2013-03-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lind4hl
Jag har varit fett sugen p att sticka p lite Ue i Karlstadstrakten, dessvrre har polaren jag skulle utforska med flyttat utomlands

vill nn ha med en extra snubbe s Pma grna
Samma hr! r nyinflyttad student, hll p en del med detta i Skvde omrdet innan och dr finns det mnga roliga platser, s jag fegar inte ur i frsta taget
Citera
2013-03-27, 23:54
Medlem
Blir att dra ut och ue,a lite nu igen nr snn smlter bort Varit p dom flesta platserna som finns i detta forum! Men hr nst blire att beska Filipstad & Forshaga =)
Nn som r intresserad att hnga med s bara att hra utav sig! Och mer tips om stllen !!
mvh
Citera
2013-04-09, 20:41
Medlem
Har varit i Filipstad ett par gnger, knns som att det finns en del de stllen dr, verkar som att det finns mnga nedlagda fabriker omrdena norr om Karlstad
Citera
2013-06-23, 14:53
Medlem
Jag beskte Deje Bruk i brjan av juni 2013. Det finns fortfarande mycket sevrt kvar, bde den gamla nerlagda plasttervinningsverksamheten, den stora disponentvillan, maskinparken och halva fabriken i sig. Vi snackar en riktig "Klass 1 UE-plats" - lttillgngligt, stort, mycket brte etc... Passa p innan resten av platsen rivs!
Citera
2013-06-23, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarlen82
Jag beskte Deje Bruk i brjan av juni 2013. Det finns fortfarande mycket sevrt kvar, bde den gamla nerlagda plasttervinningsverksamheten, den stora disponentvillan, maskinparken och halva fabriken i sig. Vi snackar en riktig "Klass 1 UE-plats" - lttillgngligt, stort, mycket brte etc... Passa p innan resten av platsen rivs!
Jag r absolut p om ngon mer ska dit, men har aldrig varit i deje, s ngon med lokalknnedom skadar inte, btw har bil!
Citera
2013-06-24, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzeMan
Jag r absolut p om ngon mer ska dit, men har aldrig varit i deje, s ngon med lokalknnedom skadar inte, btw har bil!

Deje Bruk r verkligen underbart ltt att hitta. Det r bara att kra in en bit i samhllet och titta efter skorstenarna och t.o.m. skyltar dr det str "Bruk" alt "Deje bruk". Det verkar som att befolkningen tycker det r ganska ok att g runt och plocka "lite tegelstenar till rabatten" p omrdet, s det r inga problem om du skulle stta p ngon heller tror jag.
Citera
2013-06-30, 01:59
Medlem
Glmde citera...

Snlla en beskrivning vore underbart till platsen
Citera
2013-06-30, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluffygrynk
Snlla en beskrivning vore underbart till platsen

Frn Karlstad: kr norrut mot Deje/Hagfors, efter ngra mil, svng av mot Deje, kr huvudgatan in mot centrum tills du ser skylt "Deje bruk". Flj skylten.

Alternativt, titta efter tv gigantiska skorstenar som ligger med cirka 100 meters mellanrum frn varandra nr du fljt huvudgatan ngon kilometer.

Citera
2013-07-18, 00:21
Medlem
Vet att under Tingvallagymnasiet finns det ett strre rum detta r vattenfyllt vad jag vet. Finns ett repotage i vrmlands folkblad frn mitten av 80 talet. Dr finns det lite bilder p hur de ker gummibt i rummet. Ingngen skall vara p skolgrden ngonstans en lucka i marken.

Ngon som vet om det varit ngon militr aktivitet runt lme och stolpen.
Citera
2013-07-18, 02:51
Medlem
minimoffas avatar
Har ni tankar p att utforska omrden runt Lesjfors (3,5mil utanfr Filipstad) osv, s kan jag tipsa om gruppen Urban Exploration Lesjfors p Facebook. Finns bilder frn ett stlle i Filipstad dr.
Citera
2013-07-18, 03:21
Medlem
Det finns ett gammalt bergrum i stokasberget i Arvika, var dr fr ngra r sen men kom inte in pga megahngls men lyste med ficklampa in i gngen som gr lngt in.
Citera
2013-07-19, 09:10
Medlem
Customizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av royal-f
Det finns ett gammalt bergrum i stokasberget i Arvika, var dr fr ngra r sen men kom inte in pga megahngls men lyste med ficklampa in i gngen som gr lngt in.

Har ett par kamrater som var dr inne nr ngon hade tagit vck lset.

Det var tydligen intressant , nu fr tiden har jag hrt att det ska vara larmat m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in