2013-03-16, 15:27
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TempestaSolare
Inga p lnga vgar s genersa, tydligen.
Sluta att ge till dem s frsvinner de. Enkelt.
Citera
2013-03-16, 15:30
Medlem
r naturligtvis sorgligt att det ska behva vara s, men det r bar att konstatera att ven om vi delade alla Sveriges resurser med alla fattiga i vrlden s blir det inte mnga kronor per skalle samt att det skulle tillkomma ca 9-10 miljoner nya fattiga d vi inte heller har ngot att leva p d.

Sen kan jag bli lite irriterad p kvinnan i artikeln, ftt varning av lkarna att barnet r missbildat och blivit rd till abort. Men vljer att behlla det trots att de ekonomiska resurserna fr att ta hand om det saknas och dmer barnet till ett liv i misr.

Edit:
Citat:
 Lkaren ville att jag skulle ta bort henne nr hon fddes, men jag vgrade, sger Claudia till DN.

Hmm kanske inte var abort iaf ja lite mer frstligt d kanske.
Senast redigerad av Brollio 2013-03-16 kl. 15:32.
Citera
2013-03-16, 16:10
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
DN visar hur korkade de r nr de gr p en rvarhistoria om att hon skulle ha en handikappad dotter, ledaren i den zigenarklan som skickade henne till Sverige ger henne skert en bra bonus fr att hon hittade p en s bra historia och lyckades lura en journalist. Den dr dottern som nten frn frlsningsarmn har hlsat p r skerligen bara hennes dotter nr de hlsade p eller s r ledaren fr Rumniens frlsningsarm kpt av zigenarklanerna.

Ifall det skulle vara s otroligt att det faktiskt stmmer s r hon i minoriteten av de tiggande zigenarna fast de korkade miljpartiserna p DN tror vl att alla tiggande zigenare talar sanning.
Senast redigerad av PeterDenSvenske 2013-03-16 kl. 16:14.
Citera
2013-03-16, 16:32
Medlem
Man mste vara stark bde fysiskt och psykiskt fr att klara av detta tiggeri i kylan dessutom. Drfr borde dom kunna klara ngot jobb i sitt hemland. Hur fan har dom rd att ta sig hit? Var bor dom? Trodde inte man fick stlla upp husvagnar var som helst. S djvla trtt p deras lgner om sjuka barn och det vidriga tiggeriet. Upp och hoppa!
Citera
2013-03-16, 16:36
Medlem
-snW-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministry.of.Truth
http://www.dn.se/sthlm/snart-ska-cla...n-sjuka-dotter

Dn har en hel artikelserie som propagerar till tiggarnas frdel. Dvs artiklarna frstrker hur synd det r om dem, att det r sant att de har sjuka barn, att de inte alls f s mycket pengar som folk tror etc. Vad r sjlva pongen mer artikelserien? Att f svenskarna att ge mer pengar till tiggare, och p s vis f hit nnu fler tiggare? Rcker det inte med att vi redan har nst hgst skatt i vrlden som gr till folk som behagar att ta del av mina pengar?
Att tjna pengar. Du lnkar vidare artikeln = annonspengar.
Citera
2013-03-16, 16:37
Medlem
Bl Rutas avatar
Tycker DN kan grva lite i mnggiftet som mste vara otroligt omfattande eftersom det kryllar av mnniskor med samma kvinna p bilderna och hvdar att det r deras cancersjuka fru. Mnggiftet verkar ocks orsaka problem med att avgra faderskap d vldigt mnga gr ansprk p att vara frldrar till samma barn. Och allt detta med exakt likadana lappar som r formulerade likadant.
Citera
2013-03-16, 16:44
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TempestaSolare
Inga p lnga vgar s genersa, tydligen.

Lt stockholmarna, speciellt sdermalmsborna smaka p lite riktigt invandringskultur.

