Citat:
Ursprungligen postat av seta23
Får man fråga varför du har blivit vegan? Förstår inte meningen med det.
Jag hoppas må bättre än vad jag gör i dag. Dessutom så känns det så jäkla rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Proteinkvalitén är rätt ut sagt usel i samtliga av de livsmedel du äter. Visst skulle du kunna kompensera den låga proteinkvalitén med kvantitet, men då ingen av livsmedlen är speciellt proteinrika kommer energiintaget att rusa i höjden.
Väljer du att hålla fast vid den här kosten bör du inmundiga ett EAA-tillskott. Dessa framställs syntetiskt så det krockar inte med dina vegan-värderingar.
För övrigt är "proteinmyten" en myt. Man kan lida av proteinbrist utan att svälta.
Hmm, intressant. Eftersom jag har sysslat med styrketräning i många år så har man ju läst en hel del om just protein. Jag vet ju att om man kombinerar vissa livsmedel så kan de bli kompletta ur proteinsynpunkt utan att vara det var för sig. Man behöver ju förövrigt inte kombinera dom i samma måltid ens.
Vad sjutton är EAA? Har det något med aminosyror att göra? Ursäkta, men kan det inte vara så att du är lite närblind på grund utav klassiskt styrketräningstänkande? Länka gärna till något som sågar proteinmyten. Var inte den där kände bodybuildern Ove Rytter vegetarian eller har jag drömt det?
Jag tänker som så att jag kör på så länge jag mår bra. Det är väl en bra måttstock (bättre än många andra i alla fall)? Vad tror du om hampaprotein? Tror du jag kommer att bli mindre nu när jag käkar så här (är rätt biff för närvarande)?