Citat:
Ursprungligen postat av gath
Tjenare, flyttade ut från min lgh den sista januari i år och lägenheten städades ordentligt i flera timmar av vänner, jag har bilder osv. Idag fick jag ett mail av fastighetsägaren som skrev "lägenheten är inte städad, om den inte är städad senast den 12 mars får du betala 3 månadshyror".
För det första har det ju gått mer än 1 månad sen jag flyttade ut och därmed städade, utöver det så har fastighetsägaren inte varit den bästa och det har varit mycket krångel(därför jag flyttade från början).
Dessutom va lägenheten inte isolerad då det låg en nattklubb under men detta sa jag aldrig något om, är det något man kan göra en anmälan av nu i efterhand? att hyran varit för dyr då jag störts av grannen?
Sam sagts sa skulle du ha fatt ett protokoll, nu tycks du inte ha fatt det.
Sa kontakta hyresvarden och fraga vad som felades i stadningen. Det du och dina vanner anser vara ok behover faktiskt inte vara det.
Nar du far svar vad som inte var ok sa ga dit och gor om det, och be da direkt efter att fa skriftligt protokoll.
Starunta i tramset med nattklubben eftersom det ar en olagenhet du tycks komma med nu i samband med att han klagar pa din stadning.
Det ar en sak du helt kan glomma eftersom du inte patalade det problemet nar du "blev stord".