2013-03-09, 11:38
Medlem
KurtAktsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekungen
Räkna med huvudvärk de närmaste dagarna. Känner en som hade tagit 1000 mg, han fick liknande symptoner.

5000 mg en gång lär nog inte vara hela världen och du kommer nog blir helt återställd om några dagar.

Ha det!

/ karatekungen - Flashbacks doktor

Nu har jag ingenting att tilläga i diskussionen, men jag uppmärksammade ditt inlägg av andra anledningar..

Du skrev igår vid 15 Snåret, men sedan blev ditt inlägg redigerat IDAG av "Mona Sahlin"? Jag blev lite nyfiken på vem det kunde vara, kanske en moderator eller liknande, men alla användare med detta nick var antingen avstängda eller ej inloggade sedan flera år tillbaka.

Hur kan det komma sig?
Citera
2013-03-09, 11:38
Medlem
NEXUS100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenball
Är inte koffein ett insektsgift? kanske inte så konstigt att det inte känns bra att få förmycket då

Koffein vet jag inte om det har använts som instektsgift, nikotin däremot har jag för mig använts som bekämpningsmedel.
Är inte 100% säker dock.
Citera
2013-03-09, 12:42
Medlem
Greenballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEXUS100
Koffein vet jag inte om det har använts som instektsgift, nikotin däremot har jag för mig använts som bekämpningsmedel.
Är inte 100% säker dock.

Jag mena inte att det har använts som bekämpningsmedel av oss människor utan att plantor använder det för att slippa insekter.

*edit*
Coffee: The Greatest Addiction Ever
Senast redigerad av Greenball 2013-03-09 kl. 12:53.
Citera
2013-03-09, 14:55
Medlem
NEXUS100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenball
Jag mena inte att det har använts som bekämpningsmedel av oss människor utan att plantor använder det för att slippa insekter.

*edit*
Coffee: The Greatest Addiction Ever

Ok, nu är jag med, nikotin ingår också i vissa bekämpningsmedelsom vi människor använder, jag trodde det var så du menade.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Imidakloprid
Citera
2013-03-09, 15:44
Medlem
Greenballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEXUS100
Ok, nu är jag med, nikotin ingår också i vissa bekämpningsmedelsom vi människor använder, jag trodde det var så du menade.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Imidakloprid

Hmm är inte nikotin också en av dom dödligaste drogerna som finns? Och då menar jag i hur mycket som behövs för att man ska dö. Tror jag har läst det nånstans men jag är sjukt osäker. (my last OT)
Citera
2013-03-09, 15:51
Medlem
Tom.Bombadills avatar
hur i helvete får du plats med 5 gram på en tesked? Kan inte stämma. Ni måste tagit en matsked.

5 gram är som 150 burkar coca cola. Det är som 63 burkar red bull på en gång.
Senast redigerad av Tom.Bombadill 2013-03-09 kl. 15:53.
Citera
2013-03-09, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
hur i helvete får du plats med 5 gram på en tesked? Kan inte stämma. Ni måste tagit en matsked.

5 gram är som 150 burkar coca cola. Det är som 63 burkar red bull på en gång.

Det var väl värst vad folk skulle ifrågasätta hur stora teskedar jag har.. Som jag sagt innan fyllde jag teskeden så den var riktigt maxat fylld. Har som sagt mätt upp samma mängd och jag använde mig av en kalibrerad "guldvåg" och mätte upp lika mycket till lite över 4900mg..

Att tilläga är att jag känner mig normal vid stillasittande, men när jag stack till gymmet tidigare fick jag ordentliga hjärtklappningar.., kanske borde hålla mig lugn några dagar framöver.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in