2013-03-08, 04:26
Medlem
Sverige2025s avatar
Men det är så när man tillhandahåller samhälle service på olika hemspråk då bry man sej mindre. En av min föräldrar är invandrare, hen kom till Sverige början av 1960, dels var hen en tillgång för Sverige från dag #1 , hen var utbildad diplomingenjör ( Dvs riktigt ingenjör inte mellanöstern skräp ) . Hen bor idag i ett land nere i central Europa och hen kan utan problem kommunicera på flera olika språk inkl Svenska, då har hen inte varit i Sverige sedan tidigt 1990 tal. Så svårt är inte lära sej Svenska, vi måste få ett samhälle straffa och skicka hem dem som inte vill anpassa sej till Sverige.

Det kommer bli som en del Amerikanska städer, där polisen måste kunna kommunicera på Spanska. Men det är inte Svenska samhället sak att anpassa sej till dessa människor, utan vi skall bara deportera dem som inte vill anpassa sej språkmässig , ett mindre tolerant Sverige, gör att vi få ett bättre Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Helt riktigt! Bara i mitt kvarter i olika trappuppgångar bor 4-5 äldre från Balkan (kom hit runt åren efter 1992,Bosnienkriget) Tro det eller ej men INGEN av dessa kan ett enda jävla ord på Svenska !!! ändå har dom varit här i Sverige i runt 20 år !
Skrämmande är ordet!
Jag kan dock ha en viss förståelse för att äldre har Svårt att ta till sig ett nytt språk ,men att inte kunna något alls efter så många år...
Ännu värre är ju yngre flyktingar ,jag har råkat ut för flera som har ytterst begränsade språkkunskaper i svenska trots många år i Sverige , hur mycket har möjligheten att ENBART se och lyssna på MENA kanalerna på TV påverkat detta ??
Jag tror det har en Stor betydelse ,tyvärr är Regeringen idioter som inte fattar detta och förbjuder SVT sända sånt.

Polisen : Ha ha ... även om du skämtar här så...Det är inte Polisen som skall lära sig språket utan Invandrarna ,kollar du på TV tex dom olika "alarm-112" programmen som följer Brandmän,ambulansmän,poliser i deras jobb så ser du vilka problem dom kan ha pga Invandrarna inte kan förstå eller tala Svenska.
Citera
2013-03-08, 05:37
Medlem
Moixas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpullan34
Första gången jag hörde detta vart jag lite upprörd.
Men när man tänker efter är det nog en ganska bra idé.

Många invandrarkvinnor kommer aldrig in i samhället då deras jobb är att vara hemma.
Nu kan de i alla fall få se och förstå det svenska samhället och vad de missar.

Jag tror det kommer något gott ur detta.
Det vore extra intressant om några svenskar fick jobb på reaktionen som kunde förklara för oss elementära regler.

Visa svenskar i sina kolonilotter, visa ett midsommarfirande och beskriv vad det är vi firar osv.
Var inte så jävla negativa mot allt. Integrationen är ändå helt käpprätt åt skogen. Då får man försöka ta en annan väg..

Hur menar du egentligen att detta inte är integration, utan "en annan väg"? Att införa arabiska nyheter i Sverige måste väl, om något, klassificeras som en integrationsåtgärd? Om det hade varit assimilering så skulle ju ett sådant förslag aldrig ens existera.

Vidare, varför skulle detta vara en lämplig åtgärd för kvinnor vars "jobb är att vara hemma"? Varför uppmuntra ett de ska stanna hemma och aldrig komma in i samhället? Nej, jag tror nog ditt första intryck var det rätta.
Citera
2013-03-08, 06:43
Medlem
Sverige2025s avatar
Kommer man titta? Har känsla av målgruppen är inte särskilt intresserad av Svenska samhället, enda gången man är intresserad av Svenska samhället från Arabers och Afrikaner sida, det är när man skall börja skrika om egna rättigheter som böneutropare, Muslimska lån , att nyhetsuppläsaren skall bära slöja och såna saker.

Men grupper som sådan är inte intresserad att anpassa till värdlandet, utan man kräver att Sverige skall byggas om enligt deras önskemål, där har vi grundproblemet

99% av arabisk talade befolkningen kommer ändå titta på sina nyhetskanaler, det som händer lokalt skiter man i.

Citat:
Ursprungligen postat av Moixa
Hur menar du egentligen att detta inte är integration, utan "en annan väg"? Att införa arabiska nyheter i Sverige måste väl, om något, klassificeras som en integrationsåtgärd? Om det hade varit assimilering så skulle ju ett sådant förslag aldrig ens existera.

Vidare, varför skulle detta vara en lämplig åtgärd för kvinnor vars "jobb är att vara hemma"? Varför uppmuntra ett de ska stanna hemma och aldrig komma in i samhället? Nej, jag tror nog ditt första intryck var det rätta.
Senast redigerad av Sverige2025 2013-03-08 kl. 06:45.
Citera
2013-03-08, 08:31
Medlem
RaiderNations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moixa

Ingen kvinna kommer välja att stanna hemma pga av en förkortad och lokal version av Landet runt som sänds på webben en gång i veckan. Syftet med sändningen är inte heller att integrera eller assimilera utan att inkludera. Se mina tidigare inlägg för citat ur SVTs uppdrag.
Citera
2013-03-08, 08:35
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EagleswordTW
Som i en tidigare post där jag berättade om reklam i Stockholms tunnelbana på andra språk än svenska. Nu har det hänt igen. SVT Tvärnytt ska börja sända nyheter i Malmö med Arabisk text. Ett steg i islamisering av Sverige. Vad ska hända sen, ska det finnas nyheter där de pratar arabiska. Jag har ialla fall fått nog. Att man hela tiden ska anpassa sig efter muslimerna.

http://avpixlat.info/2013/03/06/svt-tvarsnytt-ska-sanda-nyhetssammanfattning-pa-arabiska/

Fan vad ni ska gnälla jävla skånska outbildade skrotarbetare, nyheter på finska har ju funnits ett bra tag vad jag vet? Jaha du har fått nog likt alla andra fjantar på FB, så vad ska du göra åt saken? Skapa en ny tråd?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in