2013-03-15, 21:00
Medlem
Gestalts avatar
Fick Delta Search och en del annan skit när jag installerade Daemon Tools. Jag har lyckats få bort allting (tror jag), förutom att Delta Search fortfarande öppnas i en flik när jag startar om datorn och startar Chrome. Jag måste logga in, Chrome synkroniserar och då öppnas Delta Search-flikhelvetet.

ADWCleaner hittar följande:

-\\ Google Chrome v25.0.1364.172

File : C:\Users\arkngt\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

Found [l.3068] : urls_to_restore_on_startup = [ "hxxps://www.google.se/", "hxxp://www.delta-search.com/?affID=119816&babsrc=HP_ss&mntrId=A614D43D7E4A37F0 " ]

Men hur kommer jag åt det? Google-sökning har inte hjälpt. Jag har en svensk version av Windows 8, så jag har ingen sökväg på C som ovan. Hoppas någon kan hjälpa till - det är väldigt irriterande (fjärde dagen jag har min nya dator).

PS. Ah, jag tror jag hittade det i Chrome > Inställningar > Öppna en särskild sida... Delta Search var registrerat där.

PS 2. Yes, verkar fixat nu. 1 1/2 timme tog det...
Senast redigerad av Gestalt 2013-03-15 kl. 21:08.
Citera
2013-03-15, 22:01
Medlem
Yeah! Fick EXAKT samma sak när jag installerade EXAKT samma sak (daemon tools)

avinstallerade det och det var borta... pust
Citera
2013-04-19, 13:06
Medlem
Hajafintens avatar
Fick samma sak jag med.

Avinstallerade det och tog bort det ifrån tillägg i Chrome. Skiten fanns kvar.

Inställningar > vid start > grupp med sidor > klicka ur Delta search.
Citera
2013-04-19, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gestalt
Fick Delta Search och en del annan skit när jag installerade Daemon Tools. Jag har lyckats få bort allting (tror jag), förutom att Delta Search fortfarande öppnas i en flik när jag startar om datorn och startar Chrome. Jag måste logga in, Chrome synkroniserar och då öppnas Delta Search-flikhelvetet.

ADWCleaner hittar följande:

-\\ Google Chrome v25.0.1364.172

File : C:\Users\arkngt\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

Found [l.3068] : urls_to_restore_on_startup = [ "hxxps://www.google.se/", "hxxp://www.delta-search.com/?affID=119816&babsrc=HP_ss&mntrId=A614D43D7E4A37F0 " ]

Men hur kommer jag åt det? Google-sökning har inte hjälpt. Jag har en svensk version av Windows 8, så jag har ingen sökväg på C som ovan. Hoppas någon kan hjälpa till - det är väldigt irriterande (fjärde dagen jag har min nya dator).

PS. Ah, jag tror jag hittade det i Chrome > Inställningar > Öppna en särskild sida... Delta Search var registrerat där.

PS 2. Yes, verkar fixat nu. 1 1/2 timme tog det...

Fick på samma sätt och avinstallation i kontrollpanelen fixade det.
Citera
2013-04-19, 22:00
Medlem
927s avatar
ni måste va noga med att kolla vad som följer med gratisprogrammen och inte bara klicka next - next next utan att kolla noga. ev kan man välja cutom/anpassad installation och då gör man det
Citera
2013-04-19, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
ni måste va noga med att kolla vad som följer med gratisprogrammen och inte bara klicka next - next next utan att kolla noga. ev kan man välja cutom/anpassad installation och då gör man det

Har lärt mig det själv utav mina misstag.
Citera
2013-06-09, 12:39
Medlem
Libertineees avatar
Jag har också fått skiten på datorn. Har försökt följa alla steg med att avinstallera, göra virussökning, klicka ur det som sökmontor i Chrome osv men Delta Search dyker ändå upp som sökmontor varje gång jag startar Chrome. Har gjort virussökning och Malware Bytes hittar inget heller. Får panik på detta, någon som har några tips på vad man kan göra?
Citera
2013-06-09, 12:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertineee
Jag har också fått skiten på datorn. Har försökt följa alla steg med att avinstallera, göra virussökning, klicka ur det som sökmontor i Chrome osv men Delta Search dyker ändå upp som sökmontor varje gång jag startar Chrome. Har gjort virussökning och Malware Bytes hittar inget heller. Får panik på detta, någon som har några tips på vad man kan göra?

Saxat från Google:

Öppna Google Chrome, klicka på de streckade linjerna ikonen, gå till inställningar och välj ‘Hantera sök motorer’. Byt sök motorn till google eller andra, och radera Delta Search från listan. Sedan gå till sektionen ‘Vid Start’ och var säker på att du får en blank startsida när du startar en ny flik.
Citera
2013-06-09, 17:32
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Saxat från Google:
Google Translate?
Citera
2013-06-09, 17:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Google Translate?

Mja, ifrån en blogg som låg på Google.
Citera
2013-07-06, 23:07
Medlem
Ett Tre Tre Sjus avatar
Fick samma skit när jag installerade Winzip och hade lite för bråttom...

Googlade en hel del på det, att få bort det helt och hållet skulle tydligen vara ganska jäkligt.
Man var tvungen att gå in i registerfiler och böka runt.

Jag valde den enkla vägen ut och installerade helt enkelt om datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in