Min tjej blev arg en natt då vi diskutera feminism och det sluta med att hon sa förbannad "du har en hemsk kvinnosyn" och hon gick hem. Inge större drama, vi är fortfarande tillsammans osv.
Men såhär gick det till:
Jag är ingen feminist men visst, lika för alla oavsett kön, religion, hudfärg, osvosv. Min tjej är det dock.
Anyway, vi kom in på våldtäkt och nu... Har jag en hemsk kvinnosyn.
Det är inte rätt att tjejer blir våldtagna, men jag tycker tjejer idag får skylla sig själva om dom blir våldtagna eller sexuellt utnyttjade.
En tjej idag lär sej redan i mellanstadiet att sära på bena åt alla äldre killar som har stånd.
En tjej som skall på fest ser oftast inte bara ut som en hora, hon beter sej så.
Det går ju inte att sticka under stolen med att dagens tjejer lever ett väldigt sexdominant liv.
Jag ser ingen anledning varför tjejer idag skall gnälla och klaga på att dom blir behandlade som billiga horor när dom från första början beter sig som det.
Ställer man kokande vatten på en pinne kan man ju inte skylla på någon annan när man får de på sig.
Jag tycker helt enkelt att tjejers beteende idag är som lösaktiga horor som fanimig skall knipa käft om deras kvällsknull tar i för mycket.
Ärligt, beskriver jag dagens mörka sanning eller har jag en hemsk kvinnosyn?