• 5
  • 6
2005-07-25, 02:29
Medlem
TuXIs avatar
ääh, makrill skall inte vara intryckt i en tub!!

makrill skall ätas på tallriken i form av rensade fileèr, potatis och smält smör... GOTT SOM TUSAN!!

abba tror att dom har hittat en storsäljare, men det är ju bara skrot. inget för oss konkurrenter att testa på iaf!
Citera
2005-07-25, 03:17
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI
inget för oss konkurrenter att testa på iaf!

Konsumenter menar du väl? Annars fattar jag inget, eller är det så att du har egen makrilltillverkning i källaren?
Citera
2005-07-25, 03:25
Medlem
Ned Seagoons avatar
Obligatoriskt för oss Anders och Måns-fans:

"Allt kan förpackas på tub!"

Tubflöjt!
Citera
2005-07-25, 04:04
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Konsumenter menar du väl? Annars fattar jag inget, eller är det så att du har egen makrilltillverkning i källaren?
konkurrenter... iaf till deras sillkonserver. och till deras kaviar.

haha, nej, inget sånt i källaren..

Citera
2005-07-25, 05:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
dessutom äter jag aldrig upp en hel burk utan måste lägga den i en plastpåse och ha i kylen, så ibland får jag slänga lite.

Vad är det jag läser? Inte äta upp en hel burk? Det stora problemet med makrillen är ju att det är så förbaskat lite i burkarna! Jag vill banne mig ha amerikansk storlek, så man måste köra hem den från affären med truck och ta till spett för att bända upp locket.

Makrillen på tub måste provas, bara för att se vad det smakar. Är det förresten någon som har koll på vilken tillverkare det är som gör finfördelad makrill på mindre, runda burkar? Den var riktigt god, dessutom var det mycket makrill i burken, fast den var finfördelad, och man slapp kladdandet med gaffel för att mosa den. Bara att sleva upp på en mörk brödskiva och lägga skivat ägg och en dillkvist ovanpå.
Citera
2005-07-25, 06:31
Medlem
typhios avatar
Jag föll för trycket och köpte en tub.
Smakar visserligen makrill och bra att försluta om man nu av någon anledning bara vill ha en smörgås med makrill.

Men annars så.. näe... Jag håller mig till burkarna..
Jag gillar att pilla sönder filerna till för mig perfekt storlek.
Sen äter jag makrill så sällan så att jag tror att tuben inte kommer att hålla.

Däremot är nog tubmakrillen smidig om man ska göra en makrillsås till pastan eller på annat sätt använda makrill i matlagning....

Cheers
Citera
2011-02-16, 22:25
Medlem
zims avatar
Jag säger som de flesta här efter att ha prövat en tub:
Den enda fördelen jag ser med det är att det är praktiskt. I smak och konsistens är det inget som slår makrill i tomatsås på burk. Jag gillade inte att det var makrill-purée, jag är ett fan av rejäla klumpar som man mosar ut själv med gaffel.
Citera
2011-02-17, 06:52
Medlem
Har inte ens testat på tub!

Det är bara ett sätt för tillverkaren att få ut pengar av slamsor och benrens som är för små att sälja på burk..

.
Citera
2011-02-17, 14:45
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zim
Jag säger som de flesta här efter att ha prövat en tub:
Den enda fördelen jag ser med det är att det är praktiskt. I smak och konsistens är det inget som slår makrill i tomatsås på burk. Jag gillade inte att det var makrill-purée, jag är ett fan av rejäla klumpar som man mosar ut själv med gaffel.

Åhh, vinnare denna vecka i trådlyft...

Näe det skall va den med 3 i en röd krympplast. På en hårtbrömacka, skit i å smöra det funkar utan åxå.

Kattmat kallar dom det på jobbet när jag lunchar med en sån+en varma koppen(potatis och purjo). Men jag lever i alla fall, man behöver inte så mycket mat har jag märkt.

Men dom färdigrökta som man bara värmer i ugnen är ändå bättre, kanske inte finns överallt men rökt makrill med pulvermos. Tar typ 10min att göra och smakar MUMS! Skall va lite citronpeppar i åxå.
Citera
2014-12-15, 09:33
Medlem
Necrofilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Åhh, vinnare denna vecka i trådlyft...

Näe det skall va den med 3 i en röd krympplast. På en hårtbrömacka, skit i å smöra det funkar utan åxå.

Kattmat kallar dom det på jobbet när jag lunchar med en sån+en varma koppen(potatis och purjo). Men jag lever i alla fall, man behöver inte så mycket mat har jag märkt.

Men dom färdigrökta som man bara värmer i ugnen är ändå bättre, kanske inte finns överallt men rökt makrill med pulvermos. Tar typ 10min att göra och smakar MUMS! Skall va lite citronpeppar i åxå.

Fel. Abbas mästarmakrill skall det vara! Jag förutsätter att du inte har testat den?
Citera
2014-12-15, 16:24
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrofili
Fel. Abbas mästarmakrill skall det vara! Jag förutsätter att du inte har testat den?

Lät dyrt, jag är snål åxå.
Citera
2025-07-03, 22:13
Medlem
Jag äter uteslutande makrillröran på tub då burkarna har hela filéer, vilket är en oaptitlig syn för mitt öga. Säkert fulla med fiskben också, brrr

Blir ca 4-5 kokta ägg med en klick makrill ungefär varannan dag nu under sommaren. Ser det som en enda, lättare måltid att nöja sig med när syftet är att hålla vikten. Nyttigt, gott och mätt blir man också.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in