2013-03-10, 18:44
Medlem
crillecrilles avatar
Det här har varit uppe förut, men det rann ut i sanden. Minns inte riktigt när det var och hittar inte tråden just nu. Den kanske blev slängd

Edit: ser nu att den här tråden låg i Flashback och inte i Laidback. Tråden jag referar till var en LB-tråd.

Edit igen: Projekt FB-bacon. Lite annan mening bakom det initiativet.
Senast redigerad av crillecrille 2013-03-10 kl. 18:47.
Citera
2013-03-11, 11:19
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det måste inte vara för att dämpa någons yttrandefrihet för att det ska anses vara en raid-tråd.
Men det var väl anledningen till att de förbjöds om jag inte missminner mig?

Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Där har du missuppfattat det, det inte ett kriterium för att räknas till raid.
Vilka kriterium krävs? Vad är skillnaden mot FB-Awards och Julkortsjippot? Jag är helt övertygad om att det hela enbart skulle leda till negativ publicitet, men det är en annan fråga.
Citera
2013-03-11, 11:38
Medlem
lyrica32s avatar
Jag tycker det låter som en bra idé. Flashback är ju så duktiga på att snoka reda på namn och adress till div. GM, men sen då? Sen händer ingenting. Mycket snack om att man ska åka dit och banka på våldtäktsmannen/djurplågaren/pedofilen, men sen händer ingenting. Några baket bacon låter ju rimligt, bara föratt de ska få det i ansiktet att man tycker deras beteende är oacceptabelt och vidrigt.
Citera
2013-03-11, 12:17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Men det var väl anledningen till att de förbjöds om jag inte missminner mig?

Dom förbjöds nog under en tid när jag inte var särskilt aktiv och jag har inte direkt kollat upp varför.
Citera
2013-03-11, 13:47
Medlem
leprasjuklings avatar
Jag antar att meningen är att baconet ska hinna härskna innan det når mottagaren. Att medvetet skicka illaluktande föremål till personer borde räknas som ofredande. Att organisera samordnade attacker mot en person faller alltså under regel 1.4

Citat:
Uppvigling

Det är förbjudet att uppvigla eller att organisera brottslig verksamhet från forumet.

Det finns alldeles för mycket hatkampanjer på FB redan.
Citera
2013-03-11, 15:51
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Jag antar att meningen är att baconet ska hinna härskna innan det når mottagaren. Att medvetet skicka illaluktande föremål till personer borde räknas som ofredande. Att organisera samordnade attacker mot en person faller alltså under regel 1.4
Vad som är ofredande och inte är inte speciellt väldefinierat, men ja, det kan nog mycket väl vara det. Men om vi utgick ifrån att baconet inte skulle vara härsket, eller att det inte ens skulle röra sig om bacon, utan något mer symboliskt, så blir det ju en annan sak och inte så jättestort skillnad mot flashbackawards.
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Det finns alldeles för mycket hatkampanjer på FB redan.
Där håller jag med dig, men det är inte i sig en anledning till att det skulle bryta mot någon regel. Jag har personligen ingen som helt tanke på att delta i något evenemang likt detta, eller ifs, hade gott kunnat göra det mot Eklund och liknande förbrytare, men inte i huvudsak.

Edit: Admins uttalande om raidtrådar och varför de låstes:

https://www.flashback.org/t615983
Senast redigerad av Imiron 2013-03-11 kl. 15:59.
Citera
2013-03-24, 19:07
Medlem
Paintings avatar
Nu var inte avsikten att begå något brott som att skicka härsket bacon utan snarare ge en fingervisning om att vissa beteenden är kloakmässiga.
Går det att beställa vykort med motiv "härsket bacon"?
Citera
2013-03-25, 11:46
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painting
Nu var inte avsikten att begå något brott som att skicka härsket bacon utan snarare ge en fingervisning om att vissa beteenden är kloakmässiga.
Går det att beställa vykort med motiv "härsket bacon"?

Kan nog ändå falla under trakasserier och även under Raid-tråd (vilket inte är tillåtet).
Citera
2013-03-25, 19:20
Medlem
Paintings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Kan nog ändå falla under trakasserier och även under Raid-tråd (vilket inte är tillåtet).

Låter som det lättkränktas tyranni om du inte kan tala om för en person att hen har agerat kloak. Om det faller under trakasserier så kan vi stänga ned 90% av FB.
Citera
2013-03-25, 19:54
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painting
Låter som det lättkränktas tyranni om du inte kan tala om för en person att hen har agerat kloak. Om det faller under trakasserier så kan vi stänga ned 90% av FB.

Tänker mest ur juridiskt avseende, kort sagt regel 1.04.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in