2019-09-05, 19:55
  #409
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
såg nu att oliver enkmap har en match i bellator som main nu i italien i oktober. dog allt intresse där efter förlusterna i ufc?

kul att proper 12 går in tror det behövs investerare som lyfter upp den svenska mma scenen lite.
Enkamp är fortfarande ett intressant framtidsnamn. Bellator är nog ett bra ställe för honom just nu. UFC kanske var numret för stort så tidigt (även om det finns Bellator-fighters på UFC-nivå och vice versa). Han vann ju sin första match där för några månader sen. Kanske bättre pengar också.
Citera
2019-09-06, 17:38
  #410
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
såg nu att oliver enkmap har en match i bellator som main nu i italien i oktober. dog allt intresse där efter förlusterna i ufc?

kul att proper 12 går in tror det behövs investerare som lyfter upp den svenska mma scenen lite.

Vinner man inte så försvinner man. De flesta som känner till honom har nog missat att han numera är i Bellator och redan gjort sin debutmatch där. Sen så sänds Bellator inte i Sverige på "laglig" väg så Bellator får nästintill noll uppmärksamhet här i Sverige.
Citera
2019-09-07, 04:04
  #411
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Vinner man inte så försvinner man. De flesta som känner till honom har nog missat att han numera är i Bellator och redan gjort sin debutmatch där. Sen så sänds Bellator inte i Sverige på "laglig" väg så Bellator får nästintill noll uppmärksamhet här i Sverige.

Internationellt som du säkert vet så har Enkamp en jävla skara fans och jag måste ta av hatten och säga att hans brorsa och hela familjen Enkamp vuxit i mina ögon för att de faktiskt tar kampsporten för vad den är, dvs kampsport och ingen opportunistisk skit i syfte att tjäna pengar (nåja alla vägar bär till lönechecken men vissa gör det snyggare än andra).

Bara min åsikt men önskar honom allt väl.
Citera
2019-09-07, 16:03
  #412
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamatojin
Internationellt som du säkert vet så har Enkamp en jävla skara fans och jag måste ta av hatten och säga att hans brorsa och hela familjen Enkamp vuxit i mina ögon för att de faktiskt tar kampsporten för vad den är, dvs kampsport och ingen opportunistisk skit i syfte att tjäna pengar (nåja alla vägar bär till lönechecken men vissa gör det snyggare än andra).

Bara min åsikt men önskar honom allt väl.

Nja, syftade på folk som följer MMA främst. Skulle inte direkt säga att han har någon större skara av internationella fans men visst han sticker ut på den fronten då han representerar Karate och att hans brorsa är lite småkänd på den fronten.
Citera
2019-09-26, 11:40
  #413
Medlem
Hur tror ni det går för Hermansson (Uddevalla) i UFC?
Han var och pratade på invägningen dagen innan Fight Night galan i Stockholm. Annars vet jag inget om honom.
Ska vi få fler galor till Sverige så känns det väl som att de inte kan ringa in Gus varje gång. Men någon lika stor svensk som Gus kanske vi inte kommer få på länge? Hade velat uppdatera mig lite.
Citera
2019-09-26, 17:43
  #414
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Hur tror ni det går för Hermansson (Uddevalla) i UFC?
Han var och pratade på invägningen dagen innan Fight Night galan i Stockholm. Annars vet jag inget om honom.
Ska vi få fler galor till Sverige så känns det väl som att de inte kan ringa in Gus varje gång. Men någon lika stor svensk som Gus kanske vi inte kommer få på länge? Hade velat uppdatera mig lite.
Nu har du nog varit frånkopplad en stund ändå? Hermansson är max 1-2 segrar från titelmatch. Faller det sig rätt kommer han kunna komma dit med eventuell seger i nästa match. Han är 7-2 i UFC (senaste torsken mot Thiago Santos), vunnit 4 raka, är rankad #5, vann senast mot Jacaré, som var lovad titelmatch vid vinst.
Skulle säga att han redan tagit tydlig plats som #2 när det kommer till svenska insatser i UFC, efter Gustafsson. Ser inga problem med att ha honom till att headlina galor i Globen exempelvis, han gör ju det i Köpenhamn nu.

