2013-03-07, 12:02
Medlem
Tänk dig att det kommer en dag där du är den som får bestämma hur dessa frågor ska se ut och hur allt ska fungera - helt fritt och det finns ingen som kan hindra det du bestämmer. Så här skulle jag göra..
  • 100% stoppad invandring för utomeuropeiska invandrare i 50 år. Viss form av invandring kommer ske, men kommer styras av hårda regler som du kan läsa om senare.
  • Brott som genererar sex månader eller längre fängelsestraff resulterar i livstids utvisning för den dömde.
  • Utländska personer som sitter fängslade i Svenskt fängelse blir med automatik utvisade för de brott de redan sitter för - oavsätt när nu brottet begicks (regeln är retroaktiv)).
  • utomeuropeiska invandrare som befunnit sig i Migrationsverkets system utan att ha hunnit få medborgarskap skickas hem med omedelbar verkan.
  • Första generationes invandrare som fått medborgarskap senaste 15 åren och har arbetat sammanlagt 30% av de år personen befunnit sig i landet, får stanna. Övriga får lämna landet.
  • Arbetskraftsinvandring tillåts oavsätt ursprung. Dock lyder dom under stränga regler. De får ett tillfälligt medborgarskap endast om de har en anställning som icke finansieras av statliga medel. Efter 5 års heltidsarbete får de permanent uppehållstillstånd (obs, endast den arbetande.). Personen är under de första 5 åren berättigad svensk sjukvård, dock ej ekonomiskt stöd i form av bostadsbidrag eller förtur i bostadskön. )
  • Befintliga invandrare förbjuds att öppet praktisera sin religion. Moskeer och dyl rivs och slöjor etc förbjuds öppet.

Det var ett axplock från min värld. Kommer säkert på mer, men detta tycke jag var viktiga delar för ett fungerande samhälle.

Vad skulle ni bestämma och sägga för lagar??
Citera
2013-03-07, 12:07
Medlem
Du har redan satt ord på mina punkter. Håller med helt och hållet!
Citera
2013-03-07, 14:46
Medlem
Diverges avatar
Nu ska jag undvika att dra löje över att styras av nån som knappt är skrivkunnig och ställa ett par seriösa frågor istället.

Hur kommer du fram till dina tidsuppskattningar eller är det bara plockat ur luften?
Får jag som Svensk utöva vilken religion jag behagar?
Citera
2013-03-07, 15:44
Medlem
Jag önskar mig fri kvinnlig invandring från bl.a Kina, Somalia och Gambia. Tänder inte rasister på svarta och gula eller vad är problemet? Bojkotta den vita feministiska medel och överklasskvinnan.
Citera
2013-03-07, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diverge
Nu ska jag undvika att dra löje över att styras av nån som knappt är skrivkunnig och ställa ett par seriösa frågor istället.

Hur kommer du fram till dina tidsuppskattningar eller är det bara plockat ur luften?
Får jag som Svensk utöva vilken religion jag behagar?

Anledningen till att jag inte vill ha några religioner är att det tids nog är Svensken som får anpassa sig efter dom (Exempel..Läs: räntefria lån).

Vilken religion du vill? Jag tar dig inte seriöst nu. Nu fattas det bara att du som historisk svensk konverterar om till Muslim.
Citera
2013-03-07, 18:26
Medlem
Citat:

[*]Befintliga invandrare förbjuds att öppet praktisera sin religion. Moskeer och dyl rivs och slöjor etc förbjuds öppet.

Om du nu är en sån stolt svensk så är det väl dags att du lär dig ditt eget språk. Dina regler är ju helt hopplösa också...

Citat:
[*]100% stoppad invandring för utomeuropeiska invandrare i 50 år. Viss form av invandring kommer ske, men kommer styras av hårda regler som du kan läsa om senare.
Så 100% stoppad men ändå inte stoppad...
Citat:
[*]Brott som genererar sex månader eller längre fängelsestraff resulterar i livstids utvisning för den dömde.
Ok, men det leder till att vi bryter mot EUs regelverk om vi utvisar till länder där de riskerar tortyr eller dödsstraff, men jag antar att du är emot EU också...

Citat:
[*]Utländska personer som sitter fängslade i Svenskt fängelse blir med automatik utvisade för de brott de redan sitter för - oavsätt när nu brottet begicks (regeln är retroaktiv)).
Ja retroaktiva lagar är ju en höjdare, men rättsstat är nog ingenting du förstår dig på...

