2013-03-14, 18:18
Medlem
Hej jag undrar lite över hur mycket pengar jag totalt kommer få ut i månaden. Jag är sjukskriven på 50% och arbetar 50%

Sjukskrivningen är aktivitetsersättning, garantiersättning. när skatten är dragen så får jag (enligt papper från FK) ut 3289 kr/månaden.

Sedan jobbet då.. där är heltidslönen 17500 innan skatt, och jag jobbar halvtid alltså 17500kr delat i två = 8750 kr. Men skatt ska ju dras på det, och hur mycket kommer dom dra av? Om vi förutsätter att arbetsgivaren drar rätt.

Hur mycket kommer jag få ut totalt varje månad?

Thäänks!
Citera
2013-03-15, 19:07
Medlem
http://rakna.net/berakna/lon-efter-skatt/

Där kan du se vad du får efter skatt. Fyll i din info bara.
Citera
2013-03-15, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kullerbytta
Hej jag undrar lite över hur mycket pengar jag totalt kommer få ut i månaden. Jag är sjukskriven på 50% och arbetar 50%

Sjukskrivningen är aktivitetsersättning, garantiersättning. när skatten är dragen så får jag (enligt papper från FK) ut 3289 kr/månaden.

Sedan jobbet då.. där är heltidslönen 17500 innan skatt, och jag jobbar halvtid alltså 17500kr delat i två = 8750 kr. Men skatt ska ju dras på det, och hur mycket kommer dom dra av? Om vi förutsätter att arbetsgivaren drar rätt.

Hur mycket kommer jag få ut totalt varje månad?

Thäänks!

Om du har jämna löner över hela året så kommer det att dras för lite skatt totalt för dig.
Det är ett vanligt när man har flera inkomstkällor som var för sig pekar på en låg årsinkomst ( och därmed skulle ge en låg total skatt ).

Jämka så att det blir rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in