Hur högt han når resultatmässigt återstår att se, men det ser väldigt bra ut såhär långt!
Citera
2019-09-27, 05:56
  #415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Nu har du nog varit frånkopplad en stund ändå? Hermansson är max 1-2 segrar från titelmatch. Faller det sig rätt kommer han kunna komma dit med eventuell seger i nästa match. Han är 7-2 i UFC (senaste torsken mot Thiago Santos), vunnit 4 raka, är rankad #5, vann senast mot Jacaré, som var lovad titelmatch vid vinst.
Skulle säga att han redan tagit tydlig plats som #2 när det kommer till svenska insatser i UFC, efter Gustafsson. Ser inga problem med att ha honom till att headlina galor i Globen exempelvis, han gör ju det i Köpenhamn nu.

Hur högt han når resultatmässigt återstår att se, men det ser väldigt bra ut såhär långt!

Ja, jag måste hålla med om att jag börjar falla bort! MMA världen är större nu än den var för 20 år sedan när jag började titta och inte orkar jag ens titta prelims även om man då missar en del kända namn.
Tack för uppdateringen. Ska kolla på Hermanssons match nu till helgen!
Citera
2019-12-08, 07:41
  #416
Medlem
Brottargalnings avatar
Superior Challenge 20 var en helt okej gala underhållsmässigt. Tycker dock att det tyvärr var lite för mycket the zone vibbar på några matchningar. T.ex. i matchen Bergh vs Marcina. Bergh har 7 vinster och 1 förlust medan Marcina har 15 vinster och 19 förluster. Inte konstigt matchen tog slut på 21 sekunder. Tycker SC borde satsa på lokal nordisk talang istället för att ta in folk från ingenstans.

Utan tvekan var bästa matchen mellan Westlund och Roos. Trodde faktiskt att Roos skulle ta hem det stående. Jag har mött andra från Westlunds gym med samma aviga stående stil och tycker den är mindre bra men var kul att se Westlund lyckas och hålla konstant press.

Nu såg jag tyvärr inte alla matcher för att TV10 valde att inte sända alla men tycker ingen av nyuppkomlingarna levererade helt. Lite för mycket fegande och fokus på att vinna domslut än att gå in och kriga.

Något som jag också gillade starkt var att alla fighters fick ställa sig på vågen före de gick in i buren. Westlund vägde in på 76 och Roos vägde in på 83. 7kg skillnad. Förstår att Westlund är intresserad av att byta viktklass.
Citera
2019-12-11, 22:20
  #417
Medlem
Brottargalnings avatar
Lite tveksam till att skaffa aftonbladet + bara för att se AK 3 men får ju trots allt stödja sporten. 79 kr och det inkluderar också tidigare galor som jag inte sett så det är väl värt det för tillfället.

AK 3 var helt okej gala, även om jag tyckte Pride var det bästa som fanns så pallar jag inte allt showande som skedde mellan matcherna, blev för mycket av det på galan.

Har inget problem med mixade galor men problemet blir att MMA-matcherna sker i en ring istället för bur. Beror väl mest på att varken boxnings- eller thaiboxningsförbundet sanktionerar matcher i bur.

Redigt bra matcher överlag. Redigt kul att se Sanny göra comeback och att se att han fortfarande kan leverera. Redigt snygg knockout.

Sen var det nog en av de sämsta idéerna de kunde komma på med att sätta Gustafsson, en boxare i en grapplingmatch. Sömnpiller tyvärr. Båda två står och clinchar utan att någon lyckas ta ner någon. Gustafsson kanske hade lyckats med sina nedtagningsförsök om de inte kört i ringen, Turkalj räddade sig två gånger genom att hålla fast i repen.
Citera
2019-12-12, 11:07
  #418
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Lite tveksam till att skaffa aftonbladet + bara för att se AK 3 men får ju trots allt stödja sporten. 79 kr och det inkluderar också tidigare galor som jag inte sett så det är väl värt det för tillfället.

