Citat:
Ursprungligen postat av
Labanochapelsinen
Hade man agerat mer professionellt hade denna miljardär kunnat satsa på MMA eller Thaiboxningen.
Jag menar, käftsmällspodden......fan är det där korkat namn?
Svensk Judo 1-0
Tror aldrig vi kommer se en miljardär sponsra en sådan våldsam sport som MMA. Judo kan också vara brutalt men är samtidigt en mycket mer socialt accepterad sport.
Tara är grym och har lyckats med blandningen att vara grym på både sin sport och nå ut via sociala medier vilket leder till att hon får mer uppmärksamhet av massmedia. Skulle säga att det främst är hennes egen förtjänst, med hjälp av sina föräldrar som själva tävla på elitnivå.
Käftsmällspodden passar väl som namn om man vill vara en mindre intern podd. "Slå han på käften" är trots allt den frasen som ekar mest på svenska kampsportsgalor. Svårt att se namnet väcka något större allmänintresse.