2013-03-14, 00:17
Medlem
GrovvyZileans avatar
Min tjej blev arg en natt då vi diskutera feminism och det sluta med att hon sa förbannad "du har en hemsk kvinnosyn" och hon gick hem. Inge större drama, vi är fortfarande tillsammans osv.

Men såhär gick det till:
Jag är ingen feminist men visst, lika för alla oavsett kön, religion, hudfärg, osvosv. Min tjej är det dock.

Anyway, vi kom in på våldtäkt och nu... Har jag en hemsk kvinnosyn.

Det är inte rätt att tjejer blir våldtagna, men jag tycker tjejer idag får skylla sig själva om dom blir våldtagna eller sexuellt utnyttjade.

En tjej idag lär sej redan i mellanstadiet att sära på bena åt alla äldre killar som har stånd.
En tjej som skall på fest ser oftast inte bara ut som en hora, hon beter sej så.

Det går ju inte att sticka under stolen med att dagens tjejer lever ett väldigt sexdominant liv.

Jag ser ingen anledning varför tjejer idag skall gnälla och klaga på att dom blir behandlade som billiga horor när dom från första början beter sig som det.
Ställer man kokande vatten på en pinne kan man ju inte skylla på någon annan när man får de på sig.

Jag tycker helt enkelt att tjejers beteende idag är som lösaktiga horor som fanimig skall knipa käft om deras kvällsknull tar i för mycket.

Ärligt, beskriver jag dagens mörka sanning eller har jag en hemsk kvinnosyn?
Citera
2013-03-14, 00:20
Medlem
Knivgalnings avatar
En kvinna ska kunna gå helt naken utan att bli våldtagen.
Citera
2013-03-14, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knivgalning

Neger snälla

En mesig kille ska kunna få mycket sex. Ungefär samma sak.
Citera
2013-03-14, 00:25
Bannlyst
Jag skulle inte säga att dom förtjänar att bli våldtagna. Det är grovt kränkande att få en kuk uppkörd i sig när man absolut inte vill det.

Men jag tycker tjejer får skylla sig själva när killar inte vill nåt annat än att knulla dom. Hör ofta tjejer säga "sluta se om som sexobjekt" fast dom förljugna små hororna ber om att bli illa behandlade. Svenska tjejer är helt förtappade, finns väldigt få undantag tyvär. Men dom kan få sitta där ensamma med sin mulattunge ,blend cigg och sönderknullade fitta när dom blir för äckliga att knulla med.
Citera
2013-03-14, 00:30
Medlem
Citat:
En man ska kunna neka till sex utan att bli skälld på och bli kallad bög.
Citera
2013-03-14, 00:35
Medlem
Barbieblond2000s avatar
Du kan uppenbarligen inte skilja på en hora eller en slampa och att bli våldtagen. En hora är med på att utföra sexuella handlingar och tar betalt för det, en slampa särar på benen för "alla" och även hon är med på det. Att bli våldtagen däremot, innebär att du har sex mot din vilja, du tvingas till de sexuella handlingar en hora hade gjort för pengar och en slampa hade gjort gratis.

Du kan inte ha minimalt med kläder, som samhället ser ut nu, och förvänta dig att folk inte ska titta eller prata om det, kalla dig för sexobjekt eller bara vara ute efter att ha sex med dig. Du ska däremot inte behöva oroa dig för att bli våldtagen - oavsett vad du har på dig.

Lär dig skillnaden och kom tillbaka när du vet vad du pratar om!
Citera
2013-03-14, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrovvyZilean
Ärligt, beskriver jag dagens mörka sanning eller har jag en hemsk kvinnosyn?
Du har en hemsk kvinnosyn.

Om man går ensam mitt i natten genom en mörk park som är ökänd för överfallsvåldtäkter kan jag möjligtvis gå med på att man får skylla sig själv, men för att man "beter sig som en hora"?

Om jag tycker att en tjej "beter sig som en hora" - vilket är ett uttryck jag drar mig för att använda - så struntar jag i henne. Inte fan "bestraffar" jag henne genom att våldta henne för att "hon ber om det".

Du är en idiot.
Citera
2013-03-14, 00:36
Medlem
Citat:
En neger ska kunna gå igenom KKK territoruim utan att bli kränkt.

Man ska kunna gå med guld kedjor o ringar 3 på natten helt ensam i olika gränder.

