Har undersökt lite och kommit fram till att det inte är så många bilar som passar till 2150 klassen faktiskt.. några förslag som verkar funka med standardmotor och bakjulsdrift som jag helst vill ha är dock...
Volvo 140/240/340/360 (Ej större motor än B21)
BMW E30 318/320
BMW E36 316
Mercedes 190 (med 8 ventilsmotorn)
Intressantas rent karossmässigt är dock BMW E36 men den tillåtna motorn som är 1.6 liter är ju hur trist som helst och går inte att skrämma upp speciellt mycket, känns ju lite trist

Men ang väghållning och sånt till E36 karossen finns hur mycket som helst att få tag på billigt dessutom.
Sen tycker jag Volvo 360 kommer på tal, rätt så liten kaross och troligen en B200K eller B200F motor som är på en bit över 100 respektive 110 hästar och där finns även gott om trim åxå om man vill i och med att konstruktionen är exakt den samma som B21,B23,B230 osv osv, reservdelar finns ju kanske inte direkt nån uppsjö av, och heller inte nån direkt uppsjö av tex väghållningskit osv osv, det är negativt.
Volvo 240, ja stark kaross, väger kanske inte så överdrivet mycket sen man plockat ur inredningen osv, men ack så trist och vanlig bil, grejer finns det hur mycket som helst att få tag på, både motor och låda och trim, MEN då måste man få tag på en med motor som inte är större än B21 och då är man begränsad till 1975-1980..efter det så finns det ju en del modeller enda upp till 88 som har B200 och lite sånt.
Mercedes 190, njaa trött motor med sina 89 hästar om vi snackar 8 ventilsmodellen, svår att skrämma upp och rätt så klumpig känsla fast det är en mellanklassbil, tror kanske inte den väger så mycket sen man rensat ut allt invändigt men motorn är inget att hänga i julgranen precis.
Denna sammanställning är i all enkelhet och fokuserad på bakhjulsdrift då det är det jag helst vill ha, E36 lockar mest men kan då endast köra 316 och den motorn är inte så kraftig alls, går ju såklart kanske att hänga på extraktorgrenrör osv men gör inte så stor skillnad.
Kom gärna mer tankar och förslag ni åxå så jag får veta hur ni tycker och tänker.. svårt som fan med just 2150 till vettiga pengar och låg budget.