2013-03-08, 14:34
Medlem
Tjenare, jag fick en burk koffeinpulver av en polare häromdan. Jag gymmar regelbundet och detta skulle tydligen ge riktigt bra resultat, kört på olika pwo;er tidigare. Enligt min polare skulle man ta lite mer än en tesked för att få bra effekt.

Igår vid 18-tiden på jobb sa en kollega att han var riktigt trött och sliten, jag berättade att jag hade koffein med mig och vi bestämde oss för att ta lite, (kände mig också ganska sliten).

Vi tog varsin överfull tesked och blandade ner i vatten, det smakade riktigt illa måste jag tillägga.
Ca 15 minuter efter intag började jag känna mig riktigt snurrig, kände mig faktiskt hög, men jag tänkte att det måste vara placebo, liksom koffein.. Jag dricker ju kaffe regelbundet.

1 timme efter intag började vi båda känna oss riktigt illamående och vi bestämde oss för att dra från jobbet, vi gick och sa till chefen att vi kände oss illamående och gick ut till min polares bil för att köra till mig. Jag blev under bilfärden orolig och började fingra på mobilen och sökte på "koffeinöverdoser". Hittade att 150-200mg/kg är dödlig dos och blev genast lugn, då jag väger ca 95kg och min polare ligger på över 100kg.

Min puls var riktigt hög, och jag kände stickningar i kroppen, vi fick stanna bilen så jag kunde spy, kom nästan inget, ca 1 dl spya. Iaf tillslut kom vi hem till mig och vi la oss i soffan och kollade tv. Jag började nu må riktigt illa och ville bara att allt skulle försvinna.. Kände ett riktigt obehag..

Jag bestämde mig för att försöka sova vilket visade sig vara omöjligt... Klockan började bli ganska mycket och min polare bestämde sig för att dra hem, han ville egentligen inte köra i detta tillståndet men det fanns inte mycket annat att göra då han var tvungen att komma hem.

Jag vände och vred på mig flera hundra gånger och försökte att bara tänka positiva tankar, detta hjälpte tydligen då jag tillslut slumrade till. Vaknade upp en stund senare, kändes som jag sovit i 10h, och jag kände att jag behövde spy. Sprang till toan och spydde som en gris. Kändes genast mycket bättre, fast pulsen var skyhög...

Kollade klockan och märkte att jag bara sovit i kanske 20 minuter vände och vred på mig igen, tänkte positiva tankar och somnade efter 30 minuter om igen. Vaknade vid 7 på morgonen och mådde lite bättre, stack till plugget.

Kom precis hem och jag ville kolla hur mycket koffein jag verkligen fått i mig, vägde en lika stor mängd jag fick i mig igår och såg nu att det var ca 5g, 5000mg...

Jag känner mig småhög fortfarande och det sticker i kroppen.

I skrivande stund så känner jag mig riktigt efterbliven, jag har läst igenom mitt inlägg flera gånger och allt ser helt rörigt ut, men jag ursäktar mig med att jag inte gjort många inlägg plus att jag inte är i ett normalt tillstånd.

Hur länge kommer skiten sitta i? Har min kropp tagit mycket skada av detta?

Känns som jag har skrivit en hel bibel nu.. Ursäkta om inlägget är rörigt vill bara ha ett bra svar.
Citera
2013-03-08, 14:59
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torpeeed
Tjenare, jag fick en burk koffeinpulver av en polare häromdan. Jag gymmar regelbundet och detta skulle tydligen ge riktigt bra resultat, kört på olika pwo;er tidigare. Enligt min polare skulle man ta lite mer än en tesked för att få bra effekt.

Igår vid 18-tiden på jobb sa en kollega att han var riktigt trött och sliten, jag berättade att jag hade koffein med mig och vi bestämde oss för att ta lite, (kände mig också ganska sliten).

Vi tog varsin överfull tesked och blandade ner i vatten, det smakade riktigt illa måste jag tillägga.
Ca 15 minuter efter intag började jag känna mig riktigt snurrig, kände mig faktiskt hög, men jag tänkte att det måste vara placebo, liksom koffein.. Jag dricker ju kaffe regelbundet.

1 timme efter intag började vi båda känna oss riktigt illamående och vi bestämde oss för att dra från jobbet, vi gick och sa till chefen att vi kände oss illamående och gick ut till min polares bil för att köra till mig. Jag blev under bilfärden orolig och började fingra på mobilen och sökte på "koffeinöverdoser". Hittade att 150-200mg/kg är dödlig dos och blev genast lugn, då jag väger ca 95kg och min polare ligger på över 100kg.

Min puls var riktigt hög, och jag kände stickningar i kroppen, vi fick stanna bilen så jag kunde spy, kom nästan inget, ca 1 dl spya. Iaf tillslut kom vi hem till mig och vi la oss i soffan och kollade tv. Jag började nu må riktigt illa och ville bara att allt skulle försvinna.. Kände ett riktigt obehag..

