Blir att dra ut och ue,a lite nu igen nr snn smlter bort Varit p dom flesta platserna som finns i detta forum! Men hr nst blire att beska Filipstad & Forshaga =)
Nn som r intresserad att hnga med s bara att hra utav sig! Och mer tips om stllen !!
mvh
Har varit i Filipstad ett par gnger, knns som att det finns en del de stllen dr, verkar som att det finns mnga nedlagda fabriker omrdena norr om Karlstad
Jag beskte Deje Bruk i brjan av juni 2013. Det finns fortfarande mycket sevrt kvar, bde den gamla nerlagda plasttervinningsverksamheten, den stora disponentvillan, maskinparken och halva fabriken i sig. Vi snackar en riktig "Klass 1 UE-plats" - lttillgngligt, stort, mycket brte etc... Passa p innan resten av platsen rivs!
Jag beskte Deje Bruk i brjan av juni 2013. Det finns fortfarande mycket sevrt kvar, bde den gamla nerlagda plasttervinningsverksamheten, den stora disponentvillan, maskinparken och halva fabriken i sig. Vi snackar en riktig "Klass 1 UE-plats" - lttillgngligt, stort, mycket brte etc... Passa p innan resten av platsen rivs!
Jag r absolut p om ngon mer ska dit, men har aldrig varit i deje, s ngon med lokalknnedom skadar inte, btw har bil!
Jag r absolut p om ngon mer ska dit, men har aldrig varit i deje, s ngon med lokalknnedom skadar inte, btw har bil!
Deje Bruk r verkligen underbart ltt att hitta. Det r bara att kra in en bit i samhllet och titta efter skorstenarna och t.o.m. skyltar dr det str "Bruk" alt "Deje bruk". Det verkar som att befolkningen tycker det r ganska ok att g runt och plocka "lite tegelstenar till rabatten" p omrdet, s det r inga problem om du skulle stta p ngon heller tror jag.
Vet att under Tingvallagymnasiet finns det ett strre rum detta r vattenfyllt vad jag vet. Finns ett repotage i vrmlands folkblad frn mitten av 80 talet. Dr finns det lite bilder p hur de ker gummibt i rummet. Ingngen skall vara p skolgrden ngonstans en lucka i marken.
Ngon som vet om det varit ngon militr aktivitet runt lme och stolpen.
Har ni tankar p att utforska omrden runt Lesjfors (3,5mil utanfr Filipstad) osv, s kan jag tipsa om gruppen Urban Exploration Lesjfors p Facebook. Finns bilder frn ett stlle i Filipstad dr.
Det finns ett gammalt bergrum i stokasberget i Arvika, var dr fr ngra r sen men kom inte in pga megahngls men lyste med ficklampa in i gngen som gr lngt in.
Det finns ett gammalt bergrum i stokasberget i Arvika, var dr fr ngra r sen men kom inte in pga megahngls men lyste med ficklampa in i gngen som gr lngt in.
Har ett par kamrater som var dr inne nr ngon hade tagit vck lset.
Det var tydligen intressant , nu fr tiden har jag hrt att det ska vara larmat m.m.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!