2013-03-09, 00:53
Medlem
Paintings avatar
Hej FB,

Vi har tidigare skickat julkort till behövande men för varje dag så blir det fler konstiga sexualbrott eller liknande där GM ofta får en klapp på axeln och media helt ignorerar brottet.

Borde därför sätta igång ett "baconpris" dä vi omröstar angående vilket eller vilka kräka som ska få ett paket bacon hem i brevlådan. Kommer detta stoppa dem i framtiden eller få deras handlingar ogjorda? Knappast men det är en tydlig signal att allt och alla i Sverige inte upplever deras kriminaltitet charmig.

Förslag på nomineringar?
Citera
2013-03-09, 09:10
Moderator
evilhoneys avatar
Jag anser inte att detta är något som ska göras i Flashbacks namn. Folk brukar berätta för andra folk att de är idioter ändå, julkortsidén fyller ju funktionen att stötta någon som gjort något bra men inte fått någon direkt hyllning eller uppmuntran för det.
Citera
2013-03-09, 13:33
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jag anser inte att detta är något som ska göras i Flashbacks namn. Folk brukar berätta för andra folk att de är idioter ändå, julkortsidén fyller ju funktionen att stötta någon som gjort något bra men inte fått någon direkt hyllning eller uppmuntran för det.
Behöver inte ske i flashbacks namn, men det tycks ju inte bryta mot någon regel, så torde bara vara att köra
Citera
2013-03-09, 17:52
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Behöver inte ske i flashbacks namn, men det tycks ju inte bryta mot någon regel, så torde bara vara att köra
Det är ganska nära en raid vilket inte tillåts i vanliga fall på FB.
Citera
2013-03-09, 18:56
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Det är ganska nära en raid vilket inte tillåts i vanliga fall på FB.
Förklara dig. Det här dämpar knappast någons yttrandefrihet, vilket är anledningen till att raids inte är tillåtna till att börja med. Jag säger inte att det här är snyggt eller lämpligt, men jag ser inte hur det skulle vara otillåtet.
Citera
2013-03-09, 20:15
Moderator
easy_dans avatar
Bacon är gott, intressant koncept att belöna folk man anser gjort ngt fel. Fight bad with good typ?
Citera
2013-03-09, 20:22
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Förklara dig. Det här dämpar knappast någons yttrandefrihet, vilket är anledningen till att raids inte är tillåtna till att börja med. Jag säger inte att det här är snyggt eller lämpligt, men jag ser inte hur det skulle vara otillåtet.
Det måste inte vara för att dämpa någons yttrandefrihet för att det ska anses vara en raid-tråd.
Citera
2013-03-09, 21:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Nu är jag inte insatt i lagar, men att iscensätta trakasserier från Flashback kanske kan falla under 1.04 (lite som raidtrådarna)?
Citera
2013-03-10, 08:20
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Där har du missuppfattat det, det inte ett kriterium för att räknas till raid.
Citera
2013-03-10, 17:56
Medlem
Paintings avatar
Låt oss säga att vi har en omröstning lagom till jul varje år? Vinnaren tilldelas en pokal som har formen av ett paket bacon. Tröstpriser ska självklart också tilldelas till diverse grisar. Jag uppmanar alltså inte till "raid" utan enbart att FB har möjlighet att ge ett baconpris.
Citera
2013-03-10, 18:06
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painting
Låt oss säga att vi har en omröstning lagom till jul varje år? Vinnaren tilldelas en pokal som har formen av ett paket bacon. Tröstpriser ska självklart också tilldelas till diverse grisar. Jag uppmanar alltså inte till "raid" utan enbart att FB har möjlighet att ge ett baconpris.

Fast det finns redan iom Flashback Awards, även om ett pris inte skickas ut.
Citera
2013-03-10, 18:09
Medlem
Paintings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast det finns redan iom Flashback Awards, även om ett pris inte skickas ut.

Jobbigt att FB ska härma mina ideér. Släng tråden och aktivera The Bacon Award 2013.

Edit: Tror även det fyller en important funktion i samhället för att dämpa allt näthat.
Senast redigerad av Painting 2013-03-10 kl. 18:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in