2025-06-01, 18:09
  #1189
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Folk undrar varför svensk mma har tappat intresset och här.är svaret

https://www.instagram.com/reel/DKW-ryLswdJ/?igsh=b2xrbTVwNzZra3pp

Arrangörerna borde vara lite mer förberedda varenda gång folk ropar ut namn som de vill möta.

Tyckte för övrigt Kevin Munje hade helt rätt i intervjun efteråt:

Citat:
Alltså grejen är att jag gillar Nermin jag fattar inte allt det här. Jag tror att dom druckit lite för mycket eller så har han inte tagit en cigg på femton minuter. Men allt det här är en sport. Vi kan göra det här på gatan också men vi gör inte så. Vi är vuxna här och vi försöker göra bättre saker av våra liv och komma ur det fattiga. Dom här killarna är över 30 år och kan dom inte sköta sig så får jag lära dom.
Citera
2025-06-04, 21:36
  #1190
Medlem
judejappares avatar
Någon som kan förklara mma-beefen som har hänt? Han hashtomten bråkar med ashari och cmandersson och han fettot viracca dom bråkar.

Någon förklara?
Citera
2025-06-05, 20:03
  #1191
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judejappare
Någon som kan förklara mma-beefen som har hänt? Han hashtomten bråkar med ashari och cmandersson och han fettot viracca dom bråkar.

Någon förklara?

Ingen aning men antagligen har det med slagsmålet på förra helgens Superior att göra. Folk väljer sida helt enkelt.

Det som hänt nu officiellt är att SMMAF har valt att ställa in den kommande helgens gala i MMA-ligan som skulle arrangeras av en av de sidorna som var inblandade i slagsmålet, dvs de som stormade buren.
Citera
2025-06-08, 02:33
  #1192
Medlem
Vandammess avatar
Äntligen en tuff svensk i mma...Och UFC
Känns som det var hundra år sen..

Bane är ett jävla djur med sin primitiva dirty boxing, volym och grekisk romersk klinch
Citera
2025-06-08, 03:01
  #1193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Äntligen en tuff svensk i mma...Och UFC
Känns som det var hundra år sen..

Bane är ett jävla djur med sin primitiva dirty boxing, volym och grekisk romersk klinch
Ja han utnyttjar verkligen sin bakgrund som grek romersk brottare bra i buren. Mycket snyggt gjort då Kaos Williams inte är den lättaste fightern att möta i en UFC debut.
Citera
2025-06-08, 18:30
  #1194
Medlem
Brottargalnings avatar
Var egentligen bara GnPn som var snygg, bra kontroll i stort sett hela matchen men det var inte mycket krig eller underhållning.
Citera
2025-06-09, 10:53
  #1195
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Ingen aning men antagligen har det med slagsmålet på förra helgens Superior att göra. Folk väljer sida helt enkelt.

Det som hänt nu officiellt är att SMMAF har valt att ställa in den kommande helgens gala i MMA-ligan som skulle arrangeras av en av de sidorna som var inblandade i slagsmålet, dvs de som stormade buren.

Viracca verkar syssla med att langa eller vara kontakten och lyssnade jag rätt har han en stor skuld hos kronofogden, han och den andra clownen från Käftsmällspodden (fan är det för namn egentligen? Knappast att vär idrottsministern skulle delta i den med det namnet,aja.....det är som det är.) har ju profilerat sig som Robin Hood angående att betala fighters bra. Vem som helst bör förstå att man tyvärr inte kan förvänta sig att försörja sig på sporten i Sverige. Många som tävlade i The Zone Fc för 10-15 åt sedan kanske som högst gick 15 000 kr såvida man inte heter August Wallen som begärde 50 000 kr enligt rykten.

Så att förvänta sig att få 15 000 kr för att man har 4-0 i mma i Sverige,. glöm det!
Citera
2025-06-09, 11:03
  #1196
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Äntligen en tuff svensk i mma...Och UFC
Känns som det var hundra år sen..

Bane är ett jävla djur med sin primitiva dirty boxing, volym och grekisk romersk klinch

På tiden och för en gångs skull en etnisk svensk som kanske är lite overkill med dessa tatueringar. Vet inte hur Idrottsgalan skulle ta emot honom om han hypotetiskt presterar bra och har 5- 0 i UFC.


Tror inte att det här med att kasta svenska flaggor på ryssar skapar ett bra rykte. Kan vara läge att tipsa . Ingen blir automatisk engelsman eller Brittisk medborgare bara för att man bor i Storbritannien för att tydliggöra detta. Under kommande AFN ser vi många som representerar Sverige men alla vet att den inte kan ett ord Svenska, det är som att arrangören inte förstår innebörden att göra detta. Mark Vologdin är etnisk ryss (eller kanske en från Karelen) som bor i Finland, nu då han går match har han en svensk flagga?

Det handlar inte om rasism men man bör vara försiktig att annonsera personer som representerar länder de varken är bokförd eller talar ens språket eller för den delen har ett medborgarskap. Vi har sett samma problem med Bruno Carvalho och Alan Carlos som är brasilianska medborgare men bar en svensk flagga.

För att summera detta. Andreas Gustafsson talar svenska,bor och jobbar i Sverige och vann i helgen= Svensk mma seger. Kan han ta sig till top 10 runt 2026? Det beror på men hans prestation har påvisat att han inte är rädd att riska , han har nu visat att han kan hantera strikers så återstår att se vad som händer om han möter en rysk eller amerikansk brottare. Rinat Fakhretdinov skulle ha varit en bra test.
__________________
Senast redigerad av Labanochapelsinen 2025-06-09 kl. 11:09.
Citera
2025-06-09, 13:43
  #1197
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av judejappare
Någon som kan förklara mma-beefen som har hänt? Han hashtomten bråkar med ashari och cmandersson och han fettot viracca dom bråkar.

Någon förklara?

https://www.kimura.se/andres-viracca-svarar-pa-senaste-veckans-uppgifter/

Det bör sammanfatta det mesta.
Citera
2025-06-09, 16:55
  #1198
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
https://www.kimura.se/andres-viracca-svarar-pa-senaste-veckans-uppgifter/

Det bör sammanfatta det mesta.

Tycker egentligen inte den där artikeln sa särskilt mycket. Typiskt entreprenörssvammel från en snubbe med x antal konkurser bakom sig. Anklagelserna nämns bara lite kort och det är i stort sett bara ett gäng citat från honom där han får ge sin bild.
Citera
2025-06-09, 17:43
  #1199
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Tycker egentligen inte den där artikeln sa särskilt mycket. Typiskt entreprenörssvammel från en snubbe med x antal konkurser bakom sig. Anklagelserna nämns bara lite kort och det är i stort sett bara ett gäng citat från honom där han får ge sin bild.

Det kallas "att bevara ansiktet".
Citera
2025-06-09, 19:39
  #1200
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Det kallas "att bevara ansiktet".

Och det stora problemet när han gör det är att MMA-media inte klarar av att vara särskilt kritiska.

En seriös granskade journalist hade direkt granskat de ekonomiska anklagelserna, intervjuat personen som blivit mordhotad osv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in