Sknk pengar till tiggarna, varfr ska vissa kunna kpa sig fria frn mngkulturen. Rstar man fr mngkultur s ska man sjlv och sina barn ocks ta del av mngkulturen.
Citera
2013-03-16, 16:44
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Artikeln visar, en gng fr alla, att DN tappat kontakten med verkligheten. De vet inte att svensken i gemen ftt nog av allt vad mngkultur och invandrarkramande heter.

S gr oss en tjnst och sluta lnka till DN. Denna tidning r helt irrelevant fr Verklighetens Folk, dvs vi som nnu lever och andas i vardagens vrld.

Det verkar som om Wolodarski har som mlsttning att frstra DN p snabbast mjliga stt. Bara att appldera initiativet frn hans sida.
Citera
2013-03-16, 16:49
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hytte
Visst r det synd om tiggarna, men fan jag blir irriterad vart man n vnder nr man gr inne i stan r det ngon som tigger. Eller ngra jvla idioter som brjar spela instrument p tunnelbanan! Fan finns inget vrre n instrument tiggarna i tunnelbanan...

Precis som hon Wahlgren s har jag sett "tiggare" under filten som talar i mobilen.

Som jag skrev i annan trd lt stockholmarna f smaka lite av det de har varit med och skapat, mngkultur. Sknk ngra slantar till mngkulturen. Varje svensk i Sverige betalar ju bara 23 000 kr till invandrarna varje r s lite mer r vl dom vrda.
Citera
2013-03-16, 16:54
Medlem
hazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discoband
Varfr just Sverige och Stockholm? Det finns vl andra lnder som r nrmre Rumnien som man kan tigga i?

Fr att svenskar r naiva. Kolla bara mp som har gtt frn att vara ett miljparti till att bli ett parti fr illegal invandring. Om det stmmer som jag lste i en trd p fb att Sverige tagit emot nrmare 50 % av alla irakier som kommit till EU s blir man mrkrdd.

Vad jag kan se s har de inte svultit ihjl i sina ega hemlnder ven om jag kan frst att de lever under svra frhllanden. Enligt gammelpressen s hade ngon lnat 3 000 kr fr att kunna ka buss till Sverige. Som sagt Wien o mnga stder borde vara bra mycket billigare att beska.

Ibland s misstnker jag att det r mp s gamla amnesti som spkar som dom dessutom fortfarande fresprkar.

Glmde sga att det finns tv trdar i mnet som mod grna fr flta ihop.
Senast redigerad av hazzo 2013-03-16 kl. 16:58.
Citera
2013-03-16, 17:03
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blå Ruta
Tycker DN kan grva lite i mnggiftet som mste vara otroligt omfattande eftersom det kryllar av mnniskor med samma kvinna p bilderna och hvdar att det r deras cancersjuka fru. Mnggiftet verkar ocks orsaka problem med att avgra faderskap d vldigt mnga gr ansprk p att vara frldrar till samma barn. Och allt detta med exakt likadana lappar som r formulerade likadant.

min fetning - ett av de vanligaste bidragsbrotten bland zigenare r att samma nyfdda barn kan f 15 mammor - som d alla 15 ska ha barnbidrag, var nyligen ett 20-tal som kte fast i Norge fr detta

snt vill inte DN grva i

tror reportern blivit totalblst, den dr handikappade flickan r nog inte en dotter utan inplockad ....
hr r ett mer sant porttrtt av tiggarna gjort av BBC

http://www.youtube.com/watch?v=YNOlt4fG7Pg

mot slutet fr vi se hur fina lyxvillor de tiggt ihop
Citera
2013-03-16, 17:03
Bannlyst
Kanske r det synd om vissa tiggare, men det innebr inte att vi svenskar ska behva knna nn skyldighet att hysa dem i vrt land, ut med dem bara, de fr tigga hemma i sina egna lnder istllet. Sverige kan inte ta hand om all vrldens lyckskare, vare sig det r synd om dem eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in