• 1
  • 2
2013-03-11, 22:00
Medlem
Minipaxs avatar
Du vet allt, du har sett allt, dådtid, nutid, framtid, alltid...inget är främmande för dig.
Vill helst inte använda ordet Gud men det kanske platsar här...

* Hur skulle du på det mest effektiva sättet sprida all din kunskap om allt och inget?

* Vill du ens sprida din kunskap?

* Om du nu vet allt så kanske du även i högsta grad är medveten om att det inte gagnar alla människor att besitta sådan kunskap? Vem vill ha konkurrens?

* Går det ens att fastställa att du vet allt inom loppet av 24 timmar? isåfall, hur då?

* Hur kan man missbruka detta?

* Hur skulle människor reagera? Youtube-videos där folk skriker sig hesa över trollningar osv?

* Förändras människors tankesätt när de har fått ta del av all din kunskap? ja / nej, varför?

* Ser vi ett kort nyhetsinslag på Rapport följt av vädret?

Ber om ursäkt för något knackig trådstart, det är min förhoppning att folk hjälper till och fyller på med eventuella frågeställningar och svar.
Citera
2013-03-11, 22:02
Medlem
Pachucas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Du vet allt, du har sett allt, dådtid, nutid, framtid, alltid...inget är främmande för dig.

* Hur skulle du på det mest effektiva sättet sprida all din kunskap om allt och inget?

* Om du nu vet allt så kanske du även i högsta grad är medveten om att det inte gagnar alla människor att besitta sådan kunskap? Vem vill ha konkurrens?

* Går det ens att fastställa att du vet allt inom loppet av 24 timmar? isåfall, hur då?

* Hur skulle människor reagera? Youtube-videos där folk skriker sig hesa över trollningar osv?

Ber om ursäkt för något knackig trådstart, det är min förhoppning att folk hjälper till och fyller på med eventuella frågeställningar och svar.

Om det bara ær før en dag så hade jag nog dokumenterat så mycket som møjligt. Vi snackar 4 liter kaffe och blodiga fingrar vid tangentbordet.
Citera
2013-03-11, 22:10
Medlem
Drinkarens avatar
Om man vore allvetande skulle man nog veta vad som borde göras. Det är ett så ogreppbart tillstånd att det är jäkligt svårt/omöjligt att veta vad man skulle göra.
Citera
2013-03-11, 22:34
Medlem
hobzs avatar
Antagligen dö utav en hjärnblödning. Om jag överlevde skulle jag se till att skriva ner det som jag tycker är mest intressant.
Citera
2013-03-11, 22:58
Medlem
Jag misstänker starkt att du i detta tillstånd antingen hade drabbats av en existensiell superångest, eller funnit total harmoni, frid och frihet i din kunskap. Oavsett vilken av dem skulle jag ta ett papper, skriva ner några punkter som, när mitt framtida jag läser det, skulle få mig att förstå/finna vägen till ett fantastiskt och underbart liv. Kanske därigenom också vilseleda mig själv, men lycka är stort viktigare än kunskap. Och i det tillståndet av allvetande skulle jag ändå veta hur jag skulle kunna formulera dessa punkter för att mitt framtida jag aldrig skulle kunna inse att det blivit vilselett av sig självt.

Rätt formulerat, kanske endast en punkt, vad vet jag? Jag tror inte det behövs mycket mer än så. Resten av all information hade jag förmodligen tagit med mig till slutet för dagen, och sedan släppt för alltid (jag antar att man tappar dessa vetskaper när allvetandet försvinner?). Sån information hade förstört människor, ett par ord för att få alla att må bättre är vad jag anser hade vart det bästa att ta med sig av denna upplevelse^^
Citera
2013-03-11, 23:50
Medlem
Polyklorfenols avatar
Jag hade börjat dagen med att säkerställa min ekonomiska trygghet på 30 sekunder för resten av livet, genom att kryssa i den rätta Lotto-raden, tipsraden och andra spel som är turbaserade.

