2013-03-06, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Det är kulturellt betingat, kvinnor ska sitta si och män så, det är väl kulturmarxisterna som haft makten över att skapa kulturen de senaste generationerna.

Jag skulle väl hävda att den kulturella konventionen att kvinnor ska sitta upprätt med benen ihop kom till efter vi upptäckte att kvinnor som särar på benen verkar mer inbjudande för diverse snuskiga handlingar än de kvinnor som höll ihop benen för att de inte var intresserade. Alltså är den kulturella betingningen en förstärkning av det evolutionära beteendet.

Men så klart måste man acceptera positionen jag hävdar för att argumentet ska gå hem.
Citera
2013-03-06, 19:27
Medlem
NeutronStars avatar
Själv brukar jag alltid sära maximalt på benen och smeka skrevet utanpå byxan. Funkar klockrent, får alltid hela sätet för mig själv!
Citera
2013-03-06, 19:32
Medlem
adads avatar
Vet inte om det har tagits upp i tråden men det är väll lika jobbigt med kvinnor som sitter med benen i kors. Dessa tar upp väldigt mycket plats för den som sitter mittemot. Det är framförallt jobbigt nu på vintern då man får deras slaskiga sko på benen.

Dock känns detta som ett ickeproblem då det bara är att säga till och så är problemet löst.
Citera
2013-03-06, 19:34
Medlem
El Capitanos avatar
Det här är ett skolexempel på den sorts vidrig härskarteknik som feministerna använder. Man skapar påhittade problem, som måste åtgärdas. Mannen görs på så vis ständigt otillräcklig. På ett emotionellt plan så är mannen också fel eftersom han inte enligt kvinnonormen i tillräcklig utsträcknig öppnar sig eller visar känslor. Det manliga beteendet har gjorts onormalt av makteliten.

Och här ser vi ytterligare ett av alla påhopp. Nu är det mannens sätt att sitta som står i rampljuset (ja tidigare har man som bekant varit på mannens sätt att kissa - vilket han förstås inte eller får göra på det sätt som känns naturligt). Härskarteknikerna och kontrollen har nått det allra mest iniima, allt för att lägga än mer sten i ryggsäcken och förslava mannen ytterligare under det ok av mansfientliga normer som det feminiserade etablissemanget sätter upp. Små, små saker hittar man som hela tiden är fel: det är ett maktmedel helt enkelt. Långsamt ska slaven tyglas under piskan tills han formats precis så man vill ha honom.

Kanske är det snarare så att hela frågeställningen är fel. Kanske är det inte alls mannens sätt att sitta som det är något som helst fel på. Det kanske rent av är kvinnans sätt att sitta som är fel. Varför sitter inte kvinnan mer som män? Det kan ni ju fundera på: och om ni inte vill det, så kanske det kan vara dags att sluta se sig själv som något facit och alla alternativa beteenden som problem.
Senast redigerad av El Capitano 2013-03-06 kl. 19:38.
Citera
2013-03-06, 19:37
Medlem
Kluffs avatar
Här har vi i och för sig inte tunnelbana, men jag måste breda ut mig på bussar/spårvagnar/pendel för att få plats, då jag är två meter lång. Det är alldeles för litet benutrymme för att kunna sitta rakt fram med benen; är jag en kvinnoförtryckare för det?

Hela den här jävla feministgrejen har gått alldeles för långt.
Citera
2013-03-06, 19:39
Medlem
Som jag sagt i en av dina tidigare trådar så är Sverige inte ett patriarkat, utan enligt World Economic Forum (WEF) världens mest jämställda land. Så sluta missbruka ordet. Som jag sagt tidigare är det att pissa på alla de kvinnor i världen som lever i verkliga hemska patriarkatsamhällen (delar av arabvärlden).

Det patriarkatsamhälle du ändlöst svamlar om har du själv skapat i ditt huvud och verkar desvärre ta över alla aspekter i ditt liv. En enkel anledning till varför folk sitter bredbent och nerskjunket på tunnelbanan kan helt enkelt (galen tanke) vara för att det är skönt, inte för att man som kille måste kränka och befästa sin makt över kvinnor.
Citera
2013-03-06, 19:44
Medlem
Det är väldigt skönt att sitta bredbent. Tror det har med de fysiologiska skillnader som finns mellan män och kvinnor. Kommer det en person som vill sitta bredvid mig så minskar jag givetvis min bredbenhet så personen inte behöver klämma in sig
Citera
2013-03-06, 19:46
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summertimesadness
"Blir du trängd av deras lår -- sätt upp dig ordentligt på sätet."
Alltså, jag som kvinna ska anpassa mig efter männen.
Varför ska jag som man anpassa mig efter er kvinnor? Vi kan väl försöka samexistera istället? Som många innan mig har sagt, slappna av för fan!
Citera
2013-03-06, 19:47
Bannlyst
Vänj dig du är kvinna er plats i hierarkin är uppenbar, ni kan inte sitta med benen isär för då känner ni er blottade det är ni som valt detta, sluta gnäll som en kärring o ta för dig mer

man kan ju alltid välja att vara mer än 3 hål men du väljer o bitcha om det på nätet,
Citera
2013-03-06, 19:54
Medlem
brainspaces avatar
Det är typ fysiskt omöjligt för en man att sitta tajt ihop med benen...vi har en kuk som behöver plats
Citera
2013-03-06, 19:54
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Det är skönt att sitta med benen lite utåt. Det tar mer plats så jag sitter inte direkt så ifall någon sitter bredvid. Men det finns fan inget oskönare än att sitta med knäna ihop, fattar inte hur folk klarar av det.
Jag tänker göra som jag gör så länge jag inte förstör för någon annan
Citera
2013-03-06, 19:55
Medlem
aaphs avatar
Kan ju bara svara för mig själv - Det har inget med maktutövande eller dominans att göra.
Att sitta bredbent är helt enkelt obligatoriskt vid sittning för många män. Resten får du klura ut själv.
(HINT: Tänk på saker som kan finnas "mellan benen" och i farozonen för klämningar - jämför män och kvinnors anatomi, så har du ditt svar.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in