Man borde kunna gå naken i iran.

etc etc.. vilken fantasivärld lever du i.
Citera
2013-03-14, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbieblond2000
Du kan uppenbarligen inte skilja på en hora eller en slampa och att bli våldtagen. En hora är med på att utföra sexuella handlingar och tar betalt för det, en slampa särar på benen för "alla" och även hon är med på det. Att bli våldtagen däremot, innebär att du har sex mot din vilja, du tvingas till de sexuella handlingar en hora hade gjort för pengar och en slampa hade gjort gratis.

Du kan inte ha minimalt med kläder, som samhället ser ut nu, och förvänta dig att folk inte ska titta eller prata om det, kalla dig för sexobjekt eller bara vara ute efter att ha sex med dig. Du ska däremot inte behöva oroa dig för att bli våldtagen - oavsett vad du har på dig.

Lär dig skillnaden och kom tillbaka när du vet vad du pratar om!
Han snackar om att tjejer beter sig som horor.. Du vet horor hur de beter sig? Med lätta kläder, sliskar sig och försöker driva in kunder med lösaktigt beteende. Det är så tjejer beter sig. Och om vi säger såhär att det finns folk där ute som hade rånat dig, så hade de kunnat våldta dig också. Våldtäkt har inte med exakt sin benämning att göra. Det handlar om att man drabbar oskyldiga emot deras vilja. Att bli våldtagen som t.ex om man var ute kl 3 på natten helt själv är att skylla dig själv. Sluta med utopisk önsketänkade och inse att det finns idioter där ute och att vi i sverige har ett lagsystem som skyddar gärningsmän mer än brottsoffren.
Citera
2013-03-14, 00:55
Medlem
Barbieblond2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Han snackar om att tjejer beter sig som horor.. Du vet horor hur de beter sig? Med lätta kläder, sliskar sig och försöker driva in kunder med lösaktigt beteende. Det är så tjejer beter sig. Och om vi säger såhär att det finns folk där ute som hade rånat dig, så hade de kunnat våldta dig också. Våldtäkt har inte med exakt sin benämning att göra. Det handlar om att man drabbar oskyldiga emot deras vilja. Att bli våldtagen som t.ex om man var ute kl 3 på natten helt själv är att skylla dig själv. Sluta med utopisk önsketänkade och inse att det finns idioter där ute och att vi i sverige har ett lagsystem som skyddar gärningsmän mer än brottsoffren.
Nej, "man" får inte skylla sig själv om "man" blir våldtagen tre på natten. Det finns inget skyll dig själv när du utsätts för våldtäkt.

Självfallet vet jag att ett samhälle utan våldtäkt inte är att ens drömma om, det betyder inte att du ska behöva stå för något som gjordes mot din vilja.

För övrigt har jag inte ens nämnt lagsystemet och jag är väl medveten om hur straffen ser ut i förhållande till brotten. Men tack för den vänliga upplysningen
Citera
2013-03-14, 01:09
Medlem
nnnipzs avatar
Du har taskig syn på våldtäkter.

Tjejen vill inte, killen tvingar sig på = Killens fel till 100%

Hur tjejen beter sig eller klär sig spelar ingen roll.

Skall jag våldta dig nästa gång du har på dig tajta kläder och raggar på folk på en fest? Det är ju enligt dig ditt eget fel att du blir våldtagen då
Citera
2013-03-14, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbieblond2000
Nej, "man" får inte skylla sig själv om "man" blir våldtagen tre på natten. Det finns inget skyll dig själv när du utsätts för våldtäkt.

Självfallet vet jag att ett samhälle utan våldtäkt inte är att ens drömma om, det betyder inte att du ska behöva stå för något som gjordes mot din vilja.
Nja, riktigt så extremt vill jag väl inte dra det. Det finns situationer där man får skylla sig själv. På samma sätt får man skylla sig själv om man får stryk om man går in på Bandidos klubbhus och säger "Tjenare era smygbögar. Jag har en moped och tänkte bli medlem. Fixa!"

Nej, jag tycker inte att vare sig Bandidos eller våldtäktsmännen någonsin ska gå fria från ansvar i en domstol. Man ska fällas lika hårt vid en våldtäkt oavsett hur offret har betett sig. Men om man verkligen, och då menar jag verkligen utmanar ödet så får man faktiskt skylla sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in