Sedan skriver jag ner formler på medicin och teknik för bota alla världens sjukdomar samt tar fram helt fantastiska energilösningar - självklart miljövänliga.

Det revolutionerande ekonomiska system jag har uppfunnit gör att alla får det de behöver och ingen behöver heller gå hungrig, då mina nya supergrödor växer överallt.

Krigsmakterna är det största problemet och där vete sjutton om jag fixar att medla mellan alla länder på 24 timmar.
Citera
2013-03-11, 23:55
Medlem
Pachucas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Jag hade börjat dagen med att säkerställa min ekonomiska trygghet på 30 sekunder för resten av livet, genom att kryssa i den rätta Lotto-raden, tipsraden och andra spel som är turbaserade.

Sedan skriver jag ner formler på medicin och teknik för bota alla världens sjukdomar samt tar fram helt fantastiska energilösningar - självklart miljövänliga.

Det revolutionerande ekonomiska system jag har uppfunnit gör att alla får det de behöver och ingen behöver heller gå hungrig, då mina nya supergrödor växer överallt.

Krigsmakterna är det största problemet och där vete sjutton om jag fixar att medla mellan alla länder på 24 timmar.

På 24h tvivlar jag starkt på att man kan lyckas bygga upp en slags troværdighet før att medla mellan lænder i krigsfrågor samt inføra ett ekonomiskt system før hela værlden.
Citera
2013-03-12, 01:15
Medlem
Obscurites avatar
Jag hade försökt att uppskatta ögonblicket av total kunskap och sitta i 24h och bara reflektera över allting för att sedan låta allt bara försvinna igen och bara låta minnet av själva upplevelsen vara nog.

Skulle inte dokumentera något eller försöka sprida kunskapen på något sätt. Skulle bara kännas fel på något sätt om jag gjorde det faktiskt.
Citera
2013-03-12, 02:36
Medlem
kvertys avatar
Hade antagligen inte gjort något speciellt, kanske skrattat åt hur enkel sanningen var.
Citera
2013-03-12, 03:45
Medlem
Criminalbastards avatar
Ni borde se filmen Limitless
Citera
2013-03-12, 07:59
Medlem
GudsSons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax

* Förändras människors tankesätt när de har fått ta del av all din kunskap? ja / nej, varför?

är jag bara en databas i stil med att jag kan söka all information och direkt få det korrekta svaret á la Kim Peek: http://youtu.be/k2T45r5G3kA eller ingår det även i ditt tankeexperiment att jag under dessa 24 timmar begåvas med motsvarande intellekt, analysförmåga, minne, abstraktionsförmåga, förstånd etc? Om jag är allvetande vet jag ju t ex de exakta rumtidskoordinaterna för alla elementartillstånd i alla möjliga universa och annat sådant. Men med det intellekt jag har nu skulle det ju inte ge så mycket. Det är ju knappt så att jag kommer ihåg vad jag åt till frukost för en vecka sedan, knappt att jag förstår stora ekonomiska system, knappt att jag förstå mig själv och andra människor, så även om jag var allvetande skulle jag antagligen bara bli översvämmad av informationen ungefär som om jag skulle utsättas för alla världens ljud, bilder, samtal, händelser samtidigt. Hade jag dock samtidigt begåvats med ett lika fantastiskt sorterings- och tolkningssystem etc. Ja då hade jag ju enbart vetat vad jag hade gjort först när jag hade den kapaciteten. Det blir annars lite som att fråga någon: Vilket schackdrag hade du gjort om du var världsmästare i schack? Hur ska jag veta det om jag inte är världsmästare? Rolig fråga dock!
Citera
2013-03-12, 09:29
Medlem
Jag skulle komma på ett sätt som gör att jag skulle förbli allvetande även efter den dagen, då om jag vore allvetande så skulle jag veta även hur man gör det. Om detta inte vore möjligt så skulle jag sätta mig ner och skriva ner så mycket fysik som bara möjligt, och därefter jobba på att bli vördad som en gud.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in