Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-03-15, 10:06
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Nya (?) icke beroendeframkallande cigaretter från Lucky Strike, smakar MYCKET bättre än vanliga cigg man slipper smaken av diverse kemikalier..

Här har ni Bild på hur förpackningen ser ut. Som ni kan se på baksidan står det "En cigarett utan tillsatser är inte mindre skadlig än andra cigaretter". Hur i helvete är detta möjligt? Om man slipper de flesta tillsatta gifter så borde de ju rimligtvis vara bra mycket mindre farligare? I mina öron låter det som att de har blivit tvingade att skriva så av övriga märken så att folk inte enbart ska köpa dessa cigg och därmed tvinga de övriga till att också ta bort de onödiga gifterna som egentligen inte behöver vara i våra cigaretter.
Citera
2013-03-15, 10:28
Medlem
RingInteSnutens avatar
Haha!

Det star Additive free...

Det betyder att dom inte har nagra extra tillsatser. Fortfarande lika beroendeframkallande....
Citera
2013-03-15, 10:35
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Haha!

Det star Additive free...

Det betyder att dom inte har nagra extra tillsatser. Fortfarande lika beroendeframkallande....
Fast det står ju "En cigarett utan tillsatser är inte mindre skadlig än andra cigaretter" vilket borde innebära att det är färre tillsatser i denna? Varför skulle de annars skriva så?
Citera
2013-03-15, 10:42
Medlem
viperstings avatar
Vanliga cigaretter innehåller en mängd tillsatser som tobaksföretagen sprutat på efteråt. Lucky Strike Additive Free däremot är helt ren tobak direkt från plantan, med andra ord innehåller den nikotin precis som alla andra cigaretter och där med är de fortfarande beroendeframkallande. Tobak innehåller ju nikotin naturligt.
Citera
2013-03-15, 10:50
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vipersting
Vanliga cigaretter innehåller en mängd tillsatser som tobaksföretagen sprutat på efteråt. Lucky Strike Additive Free däremot är helt ren tobak direkt från plantan, med andra ord innehåller den nikotin precis som alla andra cigaretter och där med är de fortfarande beroendeframkallande. Tobak innehåller ju nikotin naturligt.
Ja men nu är det inte att det är beroendeframkallande det handlar om.. Det står att de inte är "mindre skadliga" inte "mindre beroendeframkallande". Eftersom att man slipper de extra tillsatserna så borde de väl vara mindre skadliga?
Citera
2013-03-15, 11:07
Medlem
viperstings avatar
Jag tror de skriver så eftersom det är olagligt att få cigaretter att låta mindre farliga än andra. Det är därför inga cigaretter får heta "light" längre, istället heter de "rounded taste", "gold" osv.
Citera
2013-03-15, 11:26
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Ja men nu är det inte att det är beroendeframkallande det handlar om.. Det står att de inte är "mindre skadliga" inte "mindre beroendeframkallande". Eftersom att man slipper de extra tillsatserna så borde de väl vara mindre skadliga?

Fast nu var det ju du som skrev "addictive free" i titeln.
Citera
2013-03-16, 00:34
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Fast nu var det ju du som skrev "addictive free" i titeln.
Ja, skrev fel men faktum kvarstår fortfarande, de innehåller mindre gifter och borde därmed vara mindre skadliga än vanliga cigg?
Citera
2013-03-16, 01:04
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ja, skrev fel men faktum kvarstår fortfarande, de innehåller mindre gifter och borde därmed vara mindre skadliga än vanliga cigg?

Om en cigarett innehåller färre kemikalier så blir den givetvis mindre farlig att röka, det säger sig självt. Precis som någon tidigare nämnde så spelar det ingen roll om cigaretten är mindre skadlig, alla cigaretter måste ha samma varningstext. Med andra ord så skiter socialstyrelsen i vad Lucky Strike hävdar, en cigarett är en cigarett.
Citera
2013-03-16, 06:50
Medlem
hokans1s avatar
TS, du föll för billig marknadsföring.
Citera
2013-03-16, 17:29
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Om en cigarett innehåller färre kemikalier så blir den givetvis mindre farlig att röka, det säger sig självt. Precis som någon tidigare nämnde så spelar det ingen roll om cigaretten är mindre skadlig, alla cigaretter måste ha samma varningstext. Med andra ord så skiter socialstyrelsen i vad Lucky Strike hävdar, en cigarett är en cigarett.
MEN den varningstexten de har finns ju inte på övriga paket, dvs att cigaretterna ej skulle vara mindre farliga trots att de har färre kemikalier i sig. Självfallet ska det stå rökning dödar osv men kolla på bilden och se vad jag har ringat in så fattar du vad jag menar.

Citat:
Ursprungligen postat av hokans1
TS, du föll för billig marknadsföring.
Då är jag glad att jag föll för den då dessa cigaretter är fan så mycket godare än de övriga på marknaden.. En kompis fick göra blindtest och han kunde utan tvekan säga vilken som var Lucky Striken då den smakar MYCKET mindre kemiskt än de andra märkena.

FÖR ATT KLARGÖRA: Jag vet att de är beroendeframkallande men jag gillar att slippa massa onödiga gifter.
Citera
2013-03-16, 17:43
Medlem
Nekro.s avatar
Citat:
MEN den varningstexten de har finns ju inte på övriga paket, dvs att cigaretterna ej skulle vara mindre farliga trots att de har färre kemikalier i sig. Självfallet ska det stå rökning dödar osv men kolla på bilden och se vad jag har ringat in så fattar du vad jag menar.

Då är jag glad att jag föll för den då dessa cigaretter är fan så mycket godare än de övriga på marknaden.. En kompis fick göra blindtest och han kunde utan tvekan säga vilken som var Lucky Striken då den smakar MYCKET mindre kemiskt än de andra märkena.

FÖR ATT KLARGÖRA: Jag vet att de är beroendeframkallande men jag gillar att slippa massa onödiga gifter.

Jag förstår inte vad du vill få besvarat, att cigaretterna är midre skadliga är ett faktum även om det inte står så på förpackningen, du tycker dem är goda som fan med, vilket är bra antar jag.

Finns dessa i vanliga matbutiker?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in