2025-06-09, 19:50
  #1201
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Och det stora problemet när han gör det är att MMA-media inte klarar av att vara särskilt kritiska.

En seriös granskade journalist hade direkt granskat de ekonomiska anklagelserna, intervjuat personen som blivit mordhotad osv...

Jamen precis , men att ha jobbat på en podd som heter Käftsmällspodden,bara namnet i sig ger alla röda flaggor som helst.

Liksom att ha en podd om fotboll och den heter blodbollspodden för att anspela på Saudiarabiens korrupta inflytande.

Lycka till att bjuda in vår idrottsminister till Käftsmällspodden för att prata om kampsport och idrottsrörelse.
__________________
Senast redigerad av Labanochapelsinen 2025-06-09 kl. 19:55.
Citera
2025-06-11, 22:15
  #1202
Avslutad
https://www.kimura.se/miljardar-stottar-tara-babulfath-i-jakten-pa-os-guld/

Kul nyhet men det visar ju också på att allt detta tjafs som Ashah Tafari,.C-M Andersson och gänget från Rondvilan plus rötäggen och Tjetjenier med dåliga värderingar för att MMA.är.där.den är dvs bottenskrapet.

Hade man agerat mer professionellt hade denna miljardär kunnat satsa på MMA eller Thaiboxningen.

Jag menar, käftsmällspodden......fan är det där korkat namn?

Svensk Judo 1-0
Citera
2025-06-12, 19:09
  #1203
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Hade man agerat mer professionellt hade denna miljardär kunnat satsa på MMA eller Thaiboxningen.

Jag menar, käftsmällspodden......fan är det där korkat namn?

Svensk Judo 1-0

Tror aldrig vi kommer se en miljardär sponsra en sådan våldsam sport som MMA. Judo kan också vara brutalt men är samtidigt en mycket mer socialt accepterad sport.

Tara är grym och har lyckats med blandningen att vara grym på både sin sport och nå ut via sociala medier vilket leder till att hon får mer uppmärksamhet av massmedia. Skulle säga att det främst är hennes egen förtjänst, med hjälp av sina föräldrar som själva tävla på elitnivå.

Käftsmällspodden passar väl som namn om man vill vara en mindre intern podd. "Slå han på käften" är trots allt den frasen som ekar mest på svenska kampsportsgalor. Svårt att se namnet väcka något större allmänintresse.
Citera
2025-06-12, 20:35
  #1204
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Tror aldrig vi kommer se en miljardär sponsra en sådan våldsam sport som MMA. Judo kan också vara brutalt men är samtidigt en mycket mer socialt accepterad sport.

Tara är grym och har lyckats med blandningen att vara grym på både sin sport och nå ut via sociala medier vilket leder till att hon får mer uppmärksamhet av massmedia. Skulle säga att det främst är hennes egen förtjänst, med hjälp av sina föräldrar som själva tävla på elitnivå.

Käftsmällspodden passar väl som namn om man vill vara en mindre intern podd. "Slå han på käften" är trots allt den frasen som ekar mest på svenska kampsportsgalor. Svårt att se namnet väcka något större allmänintresse.

Om man skall se det ur ett annat perspektiv har det väl att Judo har en lång tradition inom kampsporten. Utan att googla eller fråga chatgpt här och nu antar jag att sporten har funnits i början av 1900-talet om inte längre.

Sporten är dessutom en OS gren.
Citera
2025-06-12, 21:35
  #1205
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Om man skall se det ur ett annat perspektiv har det väl att Judo har en lång tradition inom kampsporten. Utan att googla eller fråga chatgpt här och nu antar jag att sporten har funnits i början av 1900-talet om inte längre.

Sporten är dessutom en OS gren.

Ja, det var lite av min poäng som jag försökte få fram.

Judon har därmed en lite högre status vilket MMA inte har så jag tror att vi aldrig kommer se någon miljardär sponsra en MMA-fighter.
Citera
2025-06-28, 09:14
  #1206
Medlem
Brottargalnings avatar
Tredje raka förlusten för Albrektsson igår, alla på TKO. Matchen varade bara några sekunder, motståndaren fick in två stenhårda jabbar och Albrektsson dök på benen men på alldeles för långt avstånd så motståndaren försvarade lätt och köttade på med GnP för att avsluta matchen.

Han har nog passerat sitt bäst före datum och lär inte komma längre i karriären tyvärr. Hade varit kul att se honom köra typ grappling istället, reppa catch wrestling igen.