Citat:
[*]utomeuropeiska invandrare som befunnit sig i Migrationsverkets system utan att ha hunnit få medborgarskap skickas hem med omedelbar verkan.
Så alla som har arbetstillstånd men inte vill bli medborgare ska alltså utvisas, tack och hej till alla multinationella företag då...

Citat:
[*]Första generationes invandrare som fått medborgarskap senaste 15 åren och har arbetat sammanlagt 30% av de år personen befunnit sig i landet, får stanna. Övriga får lämna landet.
Så de som kom för mer än 15 år sedan, eller som kom som småbarn ska utvisas till länder där de ofta inte längre är medborgare, du vill göra människor statslösa.

Citat:
[*]Arbetskraftsinvandring tillåts oavsätt ursprung. Dock lyder dom under stränga regler. De får ett tillfälligt medborgarskap endast om de har en anställning som icke finansieras av statliga medel. Efter 5 års heltidsarbete får de permanent uppehållstillstånd (obs, endast den arbetande.). Personen är under de första 5 åren berättigad svensk sjukvård, dock ej ekonomiskt stöd i form av bostadsbidrag eller förtur i bostadskön. )
De flesta arbetskraftinvandrare vill inte bli medborgare, men du förstår naturligtvis inte vad medborgarskap innebär, har du gått ut grundskolan?
Citera
2013-03-07, 21:37
Medlem
Diverges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Vilken religion du vill? Jag tar dig inte seriöst nu. Nu fattas det bara att du som historisk svensk konverterar om till Muslim.

Nu råkar det ju finnas andra religioner iofs men du förespråkar alltså totalt förbud mot alla religioner förrutom.. vilken då om jag får fråga?

Hur är det med dom här luddiga siffrorna då?

Varför stoppad invandring i 50 år?
Varför 15 år och 30%?
Citera
2013-03-07, 22:55
Medlem
Lolsorzs avatar
Jag tycker förstås att alla Människor från hela värden ska få kunna flytta till Sverige om dom vill.
För gränser mellan länder betyder ingenting och kommer att sudas ut i framtiden.

Så jag skulle ha ökat invandringen med 100% för alla icke-eropeér.
Alla ska förstås bo i min källare där jag matar dom med hundfoder en gång varje dag. Och jag ska låta dom få slåss för sina liv i en underjordisk arena där jag bestämmer vem som ska få leva eller inte.

Detta ska givetvis gå på skattebetalarnas bekostnad.
Citera
2013-03-07, 23:58
Medlem
  • Enbart folk som är fria från allvarliga smittsamma sjukdomar får komma in i landet.
  • Enbart folk som redan har arbetstillstånd och arbete ordnat får komma in i landet.
  • Begår de något brott med fängelse i straffskalan så blir de utvisade efter avtjänat straff, de behöver alltså inte bli dömda för fängelse utan det räcker med att de blir dömda för ett brott med fängelse i straffskalan.
  • Samtliga personer i Sverige är fria att praktisera den religion de önskar.
  • Alla personer som arbetar i Sverige har tillgång till fri akutsjukvård
  • Det är tillåtet att stanna i Sverige efter att man förlorat arbete så länge man klarar sig på egna sparade pengar.
  • Efter att arbetat i 5 år får man ansöka om medborgarskap. Efter avklarat språktest är man medborgare och åtnjuter alla rättigheter och skyldigheter det medför.
  • Man får praktisera vilken religion man vill.

Räcker väl med det, huvudsaken är ju att de arbetar och betalar skatt för den generösa invandringspolitik som förs idag kommer aldrig fungera tillsammans med välfärdsstaten.

TS, du kan inte utvisa folk som är födda i Sverige och enbart har ett medborgarskap.
Citera
2013-03-08, 00:53
Medlem
yubed´s invandringspolitik
1.totalt stopp på ickevit invandring.

2.Law of return(dvs folk som kan påvisa överväldigande nordisk härkomst ska få fri invandring)

3.Hjälpa invandrare att återvända(stora återvandringsbidrag, tas från socialbidragen invandrarna får idag.)

4.Uppmuntra invandrare att segregera sig, lära sig sin kultur samt ha mycket hemspråk-lektioner så att invandrarna får lättare att återvandra till sitt hemland.

