2013-03-08, 01:17
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
[*]utomeuropeiska invandrare som befunnit sig i Migrationsverkets system utan att ha hunnit få medborgarskap skickas hem med omedelbar verkan.

Jag antar att du följer tidningar och så. Hur ska man göra med de invandrare som inte kan skickas tillbaka därför att de saknar pass. Mottagarlandet kommer vägra inträde.

Hur ska man göra med iranier/irakier där hemlandet vägrar att ta emot dem om de inte själva frivilligt vill resa in i landet (även om de har pass)?
Citera
2013-03-08, 01:18
Medlem
Westmorelands avatar
Det enda som behövs göra är att avskaffa bidragssamhället och stärka polisen roll. Kommer att lösa de flesta problem automatiskt.
Citera
2013-03-08, 01:20
Medlem
Sechss avatar
Din första punkt kan vid en första anblick verka lite hård. Men vid närmare eftertanke så har vi ju redan hundratusentals afrikaner och araber och Sverige är ju trots allt en nation vars existens och definition vilar på en vit befolkning, inget annat.

Om man gillar riktig mångfald och respekterar en färgglad planet, ja då är det ovanstående som gäller. Annars så förespråkar man inte mångfald och har därmed en agenda med konstruerade syften.

Hat är det inte tal om heller, era galaxens muppar, mjölka inte ord på deras betydelse!
Citera
2013-03-08, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sechs
Din första punkt kan vid en första anblick verka lite hård. Men vid närmare eftertanke så har vi ju redan hundratusentals afrikaner och araber och Sverige är ju trots allt en nation vars existens och definition vilar på en vit befolkning, inget annat.

2.Om man gillar riktig mångfald och respekterar en färgglad planet, ja då är det ovanstående som gäller. Annars så förespråkar man inte mångfald och har därmed en agenda med konstruerade syften.

Hat är det inte tal om heller, era galaxens muppar, mjölka inte ord på deras betydelse!
Jag tycker inte att den är hård. Det är ingen mänsklig rättighet att invandra till Sverige. Jag gör dock en tydlig skillnad på invandrare och flyktingar.

Om man tycker punkten låter hård kan man ju bara skriva om den. Totalstopp för invandring förutom de som kvalificerar sig inom Law of return

2. Precis. Om man gillar mångfald gillar man min invandringspolitik, massinvandring av olika folkslag till territorium där det redan bor folk har aldrig skapat mångfald, det har minskat mångfald. Den vita invandringen till den nya världen har skadat mångfalden på planeten då indianer och framförallt aborginer håller på att försvinna.
Senast redigerad av yubed 2013-03-08 kl. 01:46.
Citera
2013-03-08, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag antar att du följer tidningar och så. Hur ska man göra med de invandrare som inte kan skickas tillbaka därför att de saknar pass. Mottagarlandet kommer vägra inträde.

Hur ska man göra med iranier/irakier där hemlandet vägrar att ta emot dem om de inte själva frivilligt vill resa in i landet (även om de har pass)?
Det beror på hur stort problem det skapar. Om det endast leder till att 100 personer får problem så är det lite skit samma.

Om det däremot leder till att 70000 personer inte kan återvandra tycker jag man ska utvisa de ändå. Man kan inte låta de stanna pga att den irakiska samt iranska staten är omogna. De måste ta hand om sin egen befolkning. Det är de som gör fel att inte ta emot sin egen befolkning, inte vi.
Senast redigerad av yubed 2013-03-08 kl. 01:47.
Citera
2013-03-08, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula

Dom skjuter vi (läsningen på alla liknande problem).
Citera
2013-03-08, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yubed
Helt onödigt. Jag tycker de ska ha rätt att praktisera sin religion om de är här. Religionen fungerar som en segregerande effekt vilket är bra. Då kan de lättare återvända.[/list]

Grejen är ju att den religion och de traditioner de för med sig hit, det är inte bara något de pysslar med i det tysta hemma hos sig. Nej, det klassiska som Svensken alltid fått lära sig i skolan; Mössa av! Och då ska muslimerna få ha deras slöja?! Här här du en anpassningsgrej där dom anser att VI ska anpassa oss efter dom. Kan ju säkert vara ett dåligt exempel - med du fattar min poäng. Då är det lika bra att förbjuda den helt!
Citera
2013-03-08, 09:47
Medlem
sockerpullan34s avatar
Jag kan inte se hur stora multinationella företag skulle vilja stanna kvar i Sverige om "er" konservativa syn på Sverige drivs igenom.

Det här med räntor och muslimer som verkar uppröra en massa konservativa är ju bara korkat.
Vill en privat bank ge lån utan räntor men en avgift i samma prisklass är det ju deras problem.
Jag tror inte våra banker kommer anpassa sig efter detta, dock kanske nya eller utlandsbanker kommer till Sverige med lån som passar dessa.