Jag bestämde mig för att försöka sova vilket visade sig vara omöjligt... Klockan började bli ganska mycket och min polare bestämde sig för att dra hem, han ville egentligen inte köra i detta tillståndet men det fanns inte mycket annat att göra då han var tvungen att komma hem.

Jag vände och vred på mig flera hundra gånger och försökte att bara tänka positiva tankar, detta hjälpte tydligen då jag tillslut slumrade till. Vaknade upp en stund senare, kändes som jag sovit i 10h, och jag kände att jag behövde spy. Sprang till toan och spydde som en gris. Kändes genast mycket bättre, fast pulsen var skyhög...

Kollade klockan och märkte att jag bara sovit i kanske 20 minuter vände och vred på mig igen, tänkte positiva tankar och somnade efter 30 minuter om igen. Vaknade vid 7 på morgonen och mådde lite bättre, stack till plugget.

Kom precis hem och jag ville kolla hur mycket koffein jag verkligen fått i mig, vägde en lika stor mängd jag fick i mig igår och såg nu att det var ca 5g, 5000mg...

Jag känner mig småhög fortfarande och det sticker i kroppen.

I skrivande stund så känner jag mig riktigt efterbliven, jag har läst igenom mitt inlägg flera gånger och allt ser helt rörigt ut, men jag ursäktar mig med att jag inte gjort många inlägg plus att jag inte är i ett normalt tillstånd.

Hur länge kommer skiten sitta i? Har min kropp tagit mycket skada av detta?

Känns som jag har skrivit en hel bibel nu.. Ursäkta om inlägget är rörigt vill bara ha ett bra svar.

Imponerande att få 5 gubbar koffeinpulver att få plats på en tesked

Koffein är ingen hit att överdosera för övrigt det håller jag med om.

får migränliknande huvudvärk på allt över 200 mg.
Citera
2013-03-08, 15:03
Medlem
Jag tog en överfull tesked så..

Har du någon aning om hur länge det kommer sitta i?
Citera
2013-03-08, 15:11
Medlem
karatekungens avatar
Räkna med huvudvärk de närmaste dagarna. Känner en som hade tagit 1000 mg, han fick liknande symptoner.

5000 mg en gång lär nog inte vara hela världen och du kommer nog blir helt återställd om några dagar.

Ha det!

/ karatekungen - Flashbacks doktor
Citera
2013-03-08, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karatekungen
Räkna med huvudvärk de närmaste dagarna. Känner en som hade tagit 1000 mg, han fick liknande symptoner.

5000 mg en gång lär nog inte vara hela världen och du kommer nog blir helt återställd om några dagar.

Ha det!

/ karatekungen - Flashbacks doktor

Tack för svaret, känner mig lite lugnare nu faktiskt
Citera
2013-03-08, 16:15
Medlem
grimars avatar
Ohh, vilka minnen
Jag kommer ihåg att jag även hade ont i ögonen. De ville liksom tränga ut ur huvudet och jag kunde inte blunda på hela natten. Trots att man var trött som attan låg man där med hjärtklappning, illamående och stirrade ofrivilligt i taket.. ..minns att jag var väldigt rädd att hjärtat inte skulle orka med påfrestningen.
Detta var 20 år sedan och har sedan dess inte rört koffeinpiller. Jag spolade ner resten.
Citera
2013-03-08, 16:24
Medlem
Hummersåss avatar
Låter väldigt likt min upplevelse när jag tog 2g, spydde som en gris, blev uttorkad som en öken, det stack och brann i mina lemmar och mitt allmäntillstånd kunde som bäst beskrivas som snurrig.

Det gick dock över efter någon dag.
Citera
2013-03-08, 17:03
Medlem
unleash82s avatar
haha jag själv drack ett flak icke kolsyrade "kinaredbull" under loppet av 1-2 på ett lan för många år sedan.

Hjärtat slog dubbelslag, trippelslag och inga slag.

Ett dygns helvete och en förintad lanhelg
Citera
2013-03-08, 18:11
Medlem
Greenballs avatar
Är inte koffein ett insektsgift? kanske inte så konstigt att det inte känns bra att få förmycket då
Citera
2013-03-08, 21:27
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torpeeed
Jag tog en överfull tesked så..

Vet inte riktigt vad du har för teskedar hemma men jag kan inget annat göra än att hålla med unleash82 hur fan lyckas du med att få rum med 5 gram pulver på en tesked
Citera
2013-03-09, 10:57
Medlem
Allt är bra nu, haft ett par dagar med blandade känslor rent ut sagt haha. Något jag märkte igår var att varje gång jag hade suttit still en längre stund domnade benen bort som att de somnade liksom, riktigt obehagligt, men hjärtat slår normalt nu igen

Jo jag Överfyllde teskeden som sagt och när det är IKEAs teskedar , något större än vanliga kanske..
Citera
2013-03-09, 11:36
Medlem
jordgubbsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenball
Är inte koffein ett insektsgift? kanske inte så konstigt att det inte känns bra att få förmycket då

Växter har ju utvecklat många roliga substanser för att slå tillbaka på hungriga smådjur bl a koffein, nikotin, thc och vår kära hcn(vätecyanid) +mycket annat skoj.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in