5. Liten europeisk arbetskraftinvandring om det behövs. Dessa människor ska bara få tillfälliga uppehållstillstånd så länge som deras arbetskraft är behövd. När arbetskraften inte är behövd längre ska uppehållstillstånden dras in.

6. De som under sin livstid fått svenskt medborgarskap ska bli utvisade vid grova brott.

Flyktingar
6.Endast tillfälligt uppehållstillstånd ska ges under krig. När krigen är slut ska flyktingarnas uppehållstillstånd dras in och gästerna ska åka hem igen.

Fördelar med denna invandringspolitik
Senast redigerad av yubed 2013-03-08 kl. 01:07.
Citera
2013-03-08, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosmopol
Om du nu är en sån stolt svensk så är det väl dags att du lär dig ditt eget språk. Dina regler är ju helt hopplösa också...

Så 100% stoppad men ändå inte stoppad...

Ok, men det leder till att vi bryter mot EUs regelverk om vi utvisar till länder där de riskerar tortyr eller dödsstraff, men jag antar att du är emot EU också...

Ja retroaktiva lagar är ju en höjdare, men rättsstat är nog ingenting du förstår dig på...

Så alla som har arbetstillstånd men inte vill bli medborgare ska alltså utvisas, tack och hej till alla multinationella företag då...

Så de som kom för mer än 15 år sedan, eller som kom som småbarn ska utvisas till länder där de ofta inte längre är medborgare, du vill göra människor statslösa.

De flesta arbetskraftinvandrare vill inte bli medborgare, men du förstår naturligtvis inte vad medborgarskap innebär, har du gått ut grundskolan?

Ja vi måste ändå se till att vi har rätt kompetens och arbetskraft för våra egna industrier osv. Om det nu inte går att finna en Svensk med rätt kompetens så får vi leta utanför Sveriges gränser - eller Europa.

Ja EU kan vi gå ur.

Nej de med arbetstillstånd får stanna kvar så länge de arbetar.

Själv då? vad vill du? flytta hela Afrika till Sverige med tillhörande 1 miljard människor på ett grisblink?
Citera
2013-03-08, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
100% stoppad invandring för utomeuropeiska invandrare i 50 år. Viss form av invandring kommer ske, men kommer styras av hårda regler som du kan läsa om senare.
50 år räcker inte. Det ska vara förbud konstant
Citat:
Brott som genererar sex månader eller längre fängelsestraff resulterar i livstids utvisning för den dömde.
Vilka gäller det? alla utomeuropeer. Alla som fått svenskt medborgarskap?
Citat:
Utländska personer som sitter fängslade i Svenskt fängelse blir med automatik utvisade för de brott de redan sitter för - oavsätt när nu brottet begicks (regeln är retroaktiv)).
Samma fråga. Utländska personer är det folk som fått svenskt medborgarskap. Folk som endast har svenskt medborgarskap var ska man utvisa de.
Citat:
utomeuropeiska invandrare som befunnit sig i Migrationsverkets system utan att ha hunnit få medborgarskap skickas hem med omedelbar verkan.

Absolut.
Citat:
Första generationes invandrare som fått medborgarskap senaste 15 åren och har arbetat sammanlagt 30% av de år personen befunnit sig i landet, får stanna. Övriga får lämna landet.
Svårt att dra in uppehållstillstånd som getts permanent.
Citat:
Arbetskraftsinvandring tillåts oavsätt ursprung. Dock lyder dom under stränga regler. De får ett tillfälligt medborgarskap endast om de har en anställning som icke finansieras av statliga medel. Efter 5 års heltidsarbete får de permanent uppehållstillstånd (obs, endast den arbetande.). Personen är under de första 5 åren berättigad svensk sjukvård, dock ej ekonomiskt stöd i form av bostadsbidrag eller förtur i bostadskön. )
Nej, helst ska endast europeer jobba här, men det om det bara är tillfälligt uppehållstillstånd är det någorlunda ok.
Citat:
Befintliga invandrare förbjuds att öppet praktisera sin religion. Moskeer och dyl rivs och slöjor etc förbjuds öppet.
Helt onödigt. Jag tycker de ska ha rätt att praktisera sin religion om de är här. Religionen fungerar som en segregerande effekt vilket är bra. Då kan de lättare återvända.[/list]
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in