Ni måste inse att dem flesta icke ariska invandrare jobbar, sliter och blöder rött.
De må ha en annan kultur i bakgrunden men det tar ett par generationer att tvätta av sin forna identitet och kultur.

Se bara på svenskarna som flydde fattigdom till USA. Det tog några generationer innan vi anpassade oss till deras kultur och livsstil. Det var inte alls för så länge sedan den sista svenska tidningen i USA lades ned för att ingen längre har svenska som sitt språk.

Vi kommer behöva människor att ta hand om oss och vi kommer att behöva människor för att fortsätta växa som land (om vi nu vill växa ekonomiskt och med inflytande) lika bra att bita i det sura äpplet nu och låta dessa människor successivt anpassa sig till vårt "system"

Allt går inte över en natt. Samma gäller oss svenskar
Citera
2013-03-08, 09:51
Medlem
sockerpullan34s avatar
Citat:
Grejen är ju att den religion och de traditioner de för med sig hit, det är inte bara något de pysslar med i det tysta hemma hos sig. Nej, det klassiska som Svensken alltid fått lära sig i skolan; Mössa av! Och då ska muslimerna få ha deras slöja?! Här här du en anpassningsgrej där dom anser att VI ska anpassa oss efter dom. Kan ju säkert vara ett dåligt exempel - med du fattar min poäng. Då är det lika bra att förbjuda den helt!

Men snälla, mycket har ändrats i skolan på 50 år.
Förr fick flickorna i skolan behålla sina huvuddukar på medans pojkar fick ta av sina mössor.

Den svenska avundsjukan och jante skrämmer mig.

Dem tror dem är bättre än mig, dem får ha på sig mössa inne men inte jag, judar få ha fula kalotter i skolan men jag får inte ha keps.
Avundsjuka och jante.

Du ska inte tro du är något
Du ska inte tro du är bättre än mig
Du får inte göra det jag inte får göra, det är orättvist.

Kom in i matchen, folkhemmet är dött individualismen är på offensiven.
Citera
2013-03-08, 10:02
Medlem
Citat:
Jag vill inte att Dom ska bli som oss. Att de gör saker annorlunda och segregerar sig gör återvandring ofantligt mycket lättare. Att de anpassar sig är dåligt.
Citera
2013-03-08, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpullan34
Men snälla, mycket har ändrats i skolan på 50 år.
Förr fick flickorna i skolan behålla sina huvuddukar på medans pojkar fick ta av sina mössor.

Den svenska avundsjukan och jante skrämmer mig.

Dem tror dem är bättre än mig, dem får ha på sig mössa inne men inte jag, judar få ha fula kalotter i skolan men jag får inte ha keps.
Avundsjuka och jante.

Det kan i och för sig vara skönt att alla människor spelar efter samma regler. Folk ska inte ha särrättigheter, det har inget med avundsjuka. Dessutom hävdar många folk att just deras folk är det mest avundsjuka på planeten. I Italien hävdar befolkningen att italienare är de mest avundsjuka i hela världen.

Svarta vill ha samma rättigheter som vita, jävla jante och avundsjuka.
Citera
2013-03-08, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpullan34
Jag kan inte se hur stora multinationella företag skulle vilja stanna kvar i Sverige om "er" konservativa syn på Sverige drivs igenom.
Jag vill ha samma invandringspolitik som de har i Japan. Vad jag vet har inte alla multinationella företag lämnat japan.

Citat:
Ni måste inse att dem flesta icke ariska invandrare jobbar, sliter och blöder rött.
De må ha en annan kultur i bakgrunden men det tar ett par generationer att tvätta av sin forna identitet och kultur.
Ja, men endast 56% av utomeuropeiska invandrare jobbar vilket är alldeles för lågt för att vi ska kunna fortsätta med det samhälle vi har idag(kräver sysselsättning på 80%, etniska svenskar har 84% sysselsättning)

Citat:
Se bara på svenskarna som flydde fattigdom till USA. Det tog några generationer innan vi anpassade oss till deras kultur och livsstil. Det var inte alls för så länge sedan den sista svenska tidningen i USA lades ned för att ingen längre har svenska som sitt språk.
Jag har full förståelse om indianerna motsatte sig svensk invandring, Indianerna fick sitt land tagna ifrån sig och lever numera i reservat. Jag vill inte att mitt folk ska gå samma öde till mötes.

Citat:
Vi kommer behöva människor att ta hand om oss och vi kommer att behöva människor för att fortsätta växa som land (om vi nu vill växa ekonomiskt och med inflytande) lika bra att bita i det sura äpplet nu och låta dessa människor successivt anpassa sig till vårt "system"
Specificera växa som land. Vi växer inte med den arbetslösheten som finns bland utomeuropeiska invandrare. Dessutom varför ska vi kasta bort pengar på något som kanske bidrar i framtiden(finns inte bevis för det), helt onödigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in