Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-07, 22:49
  #1669
Medlem
Kaoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Du har nog rätt, och i så fall är det helt absurt klantigt av skribenterna. Läskigt förresten att läsa Twitterkommentarerna till artikeln, säkert 80% tycker att den är "viktig" och "helt rätt".

Den svenska twitterscenen domineras ju i princip av vänsterdrägg.
Citera
2013-05-07, 23:48
  #1670
Medlem
Sakine Medon:

Citat:
Sakine ‏@Sakine 15h
Dagens lågvatten i DN Kultur, Langhorst och Glaser om kvinnor som inte tycker som Maria Sveland

Citat:
Sakine ‏@Sakine 8h
Att Svelands åsiktsvänner dessutom blandar ihop Pär Ström med Per Schlingmann... den senare har nog inget större intresse av tjafsdebatt.
Citera
2013-05-08, 19:28
  #1671
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
DN kultur idag:
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-...om-kvinnohatet

två medsystrar till Svelands försvar. Utan begriplig poäng.

Jag har nu noga studerat artikeln, och kommit fram till att det enda den säger är att



man får faktiskt inte säga emot Maria Sveland!

eller kanske, med bättre emfas:

man får faktiskt inte säga emot Maria Sveland!
Citera
2013-05-08, 20:40
  #1672
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag har nu noga studerat artikeln, och kommit fram till att det enda den säger är att



man får faktiskt inte säga emot Maria Sveland!

eller kanske, med bättre emfas:

man får faktiskt inte säga emot Maria Sveland!
Krav på fridlysning brukar ofta komma i samband med att något är utdöende. Förmodligen ännu tecken ett på att mediefeministen har gjort sitt i det offentliga. Undra vad för osmaklighet som väntar oss härnäst?
Citera
2013-05-09, 09:35
  #1673
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag har nu noga studerat artikeln, och kommit fram till att det enda den säger är att



man får faktiskt inte säga emot Maria Sveland!

eller kanske, med bättre emfas:

man får faktiskt inte säga emot Maria Sveland!
Nej, Sveland skall behandlas som en drottning för hundratals år sedan.
Alltså ett slags majestätsbrott att ifrågasätta henne! Egentligen stor
humor i det hela med en nolla som känner sig kränkt över att bli ifrågasatt.
Citera
2014-01-31, 16:31
  #1674
Medlem
volvo 240s avatar
Trist att Jerosimic visade sig vara en vänstersosse hon med, som alla andra på SR. Hon är annars trvlig att lysna på.
Citera
2015-10-06, 12:23
  #1675
Medlem
panoptikon3s avatar
Det var mitt i natten berusningsgraden var hög
Citera
2015-10-07, 14:18
  #1676
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av panoptikon3
Det var mitt i natten berusningsgraden var hög


Särskilt hos Mymlan, något som hörs bra på inspelningen men som hon inte gärna ville skulle komma ut.

Tror f ö att Gräv13-debatten och dess efterspel kommer att ses som ett avgörande ögonblick när man om tio, tjugo år ser tillbaka på nutiden - där om någonsin blev medias favoritism och den uppenbara viljan att redigera om verkligheten när det som hade hänt inte passade skärande tydliga. Det hade varit omöjligt för Sveland att undvika debatt med meningsmotståndare eller personer med kritiska synpunkter så länge, och ändå bli ett stort namn i mediesverige, om hon inte hade åtnjutit beskydd bakifrån av en hel del tunga redaktioner och kompisar.
Citera
2019-10-23, 10:15
  #1677
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag har nu noga studerat artikeln, och kommit fram till att det enda den säger är att



man får faktiskt inte säga emot Maria Sveland!

eller kanske, med bättre emfas:

man får faktiskt inte säga emot Maria Sveland!

Artikeln flyttad, ny länk här: https://www.dn.se/kultur-noje/kultur...m-kvinnohatet/ (bakom betalväggen)

De två ljushuvudena bakom texten heter Johanna Langhorst och Pernilla Glaser.
Citera
2019-11-26, 00:33
  #1678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Särskilt hos Mymlan, något som hörs bra på inspelningen men som hon inte gärna ville skulle komma ut.

Tror f ö att Gräv13-debatten och dess efterspel kommer att ses som ett avgörande ögonblick när man om tio, tjugo år ser tillbaka på nutiden - där om någonsin blev medias favoritism och den uppenbara viljan att redigera om verkligheten när det som hade hänt inte passade skärande tydliga. Det hade varit omöjligt för Sveland att undvika debatt med meningsmotståndare eller personer med kritiska synpunkter så länge, och ändå bli ett stort namn i mediesverige, om hon inte hade åtnjutit beskydd bakifrån av en hel del tunga redaktioner och kompisar.
Sveland verkar numera lägga sin energi på att ljuga om Virtanen.
Citera
2021-10-21, 05:33
  #1679
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Vad hände igår på GRÄV13?
Offerkoftan satt på feministerna som vanligt verkar det som.
http://www.expressen.se/gt/josefsson...bbslem-i-natt/

Fredrik Strömberg undrar om någon bevittnad kollapsen:
https://twitter.com/search?q=%23gr%C3%A4v13

Det gör jag också!
Någon som var där?


//För att underlätta diskussionen bifogas härmed en länk till "gubbslemsdebatten".

Länk till artikeln

Länk till ljudfil

mod//

Fantastiskt att Sveland får göra en "dokumentä" om man ser på hennes historia med lögner
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback