2013-03-14, 18:18
Medlem
Hej jag undrar lite ver hur mycket pengar jag totalt kommer f ut i mnaden. Jag r sjukskriven p 50% och arbetar 50%

Sjukskrivningen r aktivitetsersttning, garantiersttning. nr skatten r dragen s fr jag (enligt papper frn FK) ut 3289 kr/mnaden.

Sedan jobbet d.. dr r heltidslnen 17500 innan skatt, och jag jobbar halvtid allts 17500kr delat i tv = 8750 kr. Men skatt ska ju dras p det, och hur mycket kommer dom dra av? Om vi frutstter att arbetsgivaren drar rtt.

Hur mycket kommer jag f ut totalt varje mnad?

Thnks!
Citera
2013-03-15, 19:07
Medlem
http://rakna.net/berakna/lon-efter-skatt/

Dr kan du se vad du fr efter skatt. Fyll i din info bara.
Citera
2013-03-15, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kullerbytta
Hej jag undrar lite ver hur mycket pengar jag totalt kommer f ut i mnaden. Jag r sjukskriven p 50% och arbetar 50%

Sjukskrivningen r aktivitetsersttning, garantiersttning. nr skatten r dragen s fr jag (enligt papper frn FK) ut 3289 kr/mnaden.

Sedan jobbet d.. dr r heltidslnen 17500 innan skatt, och jag jobbar halvtid allts 17500kr delat i tv = 8750 kr. Men skatt ska ju dras p det, och hur mycket kommer dom dra av? Om vi frutstter att arbetsgivaren drar rtt.

Hur mycket kommer jag f ut totalt varje mnad?

Thnks!

Om du har jmna lner ver hela ret s kommer det att dras fr lite skatt totalt fr dig.
Det r ett vanligt nr man har flera inkomstkllor som var fr sig pekar p en lg rsinkomst ( och drmed skulle ge en lg total skatt ).

Jmka s att det blir rtt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in