2013-03-09, 17:26
Medlem
Hej! Ska ta ut mina norska pengar till svenska, hur ska jag gra detta p bsta stt?

Ska jag g till banken och lta dom gra det ? Hur mycket tror ni att dom tar om man fr ver ?

Ska jag gra det sjlv via IBAN som jag har gjort ngon gng tidigare? r det en engngskostnad eller tar dom en viss procent per krona eller hur funkar det?

Tacksam fr alla svar!

MVH
Citera
2013-03-09, 17:52
Medlem
Casings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shrinken
Hej! Ska ta ut mina norska pengar till svenska, hur ska jag gra detta p bsta stt?

Ska jag g till banken och lta dom gra det ? Hur mycket tror ni att dom tar om man fr ver ?

Ska jag gra det sjlv via IBAN som jag har gjort ngon gng tidigare? r det en engngskostnad eller tar dom en viss procent per krona eller hur funkar det?

Tacksam fr alla svar!

MVH

Jag fr bara ver mina norska pengar till mitt svenska konto... Bara pilla in Iban och BIC och lgga till utomlandskontot p din norska internetbank.

Det r en viss omkostnad. Tror det kostar ca 30 kr att fra ver.
Citera
2013-03-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casing
Jag fr bara ver mina norska pengar till mitt svenska konto... Bara pilla in Iban och BIC och lgga till utomlandskontot p din norska internetbank.

Det r en viss omkostnad. Tror det kostar ca 30 kr att fra ver.

ja precis, har du dnb ? eller vilken bank har du i norge? tror du det kostar 30 spnn ven om jag fr ver, lt oss sga 50 lax?
Citera
2013-03-09, 19:21
Medlem
Det r en fast summa per verfring, dock finns det ibland grnser fr hur mycket du fr fra ver. Om du har samma bank i norge och sverige brukar det oftast vara gratis att verfra.
Annars r det ganska standard med 50kr per verfring. Det r olika per bank hur mycket max r, tror att min maxgrns r 100000 NOK.

Tnk p att den Norska kronan r vldigt lg just nu och det kan bli bttre att ta ut pengarna senare...
Citera
2013-03-09, 19:26
Medlem
Casings avatar
Citat:
ja precis, har du dnb ? eller vilken bank har du i norge? tror du det kostar 30 spnn ven om jag fr ver, lt oss sga 50 lax?

Ja det stmmer, det r en engngskostnad och summan du fr ver spelar ingen roll..
Har Fana Sparebank.
Citera
2013-03-10, 08:58
Medlem
Verbeeks avatar
Brukar ven vara en vxlingsavgift p ca 1%.
Citera
2013-03-10, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonsex
Det r en fast summa per verfring, dock finns det ibland grnser fr hur mycket du fr fra ver. Om du har samma bank i norge och sverige brukar det oftast vara gratis att verfra.
Annars r det ganska standard med 50kr per verfring. Det r olika per bank hur mycket max r, tror att min maxgrns r 100000 NOK.

Tnk p att den Norska kronan r vldigt lg just nu och det kan bli bttre att ta ut pengarna senare...

jo visst r den vldigt lg nu..men jag ska va i Norge 2 mnader till..tror du det kommer vnda? eller sjunka nnu mer? ska jag vnta eller vxla in nu ?
Citera
2013-03-10, 20:36
Medlem
Citat:
jo visst r den vldigt lg nu..men jag ska va i Norge 2 mnader till..tror du det kommer vnda? eller sjunka nnu mer? ska jag vnta eller vxla in nu ?

Det finns vl inget som sger att du inte kan ha kvar kontot fastn du bor i Sverige och flytta pengarna om 1 r istllet ifall du nu skulle vilja? Beror lite p hur fort du vill ha pengarna och vad du ska anvnda dom till.
Citera
2013-03-10, 21:32
Medlem
Har frt ver flera ggr frn Sr1 bank till Swedbank kostar ca 110 spnn och vad jag vet s har dom ingen grns . Har frt ver 30000 en gng och fick betala samma som vanligt .
Citera
2013-03-10, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesterJonas80
Har frt ver flera ggr frn Sr1 bank till Swedbank kostar ca 110 spnn och vad jag vet s har dom ingen grns . Har frt ver 30000 en gng och fick betala samma som vanligt .

tack fr svar! Du skulle pst att det r skert ocks? r rdd att pengarna ska komma fel, ven fast jag har frt ver tidigare och det har gtt bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in