Citat:
Ursprungligen postat av sockerpullan34
Jag kan inte se hur stora multinationella företag skulle vilja stanna kvar i Sverige om "er" konservativa syn på Sverige drivs igenom.
Jag vill ha samma invandringspolitik som de har i Japan. Vad jag vet har inte alla multinationella företag lämnat japan.
Citat:
Ni måste inse att dem flesta icke ariska invandrare jobbar, sliter och blöder rött.
De må ha en annan kultur i bakgrunden men det tar ett par generationer att tvätta av sin forna identitet och kultur.
Ja, men endast 56% av utomeuropeiska invandrare jobbar vilket är alldeles för lågt för att vi ska kunna fortsätta med det samhälle vi har idag(kräver sysselsättning på 80%, etniska svenskar har 84% sysselsättning)
Citat:
Se bara på svenskarna som flydde fattigdom till USA. Det tog några generationer innan vi anpassade oss till deras kultur och livsstil. Det var inte alls för så länge sedan den sista svenska tidningen i USA lades ned för att ingen längre har svenska som sitt språk.
Jag har full förståelse om indianerna motsatte sig svensk invandring, Indianerna fick sitt land tagna ifrån sig och lever numera i reservat. Jag vill inte att mitt folk ska gå samma öde till mötes.
Citat:
Vi kommer behöva människor att ta hand om oss och vi kommer att behöva människor för att fortsätta växa som land (om vi nu vill växa ekonomiskt och med inflytande) lika bra att bita i det sura äpplet nu och låta dessa människor successivt anpassa sig till vårt "system"
Specificera växa som land. Vi växer inte med den arbetslösheten som finns bland utomeuropeiska invandrare. Dessutom varför ska vi kasta bort pengar på något som kanske bidrar i framtiden(finns inte bevis för det), helt onödigt.