2026-09-18, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Om jag inte missminner mig så sålde Biltema en cykel där kullagren i styret och i vevpartiet som var gjorda av plast. Det var en av deras första cyklar och fanns bara en extrem kort tid till försäljning

Och om det stämmer, skulle det vara just p g a kullager med plast som material som den försvann? Var det problem med just dessa lager av plast, eller var det nåt annat?

Menar du att det inte går att använda plast i lager, att det skulle vara fel och göra produkten (t ex en cykel) värdelös…?
Citera
2026-09-18, 07:14
Medlem
Personligen har jag handlat lite av varje på Biltema i en herrans massa år, och extremt sällan fått varor som haft fel eller gått sönder ”i förtid”. Utan i princip allt jag valt att köpa har varit helt bok eller t o m mycket bra sett till priset och de förväntningar man ska kunna ha, inte minst sett till just priset etc.

Men för att par tre månader sedan så köpte jag fyra däckskydd till husbil/husvagn, som landade på ca 650kr.
Valde mellan Jula och Biltema och spontant verkade Julas lite rejälare men det föll sig ändå att jag testade Biltemas.

Dessa däckskydd var en stor besvikelse, de satt dåligt på hjulen, ville gärna glida av eller blåsa av, detta trots att man spände fast dem nedtill med en elastisk rem som behövde köpas separat.

Efter att ha använt skydden två gånger så visade det sig att öljetterna av metall i hålen för remmarna helt enkelt bara lossnade, och sen sprack själva duken i skyddet.

Igår tog jag skydden till Biltema och förklarade och påvisade problemet. Det var inga som helst problem, jag fick lämna tillbaka skydden och fick pengarna tillbaka utan minsta knot.m
Och det är min upplevelse av Biltema, att de generellt sett har bra produkter, och om något ändå blir fel, så är det inga problem med returer och få köpet hävt, så länge man som kund är ärlig och inte döljer nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in