Citat:
Ursprungligen postat av mouzer
nja eller att de är på väg hem till sina lägenheter? Högdalen/Bandhagen hyser många 1-2 or där många yngre stockholmare får sin första hyresrätt alt. köper en bostadsrätt. Två män blev tagna i portgången dessutom och fick se när ligan länsade lägenheten.
Sjukt obehagligt. Jag hoppas ligisternas namn luftas snart.
Förvisso, men nu överfölls de just på parkvägar och drogs in i skogen vilket naturligen är lättare just vid gränsen mellan flerfamiljshus- och småhusområden då det ofta är en naturlig gräns mellan dem i form av lite växtlighet, eftersom det är så småhusägare och stadsplanerare har velat ha det.
Din gissning är kanske inte lika god som min med tanke på den plats som pekas ut på kartan i DN men det är klart att det KAN vara lägenhetsboenden också, allt är möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
"Vid två tillfällen har män även blivit överfallna i sin portuppgång och tvingats ge ifrån sig nyckeln till sin lägenhet".
Är det höghus eller 3-4 våningshus?
Ja, där ser man, några var i alla fall boende i flerfamiljshus .
Nej, inte många höghus i Bandithagen om jag inte minns fel.
EDIT. Vid en närmare granskning av kartan så kan man konstatera att den är lika usel som journalismen. Offren kan lika gärna ha bott i området runt Kallforsvägen som i området väster om Skebokvarnsvägen, troligen är båda i riskzonen.