2013-03-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNewGodFlow
vi vill ha de i våra tv nyhets utbud, både i tv och internet..

Du menar att du vill se arabisktalande nyhetsankare på TV-nyheterna? Är du arab?
Citera
2013-03-06, 19:50
Medlem
Laxnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EagleswordTW
Som i en tidigare post där jag berättade om reklam i Stockholms tunnelbana på andra språk än svenska. Nu har det hänt igen. SVT Tvärnytt ska börja sända nyheter i Malmö med Arabisk text. Ett steg i islamisering av Sverige. Vad ska hända sen, ska det finnas nyheter där de pratar arabiska. Jag har ialla fall fått nog. Att man hela tiden ska anpassa sig efter muslimerna.

http://avpixlat.info/2013/03/06/svt-tvarsnytt-ska-sanda-nyhetssammanfattning-pa-arabiska/

Nu är det väl ändå så här att Tvärsnytt sänds i mälardalen med omnejd och INTE i runt Malmötrakten.
Det var en tidning som skulle startas nere i Malmö.
Citera
2013-03-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Du menar att du vill se arabisktalande nyhetsankare på TV-nyheterna? Är du arab?

jag är inte arab, det är väl demokrati i detta land? Araber i sverige är en minoritet, samma med andra nu vet jag inte vilka som räknas in, men jag vet att araber är en av dem..
Citera
2013-03-06, 19:54
Medlem
Samma med turkiska.. De största minoriteterna..
Citera
2013-03-06, 20:02
Medlem
Citat:
jag är inte arab, det är väl demokrati i detta land? Araber i sverige är en minoritet, samma med andra nu vet jag inte vilka som räknas in, men jag vet att araber är en av dem..

Araber i Sverige är tyvärr en verklighet, men jag förstår inte varför svenskarna ska betala för arabisk TV i svenskarnas hemland.
Citera
2013-03-06, 20:06
Medlem
Araber och turkar betalar väl också skatt..?
Citera
2013-03-06, 20:06
Medlem
Citat:
Araber i Sverige är tyvärr en verklighet, men jag förstår inte varför svenskarna ska betala för arabisk TV i svenskarnas hemland.

araber och turkar betalar väl också skatt..?
Citera
2013-03-06, 20:11
Medlem
Citat:
araber och turkar betalar väl också skatt..?

Araber och många olika folkslag är en nettoförlust för Sverige och svenskarna. De bidrar med mindre än vad de kostar i form av belastning på rättsväsende, skola, sjukvård och infrastruktur bland annat. De förtjänar inte att få ytterligare någonting alls av oss svenskar.
Citera
2013-03-06, 20:13
Medlem
Aghartas avatar
Citat:

Vi betalar ju redan för en massa annat trams, olika lekprogram med vuxna deltagare t ex. Det är en omöjlighet att alla program som sänds passar alla invånare i landet. Det är så TV-licensen fungerar, man får betala för allt även om man bara nyttjar en bråkdel.
Citera
2013-03-06, 20:14
Bannlyst
Vad jag har förstått ska de upplysa om svenska regler och lagar. Kanske jag är PK men tycker det verkar bra.
Citera
2013-03-06, 20:25
Medlem
Citat:
Araber och många olika folkslag är en nettoförlust för Sverige och svenskarna. De bidrar med mindre än vad de kostar i form av belastning på rättsväsende, skola, sjukvård och infrastruktur bland annat. De förtjänar inte att få ytterligare någonting alls av oss svenskar.

det här landet förstår inte att de bättre idéerna, kommer just från deras juvel kultur och dessutom behövs det mera själ i sverige..
Citera
2013-03-06, 20:30
Medlem
M Nordströms avatar
Man kan undra hur länge SVT kan ha kvar förbudet mot slöja för sina kvinnliga reportrar
http://www.svt.se/kultur/svt-far-kritik-for-forbud-mot-huvudduk
Senast redigerad av M Nordström 2013-03-06 kl. 20:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in