• 1
  • 2
2013-03-16, 15:51
Bannlyst
Hej. Jag har 150 gram hamburgare i frysen som är sådana som kiosken använder sig av. Brödet ska det väl inte vara något problem med. Jag har felix ketchup, stark senap från slotts och kavli dressing. Men det smakar ändå inte som kioskens. Denna gång tänkte jag göra den sås som kiosken brukar använda och komplettera hamburgaren med den. Vad heter såsen? Hur tillagar jag den? Jag menar givetvis den där vita såsen.

Tack på förhand.
Citera
2013-03-16, 15:53
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Hej. Jag har 150 gram hamburgare i frysen som är sådana som kiosken använder sig av. Brödet ska det väl inte vara något problem med. Jag har felix ketchup, stark senap från slotts och kavli dressing. Men det smakar ändå inte som kioskens. Denna gång tänkte jag göra den sås som kiosken brukar använda och komplettera hamburgaren med den. Vad heter såsen? Hur tillagar jag den? Jag menar givetvis den där vita såsen.

Tack på förhand.

Vilken kiosk pratar du om?
Citera
2013-03-16, 15:53
Medlem
Bylines avatar
Citat:

Tack på förhand.
Det finns en jättetråd dedicerad till enbart hamburgare där alla dina frågor redan besvarats. Prova sökfunktionen så skall du se att du får napp.
Citera
2013-03-16, 16:11
Bannlyst
Jag eftersöker endast den där såsen som gör hamburgaren god, dvs. inte elementära saker som senap, ketchup och dressing. Utan den där vita såsen typ.
Citera
2013-03-16, 16:13
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Jag eftersöker endast den där såsen som gör hamburgaren god, dvs. inte elementära saker som senap, ketchup och dressing. Utan den där vita såsen typ.

Har aldrig sett någon vit sås på mina hamburgare.... vad smakar den då?
Sen så tycker jag det är omöjligt att få burgarna till att smaka som kiosken oavsett vad man gör.
Citera
2013-03-16, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Har aldrig sett någon vit sås på mina hamburgare.... vad smakar den då?
Sen så tycker jag det är omöjligt att få burgarna till att smaka som kiosken oavsett vad man gör.
Ok men finns det någon sås som är utöver de elementära som ketchup, dressing och senap?
Citera
2013-03-16, 16:25
Medlem
Citat:
Ok men finns det någon sås som är utöver de elementära som ketchup, dressing och senap?

Finns en god hamburgaredressing från Eriks Lallerstedt. "Eriks såser".
Citera
2013-03-16, 16:32
Medlem
klybans avatar
Vet det fanns en jävligt god hamburgerdressing i hink innan för hamburgerhaken.
Kommer tyvärr inte ihåg märkte, helt säker på att det itne var kavli i alla fall.
Citera
2013-03-16, 16:45
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vet det fanns en jävligt god hamburgerdressing i hink innan för hamburgerhaken.
Kommer tyvärr inte ihåg märkte, helt säker på att det itne var kavli i alla fall.
Det var Rydbergs. Tror den fortfarande finns hos grossister.
Citera
2013-03-16, 16:47
Medlem
Datseyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Vilken kiosk pratar du om?

Tror TS menar att han vill få samma smak som den genomsnittliga kiosken har, du vet den där kiosksmaken.
Citera
2013-03-16, 16:48
Medlem
Citat:

Tycker man om vitlök så kan man även använda tzatziki. Görgött!
Glöm inte cheddarosten med, det är ett måste!
Citera
2013-03-16, 16:54
Medlem
batman4evers avatar
Citat:

Tack på förhand.

Pressa lagom med vitlök i vanlig majonäs.Ta bort kavli dressing och använd Heinz chilisås. Värm ytorna på bröden så de blir lätt frasiga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in