Har ändå presterat relativt bra även om han aldrig nådde elitnivån. Besegrade nästan Jiri, dominerade Jiri med grappling i nästan hela första ronden i Rizin, en tio minuters rond men blev avslutad med bara sekunder kvar. Han är också den enda som besegrat de båda Nemkov bröderna, varav Vadim bara har två förluster, mot Albrektsson och Jiri.
Citera
2025-06-29, 04:01
  #1207
Medlem
Vandammess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Tredje raka förlusten för Albrektsson igår, alla på TKO. Matchen varade bara några sekunder, motståndaren fick in två stenhårda jabbar och Albrektsson dök på benen men på alldeles för långt avstånd så motståndaren försvarade lätt och köttade på med GnP för att avsluta matchen.

Han har nog passerat sitt bäst före datum och lär inte komma längre i karriären tyvärr. Hade varit kul att se honom köra typ grappling istället, reppa catch wrestling igen.

Har ändå presterat relativt bra även om han aldrig nådde elitnivån. Besegrade nästan Jiri, dominerade Jiri med grappling i nästan hela första ronden i Rizin, en tio minuters rond men blev avslutad med bara sekunder kvar. Han är också den enda som besegrat de båda Nemkov bröderna, varav Vadim bara har två förluster, mot Albrektsson och Jiri.

Albrektsson var med största sannolikhet roidad på den tiden och verkligheten har kommit ikapp honom några år senare.
Förmodligen utan grejer så är han harmlös.
För övrigt har han alltid saknat explosivitet och speed vilken gjort honom till ett enkelt byte för bättre fighters.
Bara lägga av nu.
Citera
2025-06-29, 19:55
  #1208
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Albrektsson var med största sannolikhet roidad på den tiden och verkligheten har kommit ikapp honom några år senare.
Förmodligen utan grejer så är han harmlös.
För övrigt har han alltid saknat explosivitet och speed vilken gjort honom till ett enkelt byte för bättre fighters.
Bara lägga av nu.

Tror inte det enbart skulle ha med doping att göra, majoriteten av de han mött har garanterat också tagit skit och det finns väl knappast något som tyder på att han själv skulle ha slutat.
Citera
2025-06-29, 20:05
  #1209
Medlem
Brottargalnings avatar
Hermansson åkte på en torsk, envisades med att hålla matchen stående mot en som redan tidigt visade att han hade vassare striking än Hermansson. Hermansson är en jävel på att grapplas synd att han inte tar chansen. Såg också lite ut som att hans ökända hjärnspöken gjort comeback, nervositeten som gav han de tidiga förlusterna i karriären. Denna matchen påminde lite om dom.

Lima gjorde lite tvärtom, envisades med att försöka grapplas med en bättre grappler trots att det syntes att han övertaget stående från början. Hade han struntat i nedtagningsförsöken hade han sannolikt vunnit matchen.
Citera
2025-06-30, 07:37
  #1210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Tror inte det enbart skulle ha med doping att göra, majoriteten av de han mött har garanterat också tagit skit och det finns väl knappast något som tyder på att han själv skulle ha slutat.
Nja om jag analyserar Albrektsson lite fort så är det en person som har eller åtminstone har haft talang för det han gör förutom att jag personligen tycker att han skyddar sig alldeles för dåligt ståendes bl och tar onödigt mycket stryk. Ibland får man känslan av att han garderar smäller med ansiktet, lite tendenser vi har sett hos en fighter som tex Jiri också.
Citera
2025-06-30, 16:49
  #1211
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nja om jag analyserar Albrektsson lite fort så är det en person som har eller åtminstone har haft talang för det han gör förutom att jag personligen tycker att han skyddar sig alldeles för dåligt ståendes bl och tar onödigt mycket stryk. Ibland får man känslan av att han garderar smäller med ansiktet, lite tendenser vi har sett hos en fighter som tex Jiri också.

Nja, hans stående har aldrig hängt med i utvecklingen. Den var där den skulle i början av karriären men det var bara grapplingen som matchade på den nivån han tävlade på.
Citera
2025-07-01, 20:30
  #1212
Medlem
Mx_1337s avatar
Albrektssons största problem, förutom att han torskat fyra av sina senaste fem, är att han fightas alldeles för sällan de senaste åren. Detta kanske inte gällt hela tiden, men stundtals. Det känns som om hans karriär gick ner på lågvarv när han slutat fightas i Rizin och istället gick över till Bellator. Lite tråkigt då han har ett par fina vinster på sitt record.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in