AK 3 var helt okej gala, även om jag tyckte Pride var det bästa som fanns så pallar jag inte allt showande som skedde mellan matcherna, blev för mycket av det på galan.

Har inget problem med mixade galor men problemet blir att MMA-matcherna sker i en ring istället för bur. Beror väl mest på att varken boxnings- eller thaiboxningsförbundet sanktionerar matcher i bur.

Redigt bra matcher överlag. Redigt kul att se Sanny göra comeback och att se att han fortfarande kan leverera. Redigt snygg knockout.

Sen var det nog en av de sämsta idéerna de kunde komma på med att sätta Gustafsson, en boxare i en grapplingmatch. Sömnpiller tyvärr. Båda två står och clinchar utan att någon lyckas ta ner någon. Gustafsson kanske hade lyckats med sina nedtagningsförsök om de inte kört i ringen, Turkalj räddade sig två gånger genom att hålla fast i repen.

Tyckte galan mer eller mindre var katastrof. Bara Sannys match som höll någon slags kvalitet egentligen. Jävligt kul för honom och helvete vad man unnar honom det.

Gustafssons brottningsmatch där var ju ett skämt. Man har sett mer intensiva sparring ronder hos brottare som inte ens är i matchträning. Tydligt att Gustafsson (som är den del av dem som driver galan?) ställde upp på det eftersom han skulle vara dragplåster för en massa personer som inte fattade att det endast handlade om en "no gi brottningsmatch".

Hur i helvete kunde den matchen vara main event?
Citera
2019-12-12, 11:23
  #419
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Superior Challenge 20 var en helt okej gala underhållsmässigt. Tycker dock att det tyvärr var lite för mycket the zone vibbar på några matchningar. T.ex. i matchen Bergh vs Marcina. Bergh har 7 vinster och 1 förlust medan Marcina har 15 vinster och 19 förluster. Inte konstigt matchen tog slut på 21 sekunder. Tycker SC borde satsa på lokal nordisk talang istället för att ta in folk från ingenstans.

Utan tvekan var bästa matchen mellan Westlund och Roos. Trodde faktiskt att Roos skulle ta hem det stående. Jag har mött andra från Westlunds gym med samma aviga stående stil och tycker den är mindre bra men var kul att se Westlund lyckas och hålla konstant press.

Nu såg jag tyvärr inte alla matcher för att TV10 valde att inte sända alla men tycker ingen av nyuppkomlingarna levererade helt. Lite för mycket fegande och fokus på att vinna domslut än att gå in och kriga.

Något som jag också gillade starkt var att alla fighters fick ställa sig på vågen före de gick in i buren. Westlund vägde in på 76 och Roos vägde in på 83. 7kg skillnad. Förstår att Westlund är intresserad av att byta viktklass.

Gillar verkligen Roos stil och jag hoppas att det kommer lossna för honom rejält. Riktigt underhållande fighter med väldigt fin thai-teknik.
Citera
2019-12-13, 06:45
  #420
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Gustafssons brottningsmatch där var ju ett skämt. Man har sett mer intensiva sparring ronder hos brottare som inte ens är i matchträning. Tydligt att Gustafsson (som är den del av dem som driver galan?) ställde upp på det eftersom han skulle vara dragplåster för en massa personer som inte fattade att det endast handlade om en "no gi brottningsmatch".

Hur i helvete kunde den matchen vara main event?

Gustafsson är väl någon form av delägare. Klart att en person som honom inte kan vara något annat än huvudmatchen. Men både AK och media har fulat med marknadsföringen och kallat det hans comeback, och bara vid sidan av nämna att det är grappling.

Värst är det nog för Turkalj som visade att han inte klarade av att ta ner en boxare, visserligen är det Gustafsson som också har tränat upp ett bra nedtagningsförsvar men i massans ögon ser det inte bra ut med en sådan skitmatch i karriären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in