• 1
  • 2
2013-03-16, 21:35
Medlem
Flaskpost23s avatar
Hej
Det är så att jag skulle dra sladdar genom en vägg, så jag borrade hål i väggen och drog sladden igenom till andra sidan. Jag skulle dra en förlängningskabel till andra sidan väggen.
Hålet är ca 7 cm i diameter.

http://www.google.se/search?hl=sv&si...ml%3B600%3B276

(Hoppas ni fattar)

Blir det problem sen när jag säljer lägeneheten, när dom inspekterar?
Citera
2013-03-16, 21:42
Medlem
Varför i hela helvete borrade du 7cm i diameter? Du kunde ju klippt kabeln, borrat ett 0,5cm hål och skarvat kabeln på andra sidan.
Jag vet inte vad för vägg det är, men det kan nog vara ett problem.
Du kan ju laga det så att det inte syns, men då ska du veta vad du håller på med.
Citera
2013-03-16, 21:48
Medlem
Flaskpost23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemreset
Varför i hela helvete borrade du 7cm i diameter? Du kunde ju klippt kabeln, borrat ett 0,5cm hål och skarvat kabeln på andra sidan.
Jag vet inte vad för vägg det är, men det kan nog vara ett problem.
Du kan ju laga det så att det inte syns, men då ska du veta vad du håller på med.

Hur ska jag laga det, ska jag typ ta gipps och gippsa runt om då eller?
Citera
2013-03-16, 22:07
Medlem
Vederborandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost23
Hej
Det är så att jag skulle dra sladdar genom en vägg, så jag borrade hål i väggen och drog sladden igenom till andra sidan. Jag skulle dra en förlängningskabel till andra sidan väggen.
Hålet är ca 7 cm i diameter.
Vad i helvetes fan? 7 jävla cm hahahaha!
Kapa kabeljäveln och lappa ihop med sockerbitar. Helt vansinnigt att borra ett 7cm hål i väggen! Du får köpa ny gipsskivor!

Höjden av vansinne!
Citera
2013-03-16, 22:16
Bannlyst
Det är väl cement som gäller och ett pvc rör eller spackel och nät. Gå in på en järnaffär och fråga
Skulle du få genom elddosan eller?
Citera
2013-03-16, 22:18
Medlem
Halmbals avatar
Ja, det var inte så smart. Så de är väldigt sannolikt att hyresvärden anmärker på det.

Däremot hade du tagit bort kontakten och bara dragit igenom kabeln, med ett litet hål, så hade de nog inte brytt sig alls, om de ens märker det.
Citera
2013-03-16, 22:27
Medlem
Flaskpost23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LafayettePool
Det är väl cement som gäller och ett pvc rör eller spackel och nät. Gå in på en järnaffär och fråga
Skulle du få genom elddosan eller?

aa precis jag skulle få igenom dosan, när jag täänker efter kanske det inte va så smart
Citera
2013-03-16, 22:32
Medlem
Maxthons avatar
Citat:
aa precis jag skulle få igenom dosan, när jag täänker efter kanske det inte va så smart

Nej verkligen inte...

Ganska fascinerande faktiskt Vad jobbar en kille som du med?
Citera
2013-03-16, 23:12
Medlem
teamforce2s avatar
Att borra små hål för ett gott syfte brukar inte vara några problem i hyresrätter, Men 7 cm känns så in i helvette för stort. Som tidigare personer sagt så hade det varit smartare att klippa kabeln och tejpa ihop skiten sen. Gjort är gjort och en 7 cm ihålig grop tror jag inte herr hyresvärd tycker om, jag hade försökt spackla igen skiten igen och hoppas på att inget märks.
Citera
2013-03-16, 23:24
Medlem
herrcarlssons avatar
Hahahaha vad fan använde du en dosfräs? Och självklart skulle du inte skarvat kabeln med sockerbitar eller tejp det är livsfarligt. Du skulle klippt kabeln och satt dit en ny kontakt i ändan. Var det en skarvdosa alltså en med fler uttag i ena ändan kan man i vissa fall öppna den, koppla ur tamparna och sätta dit den igen på andra sidan väggen.

Glöm vanligt väggspackel. Försök lappa ihop hålet med något bakom och använd sedan gipsspackel eller dylikt.
Citera
2013-03-16, 23:32
Medlem
teamforce2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Hahahaha vad fan använde du en dosfräs? Och självklart skulle du inte skarvat kabeln med sockerbitar eller tejp det är livsfarligt. Du skulle klippt kabeln och satt dit en ny kontakt i ändan. Var det en skarvdosa alltså en med fler uttag i ena ändan kan man i vissa fall öppna den, koppla ur tamparna och sätta dit den igen på andra sidan väggen.

Glöm vanligt väggspackel. Försök lappa ihop hålet med något bakom och använd sedan gipsspackel eller dylikt.

Ja och i den perfekta av världar hade dosan fått plats i ett 0,5 cm hål. Tejp funkar kanon och det är inget fel på spackel och vit färg. Fortsatt trevlig kväll!
MVH
Citera
2013-03-16, 23:37
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Till ditt försvar kan sägas att du agerat helt rätt ur elsäkerhetssynpunkt. Att montera bort stickpropp, borra ett litet hål, trä igenom kabel och återmontera stickpropp är inte tillåtet.

De som nämner skarv med sockerbitar är rent korkade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in