2013-03-10, 09:28
Medlem
Varför dessa jävla samlingstrådar när det gäller support eller hjälp.
Man hade lika gärna kunnat placera inläggen i papperskorgen.

Ta som exempel, Den stora tråden om x-box eller liknande.
Tråden är typ 5 000 inlägg varav 99% är frågor som aldrig bli besvarade.

Eftersom inlägget inte kommer upp under "nya ämnen" så kommer aldrig de personer som skulle kunna svara på frågorna att se inlägget. De enda som läser tråden är de som själv har problem och behöver hjälp.

Värdelöst
Citera
2013-03-10, 09:50
Medlem
AIKDaniels avatar
Då du gör ett inlägg så kommer det upp under "Nya Inlägg", jag läser för tillfället bara nya ämnen och nya inlägg. Så självklart finns det vissa som kan se tråden.
Sen är det så att ofta i den forumsdelen så är det troligtvis folk som haft samma problem och kan hjälpa dig.
Citera
2013-03-10, 09:59
Moderator
^Eazs avatar
Finns redan massa trådar om detta:

Mastodonttrådar
Kan man hantera megatrådar på något annat sätt?
Vad skall man göra med dessa gigantiska trådar??
Vad jag innerligt hatar dessa jävla mastodonttrådar
Citera
2013-03-10, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Då du gör ett inlägg så kommer det upp under "Nya Inlägg", jag läser för tillfället bara nya ämnen och nya inlägg. Så självklart finns det vissa som kan se tråden.
Sen är det så att ofta i den forumsdelen så är det troligtvis folk som haft samma problem och kan hjälpa dig.

Men det fungerar ju inte så. De flesta läser "nya ämnen" inte "nya inlägg"
Och nya inlägg ligger uppe på anslagstavlan i mellan 5-10min om ingen läser dem inom den tiden är man fucked.
Nya ämnen ligger uppe flera timmar.

Blir inlägget flyttat till en samlingstråd är det bara att ge upp. Det är bara att läsa själv.
Det går ungeför 10frågor på varje svar
Citera
2013-03-10, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Depprikula
Men det fungerar ju inte så. De flesta läser "nya ämnen" inte "nya inlägg"
Och nya inlägg ligger uppe på anslagstavlan i mellan 5-10min om ingen läser dem inom den tiden är man fucked.
Nya ämnen ligger uppe flera timmar.

Blir inlägget flyttat till en samlingstråd är det bara att ge upp. Det är bara att läsa själv.
Det går ungeför 10frågor på varje svar
Jag förstår vad du menar men oftast ser jag det som en bra sak med samlingstrådar då du slipper leta igenom 10 stycken olika trådar för att hitta informationen du söker. Talar vi t.ex. om support-trådar så ser jag det som att experterna inom området ofta följer samlingstrådarna, kanske genom att prenumerera på dem då de kanske inte besöker den övriga forumdelen i lika stor utsträckning - då är chansen större att du får ett mer utförligt svar via en samlingstråd även om det inte går lika fort att få svaret. Så jag ser det startas oftast nya trådar om ämnen som redan har avhandlats i många andra singeltrådar och samlingstrådar, vilket tyder på att användaren inte har sökt innan.

I forumdelarna jag besöker brukar jag oftast svara i de nystartade trådarna som det redan finns en samlingstråd för och sedan RP:a tråden och be moderatorerna att sammanfoga dem med samlingstråden, om frågan inte redan har diskuterats flera gånger - det gör det lättare för andra användarna att hitta informationen då de bara behöver söka i en tråd.
Citera
2013-03-10, 16:02
Medlem
Snubblers avatar
Håller med TS.

Kan man inte låta tråden vara tills den dör lite / passerar utanför Nya Ämnen innan den skickas in i en samlingstråd?
Citera
2013-03-10, 18:48
Medlem
Joomlas avatar
Det är inte optimalt utan enbart i avsaknad av en bättre lösning. Och om du har en sådan tycker jag att du ska dela med dig av den.

Fler underforum/fler trådar? Förvisso, men kring små diskussionsområden såsom diskussioner kring en enskild produkt så blir det ingen förbättring. Samma frågor ställs men enligt ditt resonemang där inga frågor besvaras så hjälper inte det.

Dessutom tycker jag att samlingstrådar för småsaker funkar bra, till exempel "stora tråden om iPhone X" eller tråden om Cydia-tweaks. Jag har varit aktiv i båda den senaste tiden och har fått svar vid alla tillfällena, oftast på någon knapp timme.

Det enda jag skulle kunna tänka mig skulle kunna förbättra samlingstrådarna är om fler skulle söka före de skrev samt att fler skulle passa på att själva besvara frågor när de väl är inne i samlingstrådar.

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Finns redan massa trådar om detta:

Mastodonttrådar
Kan man hantera megatrådar på något annat sätt?
Vad skall man göra med dessa gigantiska trådar??
Vad jag innerligt hatar dessa jävla mastodonttrådar
Vågar man föreslå en samlingstråd om samlingstrådar eller kliver jag ut mitt i skottlinjen då?
Senast redigerad av Joomla 2013-03-10 kl. 18:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in