjöd nationalsången (!).

Hur som helst, alla som är berörda bör markera missnöje med denna absurda censur, som närmast liknar åsiktsförtryck och hade passat bra i t ex 30-talets Tyskland eller 50-talets USA.

Snart är det f ö 6 juni.

- F.G
Citera
2005-05-21, 21:59
Medlem
Skades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
Haha... Jävlar va du kom igång... Du kanske inte märkte mitt "eller?" i slutet av min mening, vilket indikerar att jag inte alls vet din ståndpunkt.

Hehe, ja efter att ha läst inlägg på det här forumet mer eller mindre regelbundet sen ett halvår tillbaks så har jag vid ett flertal tillfällen sett att vissa har en förmåga att läsa in saker i andras inlägg som inte står där, så jag tyckte det var lika bra att mota fan i grind.
Citera
2005-05-21, 22:11
Medlem
Puddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agitator
Sånt här är ju så jävla idiotiskt. När man börjar förbjuda kläder har det långt. Snart får väl kidsen inte ha Marilyn Manson tröjor heller. Börjar bli lite USA över detta. Förbudsivrare.
På vilket sätt är USA förbudsivrare?
Citera
2005-05-21, 22:37
Medlem
agitators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puddy
På vilket sätt är USA förbudsivrare?
Jag syftade på förbuden i vissa av skolorna där. Bland annat är det på många ställen förbjudet med bland annat Marilyn Manson-tröjor. Google är din vän.
Citera
2005-05-21, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skade
Hehe, ja efter att ha läst inlägg på det här forumet mer eller mindre regelbundet sen ett halvår tillbaks så har jag vid ett flertal tillfällen sett att vissa har en förmåga att läsa in saker i andras inlägg som inte står där, så jag tyckte det var lika bra att mota fan i grind.

Haha... Det är helt rätt!
Citera
2005-05-21, 23:52
Medlem
Jag fick inte hålla upp en sverigeflagga på vårat "spexfoto" i 9:an. Fotografen kutade fram, ryckte ifrån mig flaggan och slängde den.
Citera
2005-05-21, 23:57
Medlem
Bråkmakarns avatar
Jävlar anamma om mitt barn förbjöds bära nationella kläder!

Det är ju helt sjukt!

Edit: Har inget barn..
Citera
2005-05-22, 02:47
Medlem
volvo 240s avatar
Min systers spexfoto ville de ha svenska flaggor med men det fick de förstås inte. Det ännu sjukare är att det är 50% invandrare i klassen som även de ville ha med svenska flaggan.
(S)(V)erige vart är vi på väg
Citera
2005-05-22, 03:54
Medlem
Edit: är inte i stånd till att skriva något
Citera
2005-05-22, 08:36
Medlem
Puddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agitator
Jag syftade på förbuden i vissa av skolorna där. Bland annat är det på många ställen förbjudet med bland annat Marilyn Manson-tröjor. Google är din vän.
Kan du länka till informationen som visar att Marilyn Manson-tröjor är förbjudna på många ställen i amerikanska skolor. Eftersom Google är din vän kan det väl inte vara något problem.
Citera
2005-05-22, 10:17
Medlem
Den svenska skolan i allmänhet och t.ex. den här skolan i synnerhet är riktigt sjuka hjärntvättarorganisationer. Man blir bara ledsen när man hör sånt här...
Citera
2005-05-22, 11:57
Medlem
prinsviktors avatar
Citat:
Kan du länka till informationen som visar att Marilyn Manson-tröjor är förbjudna på många ställen i amerikanska skolor. Eftersom Google är din vän kan det väl inte vara något problem.

Vill bara tillägga att det finns en jävla massa skolor i USA och om du med många menar säkert ett hundratal så ja, då e de många.

Det finns en enorm mängd förbud på amerikanska skolor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in